Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne objawy temperatury silnika


rafik39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc a więc napiszę wszystko jaki objaw jest u mnie w mojej Reni 1,6 16V K4M. Dzisiaj odpaliłem autko przejechałem ok 5 km temperatura ok ale nagle zapaliła się kontrolka STOP i wskazówka od temperatury wskazała prawie MAX, zatrzymałem się, przy czym przewody od nagrzewnicy oba gorące, w zbiorniczku nic się nie gotowało, wentylator działał, ogrzewanie super, rury obie od chłodnicy zimne. Po 5 minutach wskazówka opadła do połowy jadę jadę nagle znowu MAX , po minucie wskazówka opadła do połowy więc wracam do domu bo boję się jechać, ale wskazówka wahała się między 1 kreską przed połową a 1 kreską nad połową. wróciłem do domu sprawdzam po kolei jeszcze raz: rury od nagrzewnicy gorące, wskazówka od temperatury pokazuje połowę, rury od chłodnicy gorące. Co to może być za przyczyna? układ odpowietrzony i płyn zmieniony na zimowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę jeszcze do mojego problemu objaw z przed 5 minut, musiałem jechać po kolegę i przejechałem ok 30 km w tym czasie wskazówka od temperatury zachowywała się następująco:doszła do połowy, za 1 km była na 3/4, potem spadła do połowy, następnie postało auto 10 min, sprawdziłem rury od chłodnicy górna gorąca dolna trochę chłodniejsza, ruszyłem wskazówka doszła do połowy , za chwilę 2 kreski nad za 300m 1 kreska poniżej połowy , za 2 km 1 kreska nad połowę . Dziwne to dla mnie a jeszcze mój kolega mnie dobił ,że to na 10000 % pompa wody załamany idę spać z nadzieją ,że pomożecie mi koledzy i że nie będzie to duży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMIK,czy po twojej odpowiedzi mogę wykluczyć pompę wody? ogrzewanie jest super,płyn nie gotuje się ,poziom miedzy MIN a MAX w zbiorniczku wyrównawczym, może jestem przewrażliwiony ale chcę spokojnie jezdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, możesz wykluczyć. Nie pisałeś o wyciekach z pompy a fakt, że przewody są raz ciepłe a raz zimne oznacza ,że dobrze działa. miałem dokładnie tak samo, wskazówka na desce szalała i wystarczyła wymiana czujnika za 40 zł i wszystko wróciło do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik, wycieków płynu żadnych nie ma, nawet kładłem się na ziemi i lukałem od dołu ,żadnych plam na ziemi nie ma, poziom płynu taki sam cały czas, tylko ta wskazówka mnie męczy. Rury od chłodnicy są : górna gorąca dolna ciut chłodniejsza, wentylator się włącza jak powinien. auto mam od 3 dni, stało parę miesięcy pomału, wczoraj żonka czyściła je wewnątrz 4 godziny, ja ogarniam po kolei wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TOMIK za pomoc, jutro jadę po czujnik i przy jednej robocie wymienię termostat a co do CLIPA to nie wiem skąd go pobrać? mam kabel VAG KKL z firmy Viaken ,bo od nich kupowałem FES-a więc potrzebny mi tylko program :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!