Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo proszę o pomoc w doborze radia/wyświetlacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Na początku zaznaczam, że jestem nowym użytkownikiem Renówki i nawet nie wiem czy moja wersja to phI czy phII. Pisze do was z taką sprawą: otóż niedawno postanowiłem kupić oryginalne radio od mojego Scenica i okazało się to moim przekleństwem :-) Mam nadzieję, że tutejsi specjaliści będą w stanie mi doradzić. Kupiłem na allegro radio, które wg nr seryjnego pasuje do modeli z rocznika 99 - 2002. Okazało się jednak, że mimo iż moje auto jest z końcówki roku 99 radio do niego nie pasuje ze względu na inną kostkę (zdj.3) od wyświetlacza. Jednak kiedy chciałem zamienić radio (zdj.1) na starsze okazało się, że kostka ta nie pasuje również do starszego radyjka (zdj.2-podłużny wtyk). Sprzedawca zasugerował, że nie jest to kostka od wyświetlacza, jednak jest to jedyna kostka poza iso jaka tam jest. Zacząłem więc szukać po allegro wyświetlacza, gdyż mój jest w stanie takim jak na zdjęciu i całkiem możliwe, że ktoś tam (zanim kupiłem auto) włożył jakieś badziewie, żeby tylko było (wyświetla się temperatura, godzina i widoczne na zdjęciu pomarańczowe ,,coś" - zdj.4). Okazało się, że taki sam wyświetlacz jak mój (na allegro) posiada wyjście (zdj.5) na kostkę pasującą do starszego radia jakie mi zaproponowano. Wiem też, że nie ma mowy o znalezieniu przelotki, skąd więc taka dziwna końcówka? Czy może jest jeszcze inny rodzaj radia pasujący pod taką kostkę? Czy gdybym się zdecydował kupić ten wyświetlacz z allegro jest jakaś strona, na której moge kupić kabel do podłaczenia (jest sprzedawany bez niczego)? A może po prostu do mojego modelu nie pasują radia na CD i jestem skazany na kasetowca? Proszę o radę :) Dodam, że liczniki mam ,,te nowsze" z prędkościomierzem po lewo, obrotomierzem po prawo i całą resztą (paliwo, woda a niżej prostokąt z większością kontrolek)po środku, a znalazłem na allegro wyświetlacz z wejściem na kostkę, która na moje oko pasuje do tej końcówki (zdj.6), jednak jest to wyświetlacz ze Sceników, które mają prędkościomierz po środku, paliwo i wodę po lewo itd i już całkiem zwariowałem. Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie autko to jednostka 1,9 dci z końca maja 99 roku. Czy wg Was lepiej kupić wyświetlacz taki jak mam teraz czy ten starszy zakładając, że zamienię radio na to starsze? Na starszym wyświetlaczu są numery 7700413529 22SY664/62 (na nowszym widać zdjęcie), być może to wskazówka jakie radia do niego pasują i czy nadaje się do mojego auta?

post-40608-0-21333000-1326126087_thumb.jpg

post-40608-0-85588900-1326126136_thumb.jpg

post-40608-0-41727500-1326126176_thumb.jpg

post-40608-0-58037200-1326126205_thumb.jpg

post-40608-0-60791300-1326126277_thumb.jpg

post-40608-0-89874400-1326126731_thumb.jpg

Edytowane przez sadzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest tematów o tych radiach i wyświetlaczach, poczytaj trochę na forum. W skrócie Ci napiszę jak to powinno wyglądać, tylko dla pewności dorzuć zdjęcie radia z przodu.

 

Tak wygląda schemat audio:

Pilot przy kierownicy jest podłączony do czerwonego gniazdka w wyświetlaczu.

Wyświetlacz łączy się z radiem poprzez szare gniazdo.

Musisz kupić wiązkę między radiem i wyświetlaczem, z tego co pamiętam kostka z jednej strony jest szeroka i szara, a z drugiej mini iso.

Oryginalna wiązka od radia łączy się z wiązką spod deski - bierze informację o predkości auta i jak jedziesz szybciej to radio podgłasza się automatycznie.

Jak wcześniej w aucie było inne radio to posprawdzaj kostki iso, bo czasami wymagają przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za zainteresowanie. Nie jest tak łatwo znaleźć temat adekwatny do problemu, który starym wyjadaczom może wydawac sie banalny :-) Czyli rozumiem, że załączony wyświetlacz (ten nowszy) będzie odpowiedni do mojego modelu? Przód radia wygląda tak jak na zdjęciu, zapytałem sprzedawcę czy któryś kolor czarny będzie pasował, odpowiedział twierdząco, więc to będzie któryś z tych modeli (więcej zdjęć dośle za jakiś czas ale może to wystarczy), wrzuciłem też zdjęcie obu kostek, które są poza tą od wyświetlacza. Poza nimi jest jeszcze tylko antenowa. Czy masz może namiar na sklep lub komis, w którym moge kupić wspomnianą wiązkę między radiem i wyświetlaczem?

post-40608-0-90866700-1326129528_thumb.jpg

post-40608-0-68238400-1326129544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa radia najprawdopodobniej od meganek II, powinieneś kupić takie radio:

rad.jpg

wtedy nie bedziesz też miał problemu z dziurą w desce rozdzielczej.

