Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu z układu wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem. Jestem użytkownikiem Renault Megane 1.4 16V z 1999 roku. Otóż w miejscu łączenia pompy wspomagania z jednym z przewodów zaczyna mi wyciekać płyn z układu wspomagania. Na początku było to tylko takie lekkie pocenie, ale teraz widzę, że sytuacja pogarsza się, nawet lekko zabrudzony jest alternator, który mieści się pod pompą. Przewód został lekko dociągnięty kluczem, ale to nie rozwiązało problemu. Chętnie odkręciłbym ten przewód i przyjrzał się bliżej miejscu, ale nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy oring? Nie mam zamiaru zapowietrzyć układu tylko po to, żeby sobie to miejsce pooglądać. Najlepiej od razu założyć nową uszczelkę, ale nie wiem jaki rodzaj i gdzie ją dostać? A może tam nie ma uszczelki i trzeba wymienić cały przewód. Może ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może podzielić się informacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie pomogę, bo u mnie pomogło dociągnięcie. Co do odpowietrzenia to nie wiem czy układ sam się nie odpowietrza, bo u mnie jak córka mi łaskawie zameldowała, że coś kierownica ciężko chodzi, to już był pusty zbiornik. Po nalaniu płynu wszystko wróciło do normy, tylko chyba po dwóch dniach uzupełniłem ponownie zbiornik i tak jest do dzisiaj (już chyba z 6 lat).

 

Dodano: 25 gru 2011 - 21:28

Meganka z tego samego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, będę wiedział już jak odpowietrzyć układ. Nie wiem jednak w dalszym ciągu co mnie spotka po odkręceniu przewodu od pompy, czy mam kupić jakąś uszczelkę? Jeżeli tak to jaki rodzaj i gdzie mogę ją dostać? Aha, i jaki rodzaj płynu mam kupić żeby uzupełnić braki w układzie wspomagania?

Edytowane przez Jankesiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś zadał sobie trochę trudu i popatrzył dokładnie na pompę to zauważył byś, że do pompy dochodzą dwa przewody. Jeden ciśnieniowy, z czujnikiem ciśnienia i drugi bezciśnieniowy. Z bezciśnieniowym nie ma problemu, zaciskasz go cybantem, chyba, że gdzieś jest uszkodzony. Natomiast pod zakrętką przewodu ciśnieniowego jest 0-ring, nie wiem, metalowy czy gumowy, wymiarów też nie znam.

Co do płyny korzystasz z opcji :) i masz http://megane.com.pl/topic/35134-jaki-olej-do-wspomagania/page__view__findpost__p__271241

Poza tym zalecam skorzystanie z szukaj i przeczytanie tego co wyskoczy w szukajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie.

 

Mam problem. Jestem użytkownikiem Renault Megane 1.4 16V z 1999 roku. Otóż w miejscu łączenia pompy wspomagania z jednym z przewodów zaczyna mi wyciekać płyn z układu wspomagania. Na początku było to tylko takie lekkie pocenie, ale teraz widzę, że sytuacja pogarsza się, nawet lekko zabrudzony jest alternator, który mieści się pod pompą. Przewód został lekko dociągnięty kluczem, ale to nie rozwiązało problemu. Chętnie odkręciłbym ten przewód i przyjrzał się bliżej miejscu, ale nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy oring? Nie mam zamiaru zapowietrzyć układu tylko po to, żeby sobie to miejsce pooglądać. Najlepiej od razu założyć nową uszczelkę, ale nie wiem jaki rodzaj i gdzie ją dostać? A może tam nie ma uszczelki i trzeba wymienić cały przewód. Może ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może podzielić się informacją?

 

Pod zakrętką znajdującą się w pompie wspomagania znajduje się gumowy oring. Ja wymieniłem go na okrągły fi75mm. Pomogło. Zobaczymy na jak długo. Niestety tej części nie dostaniesz osobno, bez pompy wspomagania. Czas trwania całej operacji: 15-20 min. Po zakończeniu włącz silnik, wkręć delikatnie na obroty rzędu 2000-2500 obr/min i kręć kierownicą od lewej do prawej strony (do końca - aż usłyszysz syczenie). Będziesz miał odpowietrzony układ wspomagania. I jazzzda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!