Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fabryczna instalacja gazowa


Garii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukuje wszystkich informacji odnośnie fabrycznego gazu.

Jeśli posiada ktoś jakiekolwiek fotki i informacje bardzo proszę o info.

Posiadam Scenika I ph II 1.8 16V i głównie o ten samochód mi chodzi, ale komora silnika może być obojętnie z jakiego modelu, byle 16V

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzięki za info...

Ta ostatnia fotka, to niestety nie jest oryginał, tylko instalacja montowana przez serwis, a nie na lini produkcyjnej....

 

Oryginał znalazłem.... ale cena 3500pln NETTO za same podzespoły...

Ale szukamy dalej.

 

Najbardziej interesuje mnie montaż oryginalnie wtryskiwaczy i jak był rozwiązany wlew paliwa (gazu), jaka butla....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczną instalację sobie odpuść, też chciałem, ale montaż graniczy z cudem i jeżeli nie masz clipa to wpakujesz się w bagno. Kasy wydasz wiele więcej i może to źle chodzić. Gdzie znalazłeś zestawy pod fabryczne lpg? Chciałbym zerknąć na to jak wyglądają wejścia wtrysków do kolektora i na jakich podzespołach jest to robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczną instalację sobie odpuść

Tak jak kolega napisał, stąd moje poprzednie pytanie. Po prostu nie znajdziesz serwisu który to ogarnie. Chodzi prawdopodobnie o instalację AG SGI montowaną fabrycznie, regulacja i strojenie po CANie clipem.

Fabryczna w clio:

post-33168-0-26636600-1322075548_thumb.jpg

post-33168-0-69268000-1322075559_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chodzi o to że muszę zainstalować gaz...

I chciałbym podpatrzeć trochę jak to jest zamontowane w oryginale, aby nie poprawiać fabryki, wykorzystać jak najwięcej fabrycznych miejsc.

Co do montażu oryginalnej, to najlepsze wyjście, bo tam nic się nie reguluje, bo niema czego, wszystko jest zrobione pod konkretny silnik.

Clipa mam, a instalke LPG sam sobie będę serwisował...

W Dialogys właśnie znalazłem troche informacji, może jutro dam fotki.

 

Oryginalna instalka jest tutaj: http://[ciach]hopgaz.pl/ - w pole "szukaj" wklejcie - AGRES3977B

 

O mam fotki oryginalnej listwy :)

 

Pozdrawiam

post-38113-0-90624000-1322118532_thumb.jpg

post-38113-0-67636100-1322118547_thumb.jpg

Edytowane przez Garii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra nie warta świeczki. Każdą instalację trzeba regulować, tylko tutaj masz wszystko w jednym komputerze i nie wiadomo czy Twój jest do tego przystosowany, bo będziesz musiał zmienić również ECU. Tak samo instalacja jest "ogólna" do wielu pojazdów tylko przystosowana pod konkretny silnik. I nie zawsze fabryczna jest najlepsza.

Biorąc pod uwagę rocznik (wartość) Twojego auta montaż instalacji za 7 tyś (3,5+vat + butla i osprzęt do niej + montaż), która będzie się sprawowała jak każda inna ze średniej półki jest grubo nieopłacalna bo zwróci Ci się ona po 70 tyś km a jak akcyza na gaz skoczy to jeszcze dłużej. Jak już chcesz poszaleć i masz za dużo pieniędzy to zamontuj Landi Renzo Omegas albo VSI Prins za 3,5 tyś i będziesz mega zadowolony i nie odczujesz różnicy między fabryczną a dedykowaną. Wg. mnie ten silnik pojedzie, "beż żadnych skutków ubocznych" na stagu 300 i hana 2000 za 2,5tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego, może okazać się, że pojedzie lepiej na stagu. Możesz jeszcze się pokusić o vialle, z tego co wiem za lpfi do mojego auta chcieli w Kielcach 7300,-. To by się nazywało instalacja na bogato, problem w tym, że pompa gazu raczej nie zniesie ogromnej ilości grafitu w naszym gazie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak do końca jak piszecie...

Cała magia w tej instalce jest taka, że ktoś posiedział przy niej dość troche i jest dopracowana i najmniej inwazyjna dla auta.

Co do stag, prince.. te instalki mają też swoje minusy, problemy...

Montując dedykowaną instalkę nie mamy problemu z regulacją która tak naprawdę wcale nie jest łatwa a co najważniejsze precyzyjna...

Wcale nie jest prawdą że trzeba wymieniać ECU silnika i że wszystkim steruje komp benzyny...

Bo ta instalka działa jak każda inna (np.stag) i emuluje czas wtrysku benzyn i na tej podstawie dawkuje gaz.

Co do kosztów.... niema opcji montażu instalki za 3,5 koła...

