Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wrzuceniem 1'go biegu


Gregis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jak w temacie mam problem z wrzuceniem 1'go biegu na chodzącym silniku, 2'gi bieg wchodzi z lekkim oporem - reszta biegów chodzi normalnie, na zagaszonym silniku wszystkie biegi ładnie pracują, auto niedawno nabyłem i z tego co mówił poprzedni właściciel sprzęgło było niedawno wymieniane

 

żeby weszła 1'ka trzeba troszkę "powalczyć" z lewarkiem zmiany biegów, ruszanie jak i dalsza jazda nie sprawia żadnych problemów ...

 

... gdzie szukać problemu ?

 

....... najbardziej zastanawia mnie to że na zgaszonym silniku wszystko jest OK ....

 

z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

 

WESOŁYCH ŚWIĄT !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o poduszkę - taką aluminiową "skręconą" która jest tuż pod ramieniem wybieraka - to jest nowa

chyba że chodzi o inną poduszkę .... napisz o którą Ci chodzi

Edytowane przez Gregis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy była zrobiona regulacja drążka zmiany biegów?

 

jak wspomniałem jestem właścicielem auta od niedawna - dosłownie tydzień - autem przejechałem jakieś 600 km i było OK - wczoraj ni z tego ni z owego chcąc ruszyć spod świateł okazało się ze 1'ka nie chce wejść ... wchodzi z oporami

 

dziś rano wymieniłem poduszkę zawieszenia silnika taką jak na aukcji poniżej :

http://motoallegro.pl/megane-coupe-00r-1-6-16v-wspornik-lapa-silnika-i1987043029.html

 

myślałem że pomoże - ale nic się nie zmieniło

 

jak ewentualnie przeprowadzić regulację wybieraka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po pierwsze wymiań olej w skrzyni bo nigdy nie wiadomo co tam było wlane wcześniej ja tam nie ufam nikomu. Pojemnosc około 3.5 l.

Oleje tylko i wyłacznie ELF TRANSELF NFJ 75W80 (nie NFP bo będzie chaczyc)

ewentualnie specjalny do skrzyń francuzów w tym renault MOTUL MOTYLGEAR 75W80

Wymień i pojeżdzij kilka kilometrów. Jeżeli nie pomoże to sprawdz na kanale czy wybierak lub drażek o coś nie zachacza. U mnie zachaczał o mocowanie rury i ciężko wchodził wsteczny. Ale stawiam na olej.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje tylko i wyłacznie ELF TRANSELF NFJ 75W80

 

a jak wleje innego producenta to co skrzynia mu sie rozsypie ?

jezeli problem wystapil nagle prawdopodobnie uszkodzony synchronizator.

przyczyna ? zbyt malo oleju ,lub olej przegzany .spusc olej i zobacz zawartosc (opilki drobinki metalu)obecnosc ich w wiekszej ilosci bedzie swiadczyla o uszkodzeniu mechanicznym skrzyni .

moze byc rownierz wina rozkreconej skrzyni biegow a dokladnie walka glownego jakims cudem francuzi nie wpadli na pomysl aby ten walek zabezpieczyc jakas podkladka tak jak walek zdawczy (dolny).z biegiem czasu sruba luzuje sie i zebatki dostaja luzu bocznego co moze rwoniez powodowac klopoty z wlaczaniem biegow.

 

moze winne byc rowniez sprzeglo mimo ze wlasciciel twierdzi iz wymienil ale mogl wsdzic uzywke,tylko zeby sie auta pozbyc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli sprzęgło lekko zaczepia mimo wyłączenia to może bieg ciężko wchodzic. Tu się zgadzam z przedmówcą. Zrozumiałbym problem z synchronizatorem gdyby jedynka nie chciała wejśc gdy się lekko toczymy ale gdy stoi i sprzęgło jest wyciśnięte to nic w skrzyni nie powinno sie kręcic i bieg tak jak na wyłączonum silniku powinien wejsc bez problemu. Możliwe że sprzęgło gdzies wychacza jeszcze mimo wyłączenia. A co do oleju to naprawde jest róznica w pracy skrzyni jeśli nie zastosujemy olejów do skrzyń koncernu renault,citroen, peugeot. To znany fakt. Nie chodzi tu o oznaczenia oleju 75W80 jaki maja inne oleje ale jak sie zachowuje w skrzyniach francuzów w jakich warunkach pracują . Sa samochody wrazliwe na takie rzeczy. Co do olejów silnikowych można kombinowac.

Zmiana oleju dobrze zrobi i wyczyści z brudów bo może sie cos posypalo. Nie mówie że znam ten przypadek i wypowiadam sie tylko poprzez swoje osoboste doświadczenie z moim samochodem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do oleju to naprawde jest róznica w pracy skrzyni jeśli nie zastosujemy olejów do skrzyń koncernu renault,citroen, peugeot.

 

zgodze sie dlatego nie lejesz pierwszego z brzegu jaki znajdziesz ,bo jest najtanszy tylko szukasz w katalogu producenta olejow i wybierasz taki jaki tam jest podany.to samo sie tyczy silnikowych na elf silnik chodzil tawrdo,zmienilem na liqui molly i silnik sie wyciszyl.

gdy ciekla mi skrzynia tez uzupelnialem najtanszym elfem ,biegi wchodzily ciezko,i efekt byl podobny do opisanego powyzej ze bylo jedynke ciezko wrzucic.po uszczelnieniu zalalem ligui molly gl3+75w80 i skrzynia zaczela zupelnie inaczej pracowac.poza tym te same skrzynie sa montowane w vovlvo i co oni tez leja elf-a ?

wiec nie pisz bzdur wyssanych z palca tylko pomysl logicznie .renault,psa,czy citroen bedzie zalecalo produkty francuskie,vw ag bedzie zalecalo produkty niemieckie a japonczycy swoje wyroby.

fsm zalecalo o ile mnie pamiec nie myli lotos-a :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

:)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!