Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od niedawna jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem Renault Megane Coupe z 2001 roku.

Niestety nie działa mi podgrzewanie tylnej szyby,a o tej porze roku to stanowczo przeszkadza.

Po włączeniu przełącznika zapala sie normalnie kontrolka od podgrzewania i wszystko wskazuje na to, że powinno grzać. Powinno.

Bezpiecznik jest cały, na wszelki wypadek włożyłem nowy i nadal nic nie grzeje. Przełącznika działa, kontrolka świeci.

Czy wiecie może drodzy meganomaniacy co z tym zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem w czym jest rzecz.

Do tylnej szyby dochodzą kable, na zakończeniu są blaszki.

Jedna blaszka odchodząca od kabla (prawa) się oderwała od szyby.

Nie wiem co z tym zrobić. Czy to lutować, czy coś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjade może w autoszybach mi dokleją jak dam na piwo

 

Dodano: 07 gru 2011 - 12:39

Nic nie zdziałałem, w szybach u auto-elektryka nikt się nie chce w to bawić.

Macie może jakieś patenty bo próbowałem sam, wyczyściłem miejsce, odtłuściłem, elektrodę tak samo jednak nie chce się to trzymać, a jak przykleiłem na klej i na to dałem taśmę izolacyjną to zaczęło syczeć i taśma jak by się stopiła więc od razy wyłączyłem.

Jakieś rady??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,odgrzeje trochę kotleta,ale nie jest to do końca problem jak wyżej wymienione..

a więc.. Mam megankę już ponad rok i mam problem z podgrzewaniem szyby tylnej..

autko mam garażowane,więc zobaczyłem problem niedawno.. Stał pod blokiem jak było mroźno i padał śnieg.. odpaliłem silnik i włączyłem nawiewy na przednią szybę i odśnieżałem szyby.. zauważyłem,że na tylnej szybie grzeją się 2 paski( 4 i chyba 8 od dołu) dziwne,bo nie włączałem grzania tylnej szybki.. po kilku dniach przyglądałem się i widać,że reszta jest poprzerywana i zamierzam to połączyć,jakaś tam farbą specjalną z jakimiś pyłkami,tylko pojawia się moje pytanie,co może się dziać,jeśli nie włączam grzania szyby tylnej,a widać,że pracuje szybka i grzeje,pomimo tego,że nie jest włączona?? Gdy włączę ją sam przyciskiem,to pojawia się kontrolka na zegarach ,że grzeje i wtedy jakby mocniej grzały te 2 sprawne paski.. Ma ktoś jakieś pomysły jak poradzić sobie z tym?? Czy wina jest gdzieś już przy przełączniku,czy może przy szybie,w tych zaczepach??

 

pozdrawiam i czekam na pomocne rady :mrgreen:

(megane classic '97r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś najwyraźniej masz słabe zwarcie z innym obwodem.

Czy po tym odpaleniu zapaliłeś światła, lub czy po włączeniu szyby (bez świateł) nie świeci Ci któreś światło ?

Jak nic z tego to w innym miejscu coś padło i ciężko powiedzieć co.

Edytowane przez fred
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze,nie pamietam,ale wiem,że jak wtedy sam włączyłęm szybkę tylną,tzn jej grzanie,i jechałem na mijania,to nic się nie dzieje.. a wiesz możę jak sprawdzić,bez mrozów,czy przy np włączonym silniku i zapalonych światłach postojowych,czy mijania grzeją się te 2 linie ?? a jeśli wspomniałeś o obwodach innych i zwarciu z nimi,to jakie miałeś na myśli,jak to sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakie miałeś na myśli

Ciężko powiedzieć jakie, bo jeśli było by jakieś delikatne zwarcie to może być w każdym miejscu, w wiązce czy nawet w samej centrali (UCH i bezpieczniki).

 

a wiesz możę jak sprawdzić,bez mrozów,czy przy np włączonym silniku i zapalonych światłach postojowych,czy mijania grzeją się te 2 linie ?

Najwygodniej wziąć próbnik czy miernik (najlepiej) i sprawdzić czy jest napięcie na stykach grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby jest sterowany masą (wciśnięcie przycisku ogrzewania łączy go z masą, wtedy przekaźnik się załącza i puszcza prąd do tylnej szyby). Zdaje się, że ten przekaźnik jest gdzieś na UCH, a to nie zapowiada nic dobrego... Na początek sprawdź przekaźnik, czy się nie zawiesza (czy po naciśnięciu przycisku ogrzewania słychać wyraźne "cyknięcie" przekaźnika, to samo przy wyłączeniu). Niestety w UCH coś jeszcze odpowiada za czas ogrzewania i automatyczne wyłączenie po kilkunastu minutach, niestety na schematach nie jest to dokładnie przedstawione. Gdzieś najprawdopodobniej jest zwarcie, ale gdzie i czy do masy przed przekaźnikiem, czy do (+) już przed szybą, to trudno powiedzieć. Do samej szyby prąd powinien dochodzić białym przewodem w głównej wiązce, może po sprawdzeniu przekaźnika poszukaj tam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki :mrgreen: sprawdze to w weekend,bo czasu za bardzo nie mam.. ale podczas włączania jest cyknięcie i przy wyłączeniu :mrgreen:

 

Dodano: 12 mar 2012 - 13:44

a więc,przy odpaleniu silnika załącza się(bez włączenia jakich kolwiek świateł) ogrzewanie tylnej szybki,tzn 2 paski tylko,bo 2 tylko są całe.. Gdy włączę już normlanie przyciskiem,zaczynają jakby mocniej grzać..

macie jakieś swoje doświadczenia odnośnie grzania tylnej szybki?? albo jak tą moją usterkę zlikwidować i żeby działało i grzało wtedy,kiedy ja chce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odkopać trochę temat, próbuję się uporać z moim ogrzewaniem tylnej szyby. Kontrolka normalnie się pali i przekaźnik słychać, ale napięcia na złączach przy szybie nie ma, omomierzem zmierzyłem i prąd przepływa(nie wiem czy równolegle z szybą nie jest dioda podłączona przypadkiem). Dodatkowo nie działa mi oświetlenie w bagażniku i nie zapala się światło nad tylną kanapą przy otwarci drzwi, być może ma to coś wspólnego.

 

Gdzie teraz szukać przyczyny? Gdzie idą jakieś kable i jak się do nich dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!