Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od niedawna jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem Renault Megane Coupe z 2001 roku.

Niestety nie działa mi podgrzewanie tylnej szyby,a o tej porze roku to stanowczo przeszkadza.

Po włączeniu przełącznika zapala sie normalnie kontrolka od podgrzewania i wszystko wskazuje na to, że powinno grzać. Powinno.

Bezpiecznik jest cały, na wszelki wypadek włożyłem nowy i nadal nic nie grzeje. Przełącznika działa, kontrolka świeci.

Czy wiecie może drodzy meganomaniacy co z tym zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem w czym jest rzecz.

Do tylnej szyby dochodzą kable, na zakończeniu są blaszki.

Jedna blaszka odchodząca od kabla (prawa) się oderwała od szyby.

Nie wiem co z tym zrobić. Czy to lutować, czy coś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjade może w autoszybach mi dokleją jak dam na piwo

 

Dodano: 07 gru 2011 - 12:39

Nic nie zdziałałem, w szybach u auto-elektryka nikt się nie chce w to bawić.

Macie może jakieś patenty bo próbowałem sam, wyczyściłem miejsce, odtłuściłem, elektrodę tak samo jednak nie chce się to trzymać, a jak przykleiłem na klej i na to dałem taśmę izolacyjną to zaczęło syczeć i taśma jak by się stopiła więc od razy wyłączyłem.

Jakieś rady??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.12.2011 o 11:39, Piercepolo napisał(a):

NIc nie zdziałałem, w szybach u autoelektryka nikt sie nie chce w to bawić.

Poszukaj u innych lub zwykłego elektryka, bo coś czuję, że jak mają szyby na stanie to chcą Ci szybę wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,odgrzeje trochę kotleta,ale nie jest to do końca problem jak wyżej wymienione..

a więc.. Mam megankę już ponad rok i mam problem z podgrzewaniem szyby tylnej..

autko mam garażowane,więc zobaczyłem problem niedawno.. Stał pod blokiem jak było mroźno i padał śnieg.. odpaliłem silnik i włączyłem nawiewy na przednią szybę i odśnieżałem szyby.. zauważyłem,że na tylnej szybie grzeją się 2 paski( 4 i chyba 8 od dołu) dziwne,bo nie włączałem grzania tylnej szybki.. po kilku dniach przyglądałem się i widać,że reszta jest poprzerywana i zamierzam to połączyć,jakaś tam farbą specjalną z jakimiś pyłkami,tylko pojawia się moje pytanie,co może się dziać,jeśli nie włączam grzania szyby tylnej,a widać,że pracuje szybka i grzeje,pomimo tego,że nie jest włączona?? Gdy włączę ją sam przyciskiem,to pojawia się kontrolka na zegarach ,że grzeje i wtedy jakby mocniej grzały te 2 sprawne paski.. Ma ktoś jakieś pomysły jak poradzić sobie z tym?? Czy wina jest gdzieś już przy przełączniku,czy może przy szybie,w tych zaczepach??

 

pozdrawiam i czekam na pomocne rady :mrgreen:

(megane classic '97r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś najwyraźniej masz słabe zwarcie z innym obwodem.

Czy po tym odpaleniu zapaliłeś światła, lub czy po włączeniu szyby (bez świateł) nie świeci Ci któreś światło ?

Jak nic z tego to w innym miejscu coś padło i ciężko powiedzieć co.

Edytowane przez fred
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze,nie pamietam,ale wiem,że jak wtedy sam włączyłęm szybkę tylną,tzn jej grzanie,i jechałem na mijania,to nic się nie dzieje.. a wiesz możę jak sprawdzić,bez mrozów,czy przy np włączonym silniku i zapalonych światłach postojowych,czy mijania grzeją się te 2 linie ?? a jeśli wspomniałeś o obwodach innych i zwarciu z nimi,to jakie miałeś na myśli,jak to sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.03.2012 o 20:20, wujamateo napisał(a):

to jakie miałeś na myśli

Ciężko powiedzieć jakie, bo jeśli było by jakieś delikatne zwarcie to może być w każdym miejscu, w wiązce czy nawet w samej centrali (UCH i bezpieczniki).

 

  W dniu 6.03.2012 o 20:20, wujamateo napisał(a):

a wiesz możę jak sprawdzić,bez mrozów,czy przy np włączonym silniku i zapalonych światłach postojowych,czy mijania grzeją się te 2 linie ?

Najwygodniej wziąć próbnik czy miernik (najlepiej) i sprawdzić czy jest napięcie na stykach grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby jest sterowany masą (wciśnięcie przycisku ogrzewania łączy go z masą, wtedy przekaźnik się załącza i puszcza prąd do tylnej szyby). Zdaje się, że ten przekaźnik jest gdzieś na UCH, a to nie zapowiada nic dobrego... Na początek sprawdź przekaźnik, czy się nie zawiesza (czy po naciśnięciu przycisku ogrzewania słychać wyraźne "cyknięcie" przekaźnika, to samo przy wyłączeniu). Niestety w UCH coś jeszcze odpowiada za czas ogrzewania i automatyczne wyłączenie po kilkunastu minutach, niestety na schematach nie jest to dokładnie przedstawione. Gdzieś najprawdopodobniej jest zwarcie, ale gdzie i czy do masy przed przekaźnikiem, czy do (+) już przed szybą, to trudno powiedzieć. Do samej szyby prąd powinien dochodzić białym przewodem w głównej wiązce, może po sprawdzeniu przekaźnika poszukaj tam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki :mrgreen: sprawdze to w weekend,bo czasu za bardzo nie mam.. ale podczas włączania jest cyknięcie i przy wyłączeniu :mrgreen:

 

Dodano: 12 mar 2012 - 13:44

a więc,przy odpaleniu silnika załącza się(bez włączenia jakich kolwiek świateł) ogrzewanie tylnej szybki,tzn 2 paski tylko,bo 2 tylko są całe.. Gdy włączę już normlanie przyciskiem,zaczynają jakby mocniej grzać..

macie jakieś swoje doświadczenia odnośnie grzania tylnej szybki?? albo jak tą moją usterkę zlikwidować i żeby działało i grzało wtedy,kiedy ja chce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odkopać trochę temat, próbuję się uporać z moim ogrzewaniem tylnej szyby. Kontrolka normalnie się pali i przekaźnik słychać, ale napięcia na złączach przy szybie nie ma, omomierzem zmierzyłem i prąd przepływa(nie wiem czy równolegle z szybą nie jest dioda podłączona przypadkiem). Dodatkowo nie działa mi oświetlenie w bagażniku i nie zapala się światło nad tylną kanapą przy otwarci drzwi, być może ma to coś wspólnego.

 

Gdzie teraz szukać przyczyny? Gdzie idą jakieś kable i jak się do nich dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!