Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z szybami inny niż wszystkie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem dotyczy zaparowywania szyb, ale jest on chyba inny niż wszystkie. Problem polega na tym, że jak wsiądę wieczorem (rano też) do zimnego auta, a temperatura jest w okolicach 0 albo niżej, to zaczyna się problem. Po chwili spędzonej w aucie szyby zaczynają parować, więc włączam klimatyzację i ustawiam ją na szybę, i wtedy szyby natychmiastowo zaparowywują tak mocno że nie idzie jechać, bo nic nie widać. Odparowanie połowy szyby zajmuje ok. 30 minut przy największej sile klimatyzacji. Filtr przeciwpyłkowy wymieniałem niedawno i nic to nie dało.

Sąsiad ma Megane I phI i u niego takiego problemu nie ma. Jak mu szyby zaparują, to po włączeniu klimatyzacji 1-2 minuty i ma czystą szybę. Podróżowałem też innymi autami w takich samych warunkach i odparowanie szyby też było w okolicy 1-2 minut.

Co może być przyczyną ?

Edytowane przez marrcin00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo jak klima padła (Niby w temperaturach poniżej 5 czy 6*C nie powinna działać w ogóle, ale jednak działa bo osusza powietrze). Tylko okres teraz kiepski na bawienie się w sprawdzanie klimy czy serwisowanie.

 

Spróbuj pojechać autem gdzieś gdzie jest wyższa temperatura (jakiś duży zamknięty parking, może ktoś ma garaż do użyczenia) i sprawdź czy działa kompresor.

Swoją drogą sprawdź też w jakim stanie masz filtr kabinowy, czy nie złapał wilgoci.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadne różnicy na obiegu zamkniętym czy z zewnątrz, próbowałem też z samym nawiewem i też nic.

 

Miałem dokładnie to samo jak klima padła

A rozwiązałeś ten problem do końca ? A ciężko jest dostać się i sprawdzić ten kompresor ? Bo wiesz mechanikiem to nie jestem i tak średnio się znam na tych rzeczach. Co do filtru to raczej odpada, bo jak rok temu wymieniłem to nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie wtrącić swoje trzy grosze , nie włączam klimy tylko ogrzewanie do oporu i para w miare szybko z chodzi , napewno nie trwa to jak u marrcin00 30 min !!. Występuje u mnie jednak inne zjawisko , a mianowicie zamarza mi szyba od wewnątrz , wczoraj musiałem pryskać odmrażaczem wewnątrz . Ciekaw jestem jaka jest tego przyczyna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie powinienem o to spytać na początku. Czy w lato klima chłodzi ?

Jak chłodzi, to raczej ją możemy wykluczyć, bo nawet kiepsko działająca (ale działająca) klima pomaga w odparowaniu szyb.

 

Co do sprawdzenia kompresora to bez podpięcia do sprzętu możesz co najwyżej sprawdzić czy kompresor się włącza. Odpalasz silnik, włączasz klimę, otwierasz maskę i patrzysz czy kręci się całe koło kompresora. Jak kręci to teoretycznie układ działa.

Kompresor jest pod alternatorem, podłączone są do niego 2 rurki aluminiowe i przewody elektryczne.

Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czy jest ciśnienie w układzie (NA WYŁĄCZONEJ KLIMIE I SILNIKU). Zdejmujesz korek z zaworu koło podszybia i wciskasz go śrubokrętem czy czymś innym, najlepiej owiniętym szmatką (jak Ci ręce opryska to będą długo śmierdzieć :)).

Jak psiknie tak solidnie to znaczy, że układ jest ok.

Jak będzie tylko słabe psssst to masz mało czynnika i klima nie działa jak trzeba.

 

Co do filtru to raczej odpada, bo jak rok temu wymieniłem to nic nie pomogło.

Kiedy dokładnie wymieniłeś filtr i na jaki ? Jak na zwykły to kup węglowy bo on powinien lepiej radzić sobie z wilgocią i koniecznie taki z plastikową ramką, filtry bez ramki najczęściej opierają się o skraplacz i zbierają z niego wilgoć, a zawilgocony filtr to parowanie zamiast odparowania.

 

Jak klima działa i problemy z samym filtrem wykluczysz to zostaje szukanie źródła wilgoci, może woda się gdzieś zbierać w kabinie, może być nieszczelny układ nawiewu i zbiera wilgoć.

 

Póki co nic więcej mi do głowy nie przychodzi.

 

A rozwiązałeś ten problem do końca ?

Tak, naprawiłem klimę, ale akurat ja w 100% wiedziałem, że to jej wina (jej brak).

Też kombinowałem z ogrzewaniem itd. ale jedyny efekt u mnie daje otwarcie okien, ale weź tak rób podczas deszczu czy w zimie :)

 

Ciekaw jestem jaka jest tego przyczyna :)

Jak dla mnie za duża wilgotność w aucie. Nie stoi Ci gdzieś woda ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za duża wilgotność w aucie. Nie stoi Ci gdzieś woda ?

 

Hmm... ale gdzie ? przecież praktycznie deszcz nie padał, a auto jest garażowane. Co do filtra to węglowy chyba nie był, ale ramkę plastikową miał. A co z freonem ? Może się tak dziać gdyby było go zbyt mało ?

 

Jak dla mnie za duża wilgotność w aucie. Nie stoi Ci gdzieś woda ?

Nad tym bym się zastanowił, ale w jakich miejscach ona mogłaby się zbierać że przeszkadza klimatyzacji.

Edytowane przez marrcin00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... ale gdzie ?

To akurat była odpowiedź na problem z zamrożonymi szybami od wewnątrz kolegi sharka79.

 

A co z freonem ? Może się tak dziać gdyby było go zbyt mało ?

Jak najbardziej, jeśli jest za mało czynnika to klima nie działa lub działa tak słabo, że nie osusza powietrza.

Sam możesz sprawdzić tak jak pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. Tylko w trochę gorszym wydaniu i niestety skończyło się na wizycie w ASO gdzie odetkali odpływ z podszybia i wymienili filtr ( ten zdążył złapać wilgoć, gdyby nie to zostałby ten sam ). Problem zniknął jak za odjęciem ręki. Co do wymiany filtra kabinowego, to nie wiem jak inni koledzy ale ja bym nie był za tym aby czekać aż rok na kolejną wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. Tylko w trochę gorszym wydaniu i niestety skończyło się na wizycie w ASO

Ile Cię kosztowała ta wizyta ?

 

Byłem dzisiaj u mechanika który zajmuje też się niby klimatyzacjami, i byłem lekko zdziwiony po tym co od niego usłyszałem : "Teraz jest zima, czekamy na lato" oczywiście byłem się pytać o uzupełnienie czynnika. Nie wiem czy to prawda, że nie uzupełnia się go w temperaturze około 0 ? Cena takiego sprawdzenia to koszt około 200-250 zł. Drogo czy tanio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Nie wiem czy to prawda, że nie uzupełnia się go w temperaturze około 0 ? Cena takiego sprawdzenia to koszt około 200-250 zł. Drogo czy tanio ?

 

Ja osobiście za obsługę kilimy (uzupełnienie czynnika chłodzącego, dolanie oleju, odgrzybienie, pomiar temp. przed wymianą i po wymianie w kabinie) płaciłem 180zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!