Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka poduszki AIR BAG - błędy


Rekomendowane odpowiedzi

tam nie powinno się nic stać, bo parapet idzie trochę wyżej i teoretycznie nic tam nie powinno się odłączyć, ale sprawdzić możesz. Kilka minut i będzie wszystko jasne. Jak kręcisz kierownica to nic nie trzeszczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, u mnie sprawa wygląda trochę inaczej ....

kontrolka zapala się przy zapłonie na 3 sekundy, następnie gaśnie. Dokładnie po 7 sekundach zapala się ponownie...

szukałem szukałem ale albo jestem ślepy albo w moim aucie naprawdę nie ma żadnych kostek pod siedzeniami :shock:

Jedynie mam "rurkę" z której wychodzą 3 kable : 1 leci do góry w stronę poduszki, 2 leci do napinacza, 3 pod podłogę.

W podłodze w kieszonce jest kilka kostek ale dużych.

Wszyscy piszą, że należy sprawdzić styki pod fotelem tylko tak jak pisałem u mnie nie ma żadnych :-?

poradźcie coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety , wszystkie kostki posprawdzane oraz styki od napinaczy, nic nie zaśniedziało ani nie było rozłączone.

kontrolka dalej zapala się po dokładnie 7-miu sekundach :-/

ogólnie w zimę to czasem się zapalała po przejechaniu w ciągu dnia ponad 500km ( wiem dziwne ) ale od wiosny pali się już cały czas :-/

tylko serwis? :-/

a może to jednak zwijacz w kierownicy?? tylko że u mnie nic nie trzaska, nie piszczy itd.

czy ma ktoś może manuala do zdjęcia kierownicy w Scenic'u '99 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

meganecoupe02, mało się znasz widać... wyjmij licznik na zapalonym zapłonie i zobaczysz że na 1000% będzie się paliś kontrolka od poduszek... powód... ja znam a ty poczytaj trochę :-P bo licznik to nie tylko obrotomierz, prędkościomierz i parę świecących żaróweczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann, u mnie nic takiego nie było, a licznikiem żonglowałem kilka razy (też szukałem przyczyny kontrolki poduszek i stosowałem różne kombinacje :-P Zawsze się okazywało że przyczyną są kostki pod fotelami i przy napinaczach.

Poza tym, jak już trochę poczytałeś, to powinieneś wiedzieć że licznika się na włączonym zapłonie nie odłącza bo mogą wskoczyć różne błędy (u mnie wskoczył ABS). Nie mówię już nawet o grzebaniu przy poduszkach na włączonym zapłonie ale co kto lubi, jeden dla adrenaliny skacze ze spadochronem, inny grzebie przy poduszkach przy włączonym zapłonie :) Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann, być może ja wtedy go wyjąłem przy włączonym zapłonie, sam już nie wiem. W każdym razie kilka razy go odłączałem i podłączałem. Czyli można założyć, że przez to się pali kontrolka, co teraz począć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, w 90% aut przy wyjętym liczniku i przekręconym zapłonie włączy się kontrolka od airbag... tak juz jest ponieważ ta kontrolka pod sensor jest podłączona, a to jest tak głupie urządzenie że jak w obwodzie jest jakiś błąd (W tym również brak licznika) to zaraz wyskakuje ludzik z poduchą :)

 

a co do tych waszych napinaczy to akurat miałem okazje w weekend rozebrać fotele przednie (wymiana na inne) i musiałem napinacze pościągać i poprzekładac... i u mnie np. wtyczka aby nie wypadała i się nie ruszała to została widać oryginalnie zapięta opaską uciskową... Widać że to oryginał ponieważ wrzyciu to u mnie nie było odkręcane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
a to jest tak głupie urządzenie że jak w obwodzie jest jakiś błąd (W tym również brak licznika) to zaraz wyskakuje ludzik z poduchą <ok>

 

tak samo jak brak poduszki lub napinacza, brak odpowiedniego oporu w obwodzie uznawany jest jako błąd.

W napinaczach mam tak samo, opaska zaciskowa + metalowa przy wtyczce, ostatnio często mi się świecą poduszki i cały czas problem jest przy napinaczach. Wystarczy ruszyć kostkę i później jest już spokój. przez całą podróż, nawet jak są ruszane fotele.

 

Dodano [7.08.2009 21:37]

Mam wiadomość dla posiadaczy Megane I phII kombi.

Jeżeli świeci błąd poduszki i sprawdziłeś dotychczasowe sposoby opisane wyżej i nic nie pomogło to jest jeszcze szansa że brakuje styku w kostce w lewym progu. Aby zaoszczędzić sobie roboty należy najpierw sprawdzić czy auto jest wyposażone w pirotechniczne zwijacze pasa z tyłu. Jeżeli tak, to w lewym progu, pod plastikową osłoną znajdują się dwie kostki: jedna kilku przewodowa i druga czteroprzewodowa i to w tej należy poprawić styki. Dzisiaj w serwisie szukałem przyczyny dość długo i jak to mówią, po kablu do kostki ;-) Styki poprawione i błąd znika od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
czy jest to możliwe że przyczyną jest sensor

Jak najbardziej i na 99,9% wystrzeliły oba napinacze, bo zawsze strzelają parami.

Sensor do resetu lub wymiana na "czysty", nowe napinacze i wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!