Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po założeniu gazu auto każdego ranka nie chce odpalić


nieborow

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem bardzo dziękuję za rady:) na jutro jestem z nimi umówiony przedstawię im jaka jest sytuacja tym razem na pewno nie dam się tak szybko spławić. Jutro napisze co udało mi się załatwić. Jeszcze raz dziękuję za rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to aby komputer z benzyny nie widział w ogóle komputera z gazu.

Komputer benzynowy nie widzi komputera gazowego, widzi efekty jego działania (wskazania sondy lambda). Jeżeli w jego ocenie są złe, a myśląc że są to efekty jego działania próbuje to naprawić, a to się odkłada na korektach (szczególnie długoterminowej)i w sumie schodzi na manowce. Tak to można w skrócie przedstawić.

ECU można zresetować tylko przez CLIP-a, niestety odłączenie aku nic nie daje, testowałem

pozostaje to

A czy wyciągnięcie bezpiecznika za akumulatorem czyli zrobienie przerwy do komputera z gazu i potem jazda na benzynie może przywrócić ponowne ustawienia. Tak aby komputer z benzyny na nowo się zaadoptował do jazdy na benzynie.

 

Na podstawie tego co wyżej napisałem, wystarczy nie jeździć na gazie tylko cały czas na benzynie i komp benzynowy znowu się nauczy. Ważne aby tylko samochód odpalił i trzeba przejechać odcinek kilkudziesięciu kilometrów, aby stare korekty zostały zastąpione nowymi - tymi jakie są gdy silnik pracuje tylko na benzynie.

Jaki odcinek trzeba przejechać na megance nie wiem. W corolli po resecie korekta długoterminowa stabilizuje się po ok. czterdziestu kilometrach, nie sprawdzałem po ilu kilometrach by to nastąpiło bez resetu, ale przypuszczam dystans będzie trochę dłuższy.

Teraz napiszę co ja bym w tej sytuacji zrobił. Podejrzewam, że warsztat który zakładał instalację nie posiada możliwości (tak jak i ja) podglądnięcia tego co widzi komp benzynowy i jak on to ocenia. Jeżeli silnik da się uruchomić, to nie jechałbym zaraz do gaziarza (bo u nich będzie wszystko cacy), tylko przejeździłbym tych kilkadziesiąt kilometrów na benzynie i zobaczył jak silnik będzie chodził. Jak zacznie dobrze chodzić na benzynie, to będzie argument, że przyczyną złej pracy silnika (odpalanie) jest źle wyregulowana (a może i źle zestawiona) instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odejrzewam, że warsztat który zakładał instalację nie posiada możliwości (tak jak i ja) podglądnięcia tego co widzi komp benzynowy i jak on to ocenia.

Korekty w megi da się odczytać bez problemu najprostszym, ręcznym czytnikiem OBD, który powinien być w posiadaniu każdego warsztatu lpg. Gdyby faktycznie nie mieli nawet takiej zabawki, to kicha, a nie warsztat, ale nie uprzedzajmy faktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Byłem dziś u gazowników masakra myślałem, że [ciach] dostane nie idzie się z nimi dogadać obstają ciągle przy swoim, że instalacja jest ok. Jedyne co zrobili to wymienili nowy komputer z gazu na nowy wgrali oprogramowanie i mam zobaczyć co się będzie działo jutro z rana. A jak to nie pomoże to coś jest nie tak po stronie silnika. Najlepsze jest to, że jak już auto odpalę to potem chodzi jak rakieta mogę je gasić i palić ile razy mi się podoba. Stwierdzili że mam poszukać sobie kompetentnego mechanika bo Ci dwaj u których byłem wcześniej to widocznie są kiepscy:/. I co tu zrobić. Musze chyba znowu poszukać mechanika bo już nie mam pomysłu. Byłem już na takim etapie, że powiedziałem im że maja wyciągnąć mi instalacje żebym widział że to nie od niej pochodzi ta awaria. Stwierdzili że do tego potrzebny jest rzeczoznawca który stwierdzi czy to wina gazu czy benzyny jeżeli wina benzyny to będę za to słono płacił. Nie wiem albo ze mnie matoł albo oni ze mnie matoła robią.

 

Gazownicy dziś wielce wyciągnęli komputer podpięli go pod auto i również im nic nie pokazał żadnych błędów awarii silnika.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieracie się do tego od d.py strony :) żeby samochód odpalił potrzebne jest paliwo i iskra. Więc na początek wyciągamy listwę wtryskową i sprawdzamy czy wszystkie wtryskiwacze dają ładną mgiełkę przy odpalaniu. Jak jest ok to sprawdzamy czy daje iskrę na każdej świecy. Jak ok to sprawdzamy ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Do tego można jeszcze miernikiem sprawdzić wszystkie czujniki, uszczelki na dolocie i silniczek krokowy. Do tego sprawdzić ustawienie rozrządu

Edytowane przez marcindj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Po trochę dłuższej przerwie postanowiłem znowu do was napisać o pomoc. Udało mi się znaleźć mechanika, który w końcu opanował awarię w moim aucie. Okazało się że do naprawy były wtryskiwacze oraz układ zasilania auta, teraz auto na benzynie pali bez problemu. Ale pojawił się znowu mały problem i nie wiem co jest przyczyną.

Problem jest taki mianowicie gdy zgaszę auto na gazie to ponowne odpalenie auta jest możliwe ale dopiero tak za drugim, trzecim razem. Natomiast gdy zgaszę auto na benzynie to nie ma z tym problemu. Dzwoniłem do mechanika i powiedział mi, że wina teraz będzie po stronie gazu. Należało by po naprawie wyregulować na nowo gaz lub gdzieś prawdopodobnie jest instalacja nieszczelna. I teraz zastanawiam się co znowu jest grane gdzie się udać może wy mi coś podsuniecie. Przypomnę że przed naprawą auto już po odpaleniu w ciągu dnia paliło normalnie jeżeli gasiłem je na gazie a teraz po naprawie ma problem z odpalaniem.

 

Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam dokładnie takie same doświadczenie. Po jeździe na gazie, dłużej kręcę zanim odpali. Wstępnie zdiagnozowano u mnie walnięty reduktor. Chociaż to mało prawdopodobne po 50kkm. Póki co wyłączam gaz podczas wjazdu na parking. Przy wyłączaniu silnika, naddatek jest już wypalony. Rano nie ma problemów. Tak czy inaczej, czeka mnie ingerencja w instalację. Trochę jestem zły, bo jak zwykle takie klocki wychodzą miesiąc po zakończeniu okresu gwarancyjnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!