Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie


marhio2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Trafla mi się dziwna przypadłość. PO jeździe autostradą, a konkretnie po zjechaniu z niej z nawiewów zaczeło lecieć ledwo ciepłe powietrze na max ust temp. Wcześniej wszystko było ok, grzało bardzo dobrze. Teraz leci przy 90st powiedzmy ciepłe gdy wcześniej leciało bardzo. Szybka jazda sprawiła tą przypadłość. Pomożecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok to wymienię termostat.. Mozecie okreslic jak macie mocno cieple powietrze z nawiewow na 1 przy max temp ?..

 

Dodano: 28 sty 2012 - 10:12

Jeszcze jedna sprawa. Dzisiaj odkręciłem ten najbardziej widoczny odpowietrznik na wężu, ten do którego jest najłatwiejszy dostęp. Auto miałem rozgrzane mocno, a przy odkręceniu nic kompletnie się z niego nie wylało. a ten koreczek który się wkręca był od jakby szlamu brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po jednym takim przypadku, tragedii bym nie robił i zaraz nie wymieniał termostatu. Według mnie to raczej normalny objaw. Przy jeździe na autostradzie kolega gazu nie żałował, więc silnik tyrał i mocno się nagrzał więc termostat otwarł się na całego. Po zjechaniu z niej obroty silnika spadły (bo przypuszczam, już kolega tak szybko nie jechał) i pompy wodnej również, więc przepływ przez pompę też spadł, a tym bardziej spadł przez nagrzewnicę bo przy pełnym otwarciu termostatu płyn miał mniejsze opory w dużym obiegu (przez chłodnicę) niż przez nagrzewnicę. Dlatego do nagrzewnicy było mniej ciepła dostarczane, a więc i mniejsza temperatura powietrza. Po paru kilometrach powinno wszystko wrócić do normy.

Dzisiaj odkręciłem ten najbardziej widoczny odpowietrznik na wężu, ten do którego jest najłatwiejszy dostęp. Auto miałem rozgrzane mocno, a przy odkręceniu nic kompletnie się z niego nie wylało. a ten koreczek który się wkręca był od jakby szlamu brudny.

Nie znam układu chłodzenia w tym egzemplarzu meganki, bo u mnie jest tylko jeden odpowietrznik przy termostacie. Ale jedno jest pewne, jak jest odpowietrznik, to po jego odkręceniu po ewentualnym wypuszczeniu powietrza, powinien zacząć wypływać płyn - po to on jest. Jeżeli nie wypływał, to należy sprawdzić dlaczego (może był za niski poziom w zbiorniku wyrównawczym) i termostat nie ma z tym nic wspólnego. Śladów szlamu też nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo skąd pod koreczkiem szlam

Może dostawać się olej do układu chłodzenia.

Jeżeli z odpowietrznika, po jego odkręceniu nie leci płyn, oznacza to że jego poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest niżej od odpowietrznika (naczynia połączone Archimedesa). Proponuję odkręcić korek na zbiorniczku i zajrzeć do środka. Dla pewności co do oleju, proponuję włożyć do środka śrubokręt lub drut i sprawdzić co się osadzi na jego końcu (włożyć i wyjąć). Jak będzie tam ten szlam, to na pewno olej dostaje się do płynu chłodzącego i trzeba zlokalizować miejsce przecieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spokojnie. Ten szlam nie jest jasny tylko czarny. A poziom oleju jest w bez zmian Ale ok przetkałem śrubokrętem i trysnął płyn. Jakiś paproch się wcisnął.

Na forum jest instrukcja do 1.6 jak odetkac/wyjac nagrzewnice, a ma ktoś metodę do 1.4 8V ?

Edytowane przez marhio2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!