Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za informację.Spalanie mam b.podobne, jadąc spokojnie krajówkami wychodzi 6,3. 120 to już ponad 7 a 140 to 9. Muszę przyznać że trochę mnie kusi na chipa bo to 130KM jakoś nie do końca jedzie tak jak bym się spodziewał.

Często zdarza się, że słabsze diesle odskakują na niższych obrotach. Odczuwalnie to jedzie słabiej niż 1,9jtd 115KM w stilo. Ale to pewnie tylko odczucia, spowodowane nagłym przyrostem momentu w dieslu.

No i kombiak idzie ledwo 200km/h. Nic wiecej nie udało mi sie wycisnąć z niego.

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie do użytkowników 1.4TCe :-) Stoję przed wyborem auta między LIII 2.0 140 i MIII 1.4 130. Trudno cokolwiek znaleźć na temat awaryjności silnika TCe. Jak się zachowują te silniki przy dużym przebiegu? Występują poważne awarie? Zakochałem się w wyglądzie Megi w wersji GT kombi, znajdę coś w budżecie 30-35tys z tym silnikiem?

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maciejmacku napisał:

Cięcie.

Tak. Dodatkowe koniki włączają się od ok 1400 obrotów ☺

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.08.2017 o 12:41, maciejmacku napisał:

Pytanie do użytkowników 1.4TCe :-) Stoję przed wyborem auta między LIII 2.0 140 i MIII 1.4 130. Trudno cokolwiek znaleźć na temat awaryjności silnika TCe. Jak się zachowują te silniki przy dużym przebiegu? Występują poważne awarie? Zakochałem się w wyglądzie Megi w wersji GT kombi, znajdę coś w budżecie 30-35tys z tym silnikiem?

 

Poszukaj MIII TCE, ale 2.0 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, maciejmacku napisał:

2.0 nie znajdę w tym budżecie, a poza tym raczej za dużo pali jak dla mnie. 1.4 wydaje się rozsądnym wyborem.

Ja za swój w lutym dałem 39 000, z 2010 r., ale  z symbolicznym przebiegiem 26 000.

Opinie o spalaniu 1,4 TCE też są mało optymistyczne, a w 2.0 przynajmniej czuć, że jedziesz. Dodatkowo chip i masz 220KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rozwrot napisał:

Opinie o spalaniu 1,4 TCE też są mało optymistyczne, a w 2.0 przynajmniej czuć, że jedziesz. Dodatkowo chip i masz 220KM.

uuuu a ja Ci powiem, że 2.0 też jest mało optymistyczne, 3.0L biturbo 400 koni dopiero czujesz że jedziesz a po czipie masz spokojnie 480 koni -_-'''. Dla jednych 1.4 wystarczy bo nie ścigają się po mieście a i do wyprzedzania w zupełności wystarczy (w budzie meganki i tak pewnie lepiej to jeździ niż w sceniku). Masz kilka zdjęć z wypadu nad morze z odwiedzinami w Warszawie. Klima 90% trasy a po autostradzie i ekspresówkach przejechałem łącznie z 1000 km reszta to miasto/poza miastem. Autostrada 120 na tempomacie (w sumie nie wiem po co ci to wrzucam, ale masz spalanie pokazane na trasie). 

 

Co do awaryjności to standardowo trza mieć na uwadze uszczelkę pod głowicą, ostatnio wymieniałem amortyzator z tyłu bo się rozciekł i oba łączniki z przodu (przebieg 136000 km). A tak po za tym nic z silnikiem się nie dzieje.

1502813760679.jpg1502813786354.jpg1502813819103.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4TCe należy stale zwracać uwagę na poziom płynu chłodzącego, a przy przebiegach 140-150kkm na łańcuch rozrządu, olej wymiana max.15kkm.

Silnik nadzwyczaj cichy, bardzo elastyczny, dobrze współpracuje z LPG pod warunkiem fachowego montażu i zestrojenia, spalanie zależne jest od wagi stopy kierowcy i jest podobne do jego konkurentów 1.4T Opla czy Fiata.

Moje dwa hybrydowe 1.4TCe ~ 160KM z LPG sprawują się jak dotąd doskonale.

Silnik 2.0TCe w MIII Coupe GT jest głośniejszy, a spalanie większe o 30-40% jednak frajda z jazdy 100% większa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie pytanie a w szczególności do @witman, na forum Scenica znalazłem wpis użytkownika 1.4 TCe który przeszedł przez problem uszczelki pod głowicą oraz rozszczelnienie bloku. Twierdzi, że można zastosować blok z silnika Nissana - ktoś z Was to zgłębiał ? 

 

Poniżej link oraz wpis:

 

https://[ciach]-forum.pl/Watek-1-4-tce-opinie-spalanie-awarie-regulacje?page=2

 

@bob64:

 

mam silnik 1,4 TCE (ale jestem użytkownikiem po przejściach - hehehe) niestety przez uszczelkę pod głowicą, i dostający się płyn do cylindra (trzeciego) pękł mi blok silnika, i wymieniłem silnik (teraz jestem mądry i nie wymieniał bym silnika tylko blok cylindrów - pasuje idealnie z nissana i jest tani), silnik pierwszy miał 185 tys km z czego 60 tys na gazie, drugi silnik miał 90 tys km i był z rozbitego anglika. Samochód z tym silnikiem nie sprawia mi żadnych niespodzianek, najmniej pali przy 120-124 km na autostradzie ok 10 l gazu na 100km, raz przy dziadkowej jeździe ok 100 km/h (autostrada) spalił mi 8,8l gazu równa płaska autostrada bez górek, to było raz i mój rekord. W mieście i przy jeździe na autostradzie (A4) 130-135 km/h to jest 12 l-13l gazu. Pomimo moich przejść z tym silnikiem jestem bardzo zadowolony. Widziałem swój poprzedni silnik od środka po 185 tys km. Jak powiedzieli w serwisie bo go z ciekawości pooglądali w śrdku - niewielkie ślady zużycia. Łańcuch i zębatki w stanie prawie idealnym. Byli zdziwieni że tak wygląda silnik po 185 tys km. Zaznaczam że olej był wymieniany zawsze max do 20 tyś km i zawsze był to ELF. Takie są moje prywatne odczucia co do silnika 1,4 TCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialiśmy już ten temat w naszym warsztacie blok od Nissana nie pasuje, porównywaliśmy fizycznie oba bloki.

Głównym winowajcą pękania cylindra jest uszczelka pod głowicą to ona przepuszcza płyn chłodzący do komory spalania, a po czasie pęka cylinder, kto w porę zareaguje na ubywający płyn w zbiorniczku wymienia uszczelkę i jeździ dalej, ci co dolewają płynu bo serwis im tak doradził pojeżdżą jeszcze miesiąc i będą mieli pęknięty cylinder.

 

W tym silniku należny zwracać uwagę na energiczne przyśpieszanie na zimnym motorze, zwłaszcza w czasie silnych mrozów w wielu nowych konstrukcjach silników producenci zastosowali już oprogramowanie mające na celu zabezpieczenie do czasu osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury, ograniczone są w nim obroty i moc, głównie dotyczy to silników doładowanych diesel jak i benzyna.

Jeden z naszych klientów wymieniał u nas rozrząd, który już głośno hałasował, łańcuch był mocno rozciągnięty, przy okazji sprzęgło, przebieg auta 244kkm, pierwszy właściciel, znając temat zapytaliśmy go czy wymieniał kiedyś uszczelkę, odpowiedział, że nic przy silniku nie było robione, poza płynami, świecami i filtrami i zna zasady rozgrzewania silników z turbo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!