 

Wiązki szukaj na allegro, znajdź jakiegoś anglika z seryjnym radiem i dzwoń, może ktoś Ci to wyśle. Najlepiej takie rzeczy kupować w komplecie, bo potrzebna tez będzie do radia plastikowa ramka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, identycznie właśnie wygląda to radio które kupiłem, na 1 zdjęciu są jego wejścia (któreś z zaznaczonych na czerwono to wejście na wyświetlacz). To może łatwiej by mi było jednak dobrać sam wyświetlacz? Mam plastikową ramkę (jest w niej zamontowana kieszeń na stare zwykłe radio), ale ,,na oko" to radio zmieściłoby się tylko pod warunkiem wyjęcia tej ramki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem 22SY664/62 to standardowy wyświetlacz montowany w Megane/Scenic. Do niego powinny pasować następujące radia z serii Radiosat wraz z oznaczeniami:

-Philips 22DC449/62E Kangoo lub Laguna

-Philips 22DC449/62L

-Philips 22DC451/62E Radiosat 4000 pod Megane

-Philips 22DC451/72E

-Philips 22DC459/62L Radiosat 6010 pod Megane

-Philips 22DC459/62S

-Philips 22DC461/62L

-Philips 22DC461/62T

-Philips 22DC479/62 Radiosat 6000 CD

-Philips 22DC481/62 Radiosat 6000 CD 77 00 433 070

-Philips 22DC481/72

-Philips 22DC593/62E Kangoo, Clio, Laguna 77 00 412 005 (bez rewersu)

 

więcej szczegółów wraz z numerkami dostępna pod linkiem: http://renault.hostuju.cz/zapojenidispleje/zapojenidispleje.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadziłes mnie w błąd pokazując inne radia, one by najprawdopodobniej nie działały.

Do radia fabrycznego, którego zdjęcie wkleiłem wyżej pasuje wyświetlacz AFFa2++

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=8623

Do tego potrzebujesz oryginalnej wiązki radio-wyświetlacz. Do full kompletu potrzebujesz jeszcze pilota pod kierownicę, z czerwoną szeroką wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot pod kierownicą jest, co prawda nie zajrzałem czy wychodzi od niego kabel (mam nadzieję ze tak), czyli podsumowując: wychodzi na to że mogę zostawić obecne radio, dokupić wspomniany wyświetlacz affa2++ i sprzedać duszę diabłu za kabel taki jak na zdjęciu. Najgorsze, że znalazłem przypadkiem stronę z kostkami www.kawu.pl ale nie ma tam takiej jaka jest mi potrzebna, na allegro również są przejściówki z mini-iso na rca a z końcówką do wyświetlacza jakoś nigdzie nie ma, pewnie coś źle wpisuję... ewentualnie co powiecie na taki komplet Z AUKCJI ? Ten kabelek wydaje się być tym, czego potrzebuję, chociaż może to po prostu taka sama trefna kostka jak w moim obecnym wyświetlaczu... poprosiłem o dokładniejsze zdjęcie i zobaczymy.

post-40608-0-76270100-1326143313_thumb.jpg

Edytowane przez sadzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest chyba to. Bardzo dawno nie zaglądałem do radia fabrycznego w scenicu, ale tam chyba jest żółta kostka mini iso. Niebieska jest od zmieniarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystko się okaże jak dostane lepsze zdjęcia :-) Póki co wielkie dzięki za pomoc !!

 

Dodano: 10 sty 2012 - 19:55

Rozebrałem dzisiaj ze znajomym klapę, wyjąłem wyświetlacz i co nieco się wyjaśniło - na wyświetlaczu była naklejka z napisem AFFA 2+, znalazłem też upchane szerokie końcówki (jedna do radia i jedna zdaje się od sterownika przy kierownicy), czyli wszystko wskazuje na to, że moge zamieniać to moje radio na zaproponowane przez sprzedawcę na allegro (zdj.) :)

post-40608-0-50107700-1326221669_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałes radio niefabryczne to być może trzeba będzie coś przerobić przy wtyczkach. Znajdź rozpiskę iso dla renówki i posprawdzaj miernikiem co się uda, żeby czasem czegoś nie zjarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!