Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ASR/ESP - nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Panie i Panowie mam duży problem z Scenic 2005 1.5 DCI.

Ostatnio nawalił mi alternator Mitsubishi montowany w tym modelu. Prawdopodobnie padł regulator napięcia i popaliło mi żarówki z przodu dwa razy. Alternator został naprawiony, ale od tego czasu nie mogę włączyć i wyłączyć ASR. Podczas jazdy pojawia się błąd ASR/ESP defekt i auto zaczyna świrować. Jak długo jadę pojawi się błąd BORDELEKTRONIC DEFEKT i nie można zamknąć i odpalić auta. Po 30 minutach wszystko wraca do normy. Parę dni temu pojawił się także błąd ręcznego. Zostawiłem auto w serwisie (ASO) we Wrocławiu. Po paru dniach zmagań dzwoni do mnie miły Pan że :

- zmienili oprogramowanie na ręcznym

- wymienili potencjometr pedału sprzęgła :)

- przeskanowali całe auto clipem i nie mogą dojść co jest przyczyną usterki. (podmieniali dużo części z innego Scenica i nie wiedzą co dalej jest.)

 

Zaproponowali mi że w 90 % to jest pompa (moduł) asr/esp ale nie mają pewności. Mogę gdzieś ją skombinować i sobie podmienić. Bo oni nie mają skąd jej wziąć a poza tym kto by im za tą przekładkę zapłacił. :P :P ;) :) ;) ;) Zaproponowali mi wymianę na nową za jedyne 3300 zł + wymiana, ale nie dają gwarancji że to to ;)

Panowie macie jakieś pomysły, albo znacie jakiegoś fachmana w okolicach Wrocławia lub na dolnym śląsku. Czy można dezaktywować to ASR i ESP ;)

 

Pozdrawiam

Jakub

Edytowane przez kubanos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moje kiepskie oko, to:

 

- zmienili oprogramowanie na ręcznym
ta zmiana nic nie wnosi. zmienili soft, bo była akcja serwisowa

 

- wymienili potencjometr pedału sprzęgła :)
chyba czujnik. potencjometr jest przy gazie

 

- przeskanowali całe auto clipem i nie mogą dojść co jest przyczyną usterki.
chyba się g... znają. z CLIPa musi wyjść usterka.

 

Czy można dezaktywować to ASR i ESP :)
sprawdź bezpiecznik F. tutaj masz rozpiskę bezpieczników: http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=512231&highlight=bezpiecznik%F3w#512231

 

znam dobrego fachmana, ale nieco daleko od Ciebie. jakieś 360 km :)

IMHO szukaj innego specjalisty z CLIPem. może być uszkodzony modulator.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak już pisałem w innym poście od października zostałem szczęsliwym posiadaczem Grand Scenica z opcją ABS/ESP. W tygodniu spadł śnieg co było okazją do sprawdzenia ABS i ESP. ABS działa jednak kiedy bróbowałem wprowadzić auto w poślizg złaściwie coś ala bączek ESP nie przychamował koła. Bynajmniej ja tego nie odczułem. Do tej pory jeździłem mazdą 323f z TCS i tam w takim przypadku od razu pojawia się kontrolka poślizgu i czuć, że koło/koła tylnie są przyhomowywane. W scenicu nie dość, że nic nie czuć to jeszcze żadna kontrolka się nie zapaliła. Przy uruchamianiu autka kontrolka od ASR jest widoczna po czym ginie i nie wywala żadnego błędu czyli powinno być wszystko ok. Czy są jakię konktretne uwarunkowania dla załączenia ASR? Np. prędkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP można wyłączyć przyciskiem. wtedy jest on dezaktywowany i nie działa do prędkości 50 km/h. możesz spróbować tej sztuczki i zobaczyć różnicę.

powyłączeniu przyciskiem kontrolka nie będzie się świecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory jeździłem mazdą 323f z TCS i tam w takim przypadku od razu pojawia się kontrolka poślizgu i czuć, że koło/koła tylnie są przyhomowywane.

W sceniolu jest dokładnie tak samo. Czasami nawet jeszcze słychać delikatny turkot od strony koła które jest hamowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie montowali sprawdze w jeszcze jednym serwisie ale tak jak pisałem wyżej moge autem robić bączki i nic się nie dzieje żadnej reakcji układu hamulcowego. Dla jasności zapytam jeszcze jak wygląda kontrolka od ASR i ESP a nóż widelec może to inne świecidełko jest.

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taka kontrolka się zapala przy odpalaniu po czym znikam wieć system niby działa OK. Natomiast brak reaksji układu hamulcowego na buksowanie kól na śliskiej nawierzchni podczas ruszania jak i podczas kręcenia bączków. W kabinie nie ma żadnego włącznika/wyłacznika ESP/ASR.

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!