Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu z układu wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem. Jestem użytkownikiem Renault Megane 1.4 16V z 1999 roku. Otóż w miejscu łączenia pompy wspomagania z jednym z przewodów zaczyna mi wyciekać płyn z układu wspomagania. Na początku było to tylko takie lekkie pocenie, ale teraz widzę, że sytuacja pogarsza się, nawet lekko zabrudzony jest alternator, który mieści się pod pompą. Przewód został lekko dociągnięty kluczem, ale to nie rozwiązało problemu. Chętnie odkręciłbym ten przewód i przyjrzał się bliżej miejscu, ale nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy oring? Nie mam zamiaru zapowietrzyć układu tylko po to, żeby sobie to miejsce pooglądać. Najlepiej od razu założyć nową uszczelkę, ale nie wiem jaki rodzaj i gdzie ją dostać? A może tam nie ma uszczelki i trzeba wymienić cały przewód. Może ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może podzielić się informacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie pomogę, bo u mnie pomogło dociągnięcie. Co do odpowietrzenia to nie wiem czy układ sam się nie odpowietrza, bo u mnie jak córka mi łaskawie zameldowała, że coś kierownica ciężko chodzi, to już był pusty zbiornik. Po nalaniu płynu wszystko wróciło do normy, tylko chyba po dwóch dniach uzupełniłem ponownie zbiornik i tak jest do dzisiaj (już chyba z 6 lat).

 

Dodano: 25 gru 2011 - 21:28

Meganka z tego samego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, będę wiedział już jak odpowietrzyć układ. Nie wiem jednak w dalszym ciągu co mnie spotka po odkręceniu przewodu od pompy, czy mam kupić jakąś uszczelkę? Jeżeli tak to jaki rodzaj i gdzie mogę ją dostać? Aha, i jaki rodzaj płynu mam kupić żeby uzupełnić braki w układzie wspomagania?

Edytowane przez Jankesiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś zadał sobie trochę trudu i popatrzył dokładnie na pompę to zauważył byś, że do pompy dochodzą dwa przewody. Jeden ciśnieniowy, z czujnikiem ciśnienia i drugi bezciśnieniowy. Z bezciśnieniowym nie ma problemu, zaciskasz go cybantem, chyba, że gdzieś jest uszkodzony. Natomiast pod zakrętką przewodu ciśnieniowego jest 0-ring, nie wiem, metalowy czy gumowy, wymiarów też nie znam.

Co do płyny korzystasz z opcji :) i masz http://megane.com.pl/topic/35134-jaki-olej-do-wspomagania/page__view__findpost__p__271241

Poza tym zalecam skorzystanie z szukaj i przeczytanie tego co wyskoczy w szukajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie.

 

Mam problem. Jestem użytkownikiem Renault Megane 1.4 16V z 1999 roku. Otóż w miejscu łączenia pompy wspomagania z jednym z przewodów zaczyna mi wyciekać płyn z układu wspomagania. Na początku było to tylko takie lekkie pocenie, ale teraz widzę, że sytuacja pogarsza się, nawet lekko zabrudzony jest alternator, który mieści się pod pompą. Przewód został lekko dociągnięty kluczem, ale to nie rozwiązało problemu. Chętnie odkręciłbym ten przewód i przyjrzał się bliżej miejscu, ale nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy oring? Nie mam zamiaru zapowietrzyć układu tylko po to, żeby sobie to miejsce pooglądać. Najlepiej od razu założyć nową uszczelkę, ale nie wiem jaki rodzaj i gdzie ją dostać? A może tam nie ma uszczelki i trzeba wymienić cały przewód. Może ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może podzielić się informacją?

 

Pod zakrętką znajdującą się w pompie wspomagania znajduje się gumowy oring. Ja wymieniłem go na okrągły fi75mm. Pomogło. Zobaczymy na jak długo. Niestety tej części nie dostaniesz osobno, bez pompy wspomagania. Czas trwania całej operacji: 15-20 min. Po zakończeniu włącz silnik, wkręć delikatnie na obroty rzędu 2000-2500 obr/min i kręć kierownicą od lewej do prawej strony (do końca - aż usłyszysz syczenie). Będziesz miał odpowietrzony układ wspomagania. I jazzzda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!