Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

mam taki sam problem przy moim reno megane coupe 1.6e z 96r (pewnie to sie dzieje przy wielu megankach)

płyn chodniczy mi gotuje i się ostatnio wylewał ;/

Więc przyczyną może byc termostat??

Także wentylator od chłodnicy nie chce mi działać??

Więc po wymianie uszczelki, termostatu i chłodnicy wszystko ci działa?? a wentylator ci się obraca czy nie>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek ma to do tego, że jego zadaniem (m.in.) jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jeżeli zostanie przekroczona granica ciśnienia (w zależności od korka), przez te "szpary" uwalnia nadmiar ciśnienia. Działa na zasadzie zaworu bezpieczeństwa.

Jeżeli korek jest uszkodzony, tzn. nie trzyma ciśnienia, to płyn chłodniczy ma łatwiej cofnąć się do zbiorniczka, niż przepychać się przez chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korek jest uszkodzony, tzn. nie trzyma ciśnienia, to płyn chłodniczy ma łatwiej cofnąć się do zbiorniczka, niż przepychać się przez chłodnicę.

Zawór ciśnieniowy w korku tylko do pewnego momentu spowalnia cofanie się płynu. Powoduje to wzrastające ciśnienie w poduszce powietrznej nad płynem, ale tylko do momentu wzrostu ciśnienia do tego na jaki jest nastawiony zawór.

Jak jest wszystko w porządku z układem to nawet przy odkręconym korku nie powinien płyn się przelać. Do tej sytuacji dochodzi wtedy gdy układ niedomaga - nieotwierający się termostat, niepełny przepływ przez chłodnicę, niewydajna (uszkodzona) pompa wodna (ale z reguły towarzyszy tym przypadkom nadmierna temperatura), niedostatecznie odpowietrzony układ oraz przedmuchy do układu. Czasem może dochodzić do przebrania zbiornika przy poziomie płynu w zbiorniku powyżej połowy między min-max. Zawór ciśnieniowy w korku ma za zadanie nie dopuścić do zawrzenia płynu w sytuacjach przed awaryjnych, a te jeżeli zaistnieją należy niezwłocznie usuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, rozwinąłeś moją myśl z poprzedniej odpowiedzi, że korek, to jest taki zawór bezpieczeństwa.

Ale ja się z Tobą nie zgodzę co do jednej kwestii...

Układ chłodzenia w silnikach K7M jest ciśnieniowy i nie powinno się jeździć z otwartym korkiem. Po coś on tam jest. Inaczej wstawili by zwykły korek, jak od butelki.

Przy sprawnym korku, dopuszczalne są wszelkie sytuacje, kiedy nie ubywa płynu, układ się nie zapowietrza, auto się nie przegrzewa i nie wyrzuca płynu przez korek. Dzięki korkowi powiększa się margines tolerancji. Zwłaszcza w aucie co najmniej 10-letnim, gdzie lekkie niedomagania mogą występować. Jeżeli przy sprawnym korku będzie wyrzucało płyn lub/i się przegrzewać układ, wtedy należy dopiero usuwać usterki. Inaczej wymienimy 3/4 silnika i nadal nie jest pewne, że wszystko będzie w 100% tip-top, aby można było jeździć z otwartym korkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja się z Tobą nie zgodzę co do jednej kwestii...

Układ chłodzenia w silnikach K7M jest ciśnieniowy i nie powinno się jeździć z otwartym korkiem.

Obecnie wszystkie układy chłodzenia pracują jako ciśnieniowe. Ja napisałem, że przy sprawnym układzie chłodzenia i normalnej temperaturze pracy silnika w granicach 80-90*C (bo są podobno silniki, w których normalna temperatura to 100-110*C), silnik może pracować z otwartym korkiem i nic się nie będzie działo, a jak przy otwartym korku zbiornik zaczyna przebierać, to przy zakręconym prędzej czy później można się spodziewać przykrych niespodzianek.

Nigdy natomiast nie twierdziłem, że należy jeździć z otwartym korkiem - to jest świadomy wybór każdego użytkownika samochodu. Moje samochody - Meganka (12-letnia,z lekkim przedmuchem) i corolla (7-letnia) od kilku lat, jeżdżą z bezciśnieniowymi (otwartymi) układami chłodzenia. Jest to mój świadomy wybór, pozwalający unikać wycieków (pocenia się) na włączeniach reduktora gazowego do układu, jakie u mnie występowało przy układzie ciśnieniowym (jakość węży gumowych - pełzają pod wpływem wysokiej temperatury i nacisku). Stałe dociąganie opasek zaciskowych, skutkuje tylko na jakiś czas i w końcu doprowadza do przecięcia przewodów oraz konieczności ich skracania, a w końcu do ich wymiany - a tak, mam z tym święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo reduktora od gazu mi nie ogrzewa.. może to być przyczyna chyba termostatu

Raczej nie jest tego przyczyną termostat. Reduktor powinien być wpięty w mały obieg, równolegle lub szeregowo z nagrzewnicą do ogrzewania kabiny. To w jakim stopniu reduktor jest podatny na perturbacje w układzie chłodzenia decyduje w dużym stopniu sposób jego wpięcia do układu chłodzenia (szeregowy/równoległy) oraz jego usytuowanie w komorze silnika (szczególnie w stosunku do nagrzewnicy - różnica wysokości). W pewnych sytuacjach (równoległe włączenie i duża różnica wysokości reduktora nad nagrzewnicą lub sposób ułożenia węży łączących) czynią jego poprawne działanie (reduktora) jest wrażliwe na zapowietrzenie i samoczynnie nie ulegnie odpowietrzeniu, trzeba go indywidualnie odpowietrzać. Takich rozwiązań należy unikać.

W kolegi przypadku, zimny reduktor może być efektem perturbacji w układzie chłodzenia (zapowietrzenie). To, że nie włącza się wentylator, to nie oznacza, że jest niesprawny - może nie ma po prostu przyczyny (temperatury) do jego włączenia - nic kolega nie pisze o wysokiej temperaturze, tylko o gotowaniu. Efekt "gotowania" występuje również przy przedmuchach do układu chłodzenia. Te dwa efekty gotowania (od przedmuchów i od temperatury) należy rozróżniać. Mogą one wystąpić równocześnie, ale wtedy ten od przedmuchu wystąpi wcześniej, a ten od temperatury trochę później i nałoży się na ten pierwszy (spotęguje go).

Tak nawiasem mówiąc, to kolega cedzi te informacje, chyba po to aby dłużej główkować, bo o reduktorze (że jest) to kolega dopiero teraz napisał i też bez informacji jaki. A to on może być również przyczyną "gotowania" jak jest wewnątrz nieszczelny - przedmuch gazu do układu.

Co do korka to korek nie powinien mieć tych szpar?

Nie kojarzę żadnych szpar w korku, chyba że mam inny. Ale nawet gdyby były, to nie one są przyczyną "gotowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!