Gdyby udało mi się znaleść używany zestawik to chętnie bym go założył, jeśli znajdę to na pewno tak zrobię.

A jak nie znajdę to będę przekładał staga na hanka :)z poprzedniego auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jest tak jak piszesz, każda instalacja jest tak samo inwazyjna jak ją montujesz poza taśmą produkcyjną i każdą trzeba wyregulować (choćby ciśnienie na reduktorze i jego spadki). Co do fabrycznej instalacji szczególnie używanej z racji małej popularności, nie masz pewności co do trwałości wtrysków przy jakości "polskiego" gazu ponieważ tamte instalacje były na inny rynek i też pewnie tam były testowane. Poza za tym kupno używki to loteria, nie znasz stanu membram w reduktorze, stany wtrysków no i problem z legalizacją. Montaż używanej instalacji lpg jest niezgodny z prawem, każda instalacja jest przypisana do danego auta.

Nie wiem skąd Twój upór na fabryczną instalację która w praktyce będzię zainstalowana poza fabryką, czyli to miano jej się nie należy, która jest przeciętna i niszowa w naszym kraju, do której częśći zamienne, membramy i filtry będą słabo dostępne niż instalację sprawdzoną na której jeździ pół Polski w nowych lub prawie nowych autach bez strachu, że coś będzię nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dla wyjaśnienia chodzi o fabryczną instalkę lub dedykowaną pod konkretny silnik a taką właśnie jest ta do której podałem link...

Dlatego mój upór bo mam dość instalacji niededykowanych... główna ich wada to to że w miare nowe silniki dążą do doskonałej dawki, nowe sterowniki gazu też dążą do własnej perfekcji i często po jakimś czasie wszystko się rozjeżdża... każdy sterownik ciągnie w swoją stronę.

Fabryczna/dedykowana instalka jest stworzona pod konkretny silnik i tam nie ma problemu ze złą regulacją (chodzi o złą mapą gazową, źle dobrane parametry wtryskiwacz - co jest częste w stagu... BRC czy LR stosują własne wtryskiwacze i tam jest to o wiele lepiej dopracowane) dodatkiem instalki fabrycznej jest to że po przełączeniu na gaz silnik zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu itd...

Całe serwisowanie fabrycznej/dedykowanej instalki polega na dbaniu o właściwe ciśnienie i nic poza tym....

To że taka instalka jest niszowa nie świadczy o tym że jest niskiej jakości wręcz przeciwnie jest to naprawdę wysoka półka.

Faktem jest że koszt części zamiennych jest wysoki, ale parownik nie musi być oryginalny, czujnik ciśnienia na elektrodzie opisali jak naprawić... tylko wtryski cza poszukać w rozsądnej cenie :)

Co do legalizacji.... wolę bez :)

 

Jestem świadom że mogę nie znaleść takiej instalki, głównie chodzi o komp... i bedę zmuszony założyć staga...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zrobić kombinowaną instalację? komp i czujnik gazu musiałby być ten sam, reduktor królujący to ac r01 i do tego wtryskiwacze muszą być te z instalacji. Ten ichniejszy reduktor jakoś jest mi obcy, a wtryskiwacze podobno potrafią przelatać 200k na polskim gazie. Kusi pełna integralność i właśnie to sterowanie zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mój upór bo mam dość instalacji niededykowanych... główna ich wada to to że w miare nowe silniki dążą do doskonałej dawki, nowe sterowniki gazu też dążą do własnej perfekcji i często po jakimś czasie wszystko się rozjeżdża... każdy sterownik ciągnie w swoją stronę.

Jakoś mnie Twoja interpretacja nie przekonuje. Gdyby było naprawdę tak jak piszesz, to każdy, szczególnie z montażyści którzy w tym siedzą, oraz ja, szukałby instalacji fabrycznej.

"Zwykłą" instalację wystarczy tylko zgodnie ze sztuką zamontować i o czasie wymieniać filtry, a nie powinno być problemów z rozjeżdzaniem map, w tak prostym silniku jak Twój.

Montując takie BRC SQ24 za 2500zł z montażem, masz legalną intalację z dwuletnią, na dobrych podzespołach i spokój na parę lat.

Co do legalizacji.... wolę bez

A pomyślałeś, że jakakolwiek nieszczelność, wybuch czy wypadek z Twoim udziałem (nawet bez Twojej winy) gdzie niezalegalizowana instalacja czyni Cię sprawcą spowodowania zagrożenia zdrowia i życia? To już podlega pod KK.

Dlatego mój upór bo mam dość instalacji niededykowanych... główna ich wada

Główna ich wada, to druciarz który ją źle zamontuję, a przy dobrym montażu paramatrami nie będzię odbiegać od fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!