Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

mam taki sam problem przy moim reno megane coupe 1.6e z 96r (pewnie to sie dzieje przy wielu megankach)

płyn chodniczy mi gotuje i się ostatnio wylewał ;/

Więc przyczyną może byc termostat??

Także wentylator od chłodnicy nie chce mi działać??

Więc po wymianie uszczelki, termostatu i chłodnicy wszystko ci działa?? a wentylator ci się obraca czy nie>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek ma to do tego, że jego zadaniem (m.in.) jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jeżeli zostanie przekroczona granica ciśnienia (w zależności od korka), przez te "szpary" uwalnia nadmiar ciśnienia. Działa na zasadzie zaworu bezpieczeństwa.

Jeżeli korek jest uszkodzony, tzn. nie trzyma ciśnienia, to płyn chłodniczy ma łatwiej cofnąć się do zbiorniczka, niż przepychać się przez chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korek jest uszkodzony, tzn. nie trzyma ciśnienia, to płyn chłodniczy ma łatwiej cofnąć się do zbiorniczka, niż przepychać się przez chłodnicę.

Zawór ciśnieniowy w korku tylko do pewnego momentu spowalnia cofanie się płynu. Powoduje to wzrastające ciśnienie w poduszce powietrznej nad płynem, ale tylko do momentu wzrostu ciśnienia do tego na jaki jest nastawiony zawór.

Jak jest wszystko w porządku z układem to nawet przy odkręconym korku nie powinien płyn się przelać. Do tej sytuacji dochodzi wtedy gdy układ niedomaga - nieotwierający się termostat, niepełny przepływ przez chłodnicę, niewydajna (uszkodzona) pompa wodna (ale z reguły towarzyszy tym przypadkom nadmierna temperatura), niedostatecznie odpowietrzony układ oraz przedmuchy do układu. Czasem może dochodzić do przebrania zbiornika przy poziomie płynu w zbiorniku powyżej połowy między min-max. Zawór ciśnieniowy w korku ma za zadanie nie dopuścić do zawrzenia płynu w sytuacjach przed awaryjnych, a te jeżeli zaistnieją należy niezwłocznie usuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, rozwinąłeś moją myśl z poprzedniej odpowiedzi, że korek, to jest taki zawór bezpieczeństwa.

Ale ja się z Tobą nie zgodzę co do jednej kwestii...

Układ chłodzenia w silnikach K7M jest ciśnieniowy i nie powinno się jeździć z otwartym korkiem. Po coś on tam jest. Inaczej wstawili by zwykły korek, jak od butelki.

Przy sprawnym korku, dopuszczalne są wszelkie sytuacje, kiedy nie ubywa płynu, układ się nie zapowietrza, auto się nie przegrzewa i nie wyrzuca płynu przez korek. Dzięki korkowi powiększa się margines tolerancji. Zwłaszcza w aucie co najmniej 10-letnim, gdzie lekkie niedomagania mogą występować. Jeżeli przy sprawnym korku będzie wyrzucało płyn lub/i się przegrzewać układ, wtedy należy dopiero usuwać usterki. Inaczej wymienimy 3/4 silnika i nadal nie jest pewne, że wszystko będzie w 100% tip-top, aby można było jeździć z otwartym korkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja się z Tobą nie zgodzę co do jednej kwestii...

Układ chłodzenia w silnikach K7M jest ciśnieniowy i nie powinno się jeździć z otwartym korkiem.

Obecnie wszystkie układy chłodzenia pracują jako ciśnieniowe. Ja napisałem, że przy sprawnym układzie chłodzenia i normalnej temperaturze pracy silnika w granicach 80-90*C (bo są podobno silniki, w których normalna temperatura to 100-110*C), silnik może pracować z otwartym korkiem i nic się nie będzie działo, a jak przy otwartym korku zbiornik zaczyna przebierać, to przy zakręconym prędzej czy później można się spodziewać przykrych niespodzianek.

Nigdy natomiast nie twierdziłem, że należy jeździć z otwartym korkiem - to jest świadomy wybór każdego użytkownika samochodu. Moje samochody - Meganka (12-letnia,z lekkim przedmuchem) i corolla (7-letnia) od kilku lat, jeżdżą z bezciśnieniowymi (otwartymi) układami chłodzenia. Jest to mój świadomy wybór, pozwalający unikać wycieków (pocenia się) na włączeniach reduktora gazowego do układu, jakie u mnie występowało przy układzie ciśnieniowym (jakość węży gumowych - pełzają pod wpływem wysokiej temperatury i nacisku). Stałe dociąganie opasek zaciskowych, skutkuje tylko na jakiś czas i w końcu doprowadza do przecięcia przewodów oraz konieczności ich skracania, a w końcu do ich wymiany - a tak, mam z tym święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo reduktora od gazu mi nie ogrzewa.. może to być przyczyna chyba termostatu

Raczej nie jest tego przyczyną termostat. Reduktor powinien być wpięty w mały obieg, równolegle lub szeregowo z nagrzewnicą do ogrzewania kabiny. To w jakim stopniu reduktor jest podatny na perturbacje w układzie chłodzenia decyduje w dużym stopniu sposób jego wpięcia do układu chłodzenia (szeregowy/równoległy) oraz jego usytuowanie w komorze silnika (szczególnie w stosunku do nagrzewnicy - różnica wysokości). W pewnych sytuacjach (równoległe włączenie i duża różnica wysokości reduktora nad nagrzewnicą lub sposób ułożenia węży łączących) czynią jego poprawne działanie (reduktora) jest wrażliwe na zapowietrzenie i samoczynnie nie ulegnie odpowietrzeniu, trzeba go indywidualnie odpowietrzać. Takich rozwiązań należy unikać.

W kolegi przypadku, zimny reduktor może być efektem perturbacji w układzie chłodzenia (zapowietrzenie). To, że nie włącza się wentylator, to nie oznacza, że jest niesprawny - może nie ma po prostu przyczyny (temperatury) do jego włączenia - nic kolega nie pisze o wysokiej temperaturze, tylko o gotowaniu. Efekt "gotowania" występuje również przy przedmuchach do układu chłodzenia. Te dwa efekty gotowania (od przedmuchów i od temperatury) należy rozróżniać. Mogą one wystąpić równocześnie, ale wtedy ten od przedmuchu wystąpi wcześniej, a ten od temperatury trochę później i nałoży się na ten pierwszy (spotęguje go).

Tak nawiasem mówiąc, to kolega cedzi te informacje, chyba po to aby dłużej główkować, bo o reduktorze (że jest) to kolega dopiero teraz napisał i też bez informacji jaki. A to on może być również przyczyną "gotowania" jak jest wewnątrz nieszczelny - przedmuch gazu do układu.

Co do korka to korek nie powinien mieć tych szpar?

Nie kojarzę żadnych szpar w korku, chyba że mam inny. Ale nawet gdyby były, to nie one są przyczyną "gotowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!