Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sprzęgło kinetyczne


jacol73

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

jestem szczęśliwym posiadaczem szczeniaczka 1,6 z 01r. w którym to zamontowana jest automatyczna skrzynia biegów,

ponieważ skrzynia uległa awarii i koszt naprawy był dla mnie zbyt wysoki postanowiłem kupić używaną skrzynię,na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, biegi przełączają się płynnie

nic nie szarpie w trybie miejskim jezdzi się przyjemnie tylko jest jedno ale, mianowicie gdy auto rozpędzi się do 100-110 km/h pojawia się kontrolka trybu awaryjnego,

standardowo kiedy się zatrzymam wygaszę silnik i znowu odpalę kontrolka gaśnie i już znowu można śmigać...ale tak do setki, po czym kontrolka się znów zapala,

po podłączeniu do komputera wychodzi błąd - poślizg sprzęgła kinetycznego- mam zamontowaną instalację gazową ,czy owa instalacja może powodować że skrzynia przechodzi w tryb

awaryjny czy jest to faktycznie awaria sprzęgła? dodam że kiedy zapali się kontrolka wszystkie biegi zmieniają się normalnie,

jeżeli ktoś z Was miał podobne objawy i uporał się z tym problemem, może podzieliłby się informacjami!

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że jest to skrzynia DPO.

 

To bardzo dziwne, ze biegi zmieniają sie normalnie, bo z reguły tryb awaryjny to zalaczenia na stale biegu trzeciego. Ale może jest to awaria "mniej ważna".

 

Poslizg sprzęgła kinetycznego jest wywalany wtedy, kiedy turbina i pompa maja różne prędkości obrotowe - są specjalne czujniki, które to wykrywają.

 

Czy jest to awaria sprzęgła? Dobre pytanie. Równie dobrze może to być awaria jednego z czujników, który powyżej pewnej prędkości obrotowej zaczyna nawalać. Czy dzieje się to podczas jazdy z wiekszym obciążeniem, jak pod górkę, czy zależy tylko od obrotów? Czy słyszysz "ślizganie" sprzęgła, lub widzisz wachania obrotów do szybkości przy mocniejszym naciśnieciu gazu na czwórce? Powolne, łagodne doćiśniecię gazu nie spowoduje redukcji, a moment generowny przez silnik wzrośnie na tyle, że poślizg może być bardziej widoczny na wskaźnikach.

 

Polecam sprawdzic to w sposób następujący:

100-110 na czwarym biegu to okolo 2700 obrotów silnika.

Zablokuj skrzynię na trzecim biegu (przycisk D3) i rozbujaj auto do podobnych obrotów silnika. Na trzecim biegu moment obrotowy przenoszony przez sprzęgło jest niższy, więc jesli "awaria" nie wyskoczy to problem ze sprzęgłem, a jeli wyskoczy - to problem z czujnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew w mojej sprawie!

olej zalany świeżutki,po rozgrzaniu silnika ponownie sprawdzony,magnesik nie ma opiłków i wygląda na to że technicznie skrzynia sprawna,

przetestowałem autko wg. wskazówek "sanfran" i niestety wszystko wskazuje na to że uszkodzone jest te ustrojstwo hydrokinetyczne i co się pewnie z tym wiąże czeka mnie

ponowne demontowanie skrzyni, choć faktycznie mam wrażenie jakby sprzęgiełko się ślizgało to zastanawia mnie fakt że nawet gdy zapali się tryb awaryjny, biegi zmieniają się

w górę i w dół bezproblemowo,mam tylko cichą nadzieję że jest to tylko mała drobnostka,a skoro biegi wchodzą to może nie zawracać sobie tym głowy i oszukiwać się że wszystko jest ok?

jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to z chęcią posłucham :-) (starą skrzynię mam) może coś we własnym zakresie mógłbym podmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprowadza się do tego czy warto. W moim poprzednim scenicu nie było warto. Jeździłem nim ze szkrzynią wskakującą w tryb awaryjny 4 lata. Ja w swoim "jajku" (w odróżnieniu od obecnego "kancioka") doszedłem w takiej wprawie do resetowania skrzyni podczas jazdy, że nikt nie zauważał tego faktu, w odróźnieniu od przejścia w tryb awaryjny, gdzie silnik nieomal chciał wylecieć z komory na drogę. Jeszcze bym nim pojeździł, ale zmieniłem pracę na bardziej lokalną i drugi samochód w rodzinie przestał być potrzebny.

 

Wiem, że w Polsce są inne realia, ale Twoje auto ma już 11 lat, więc się zastanów.

Jeżeli nie czujesz ślizgania sprzęgła i tryb awaryjny nie powoduje degradacji funkcji skrzyni biegów, to poprostu przejdź nad tym do porządku dziennego i używaj normalnie.

 

Jeśli jednak byś chciał coś zrobić, to mogę podesłać PDF z budową skrzyni, może się przyda.

 

Z ostatniej chwili...

Czy wraz ze skrzynią przeniosłeś sterownik, czy pracuje poprzedni? Czy skrzynia jest z dokładnie tej samej wersji silnikowej i zbliżony rok produkcji?

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

tak,sterownik jest przeniesiony,skrzynia też z tego modelu,adaptacje też była robiona a z pdf-a skrzyni chętnie skorzystam.

co do resetu skrzyni podczas jazdy to też dla mnie jest ciekawostka,czyli jednym słowem chłonę wszystkie informacje jakie mogą być przydatne

 

/0cool: nie cytujemy w całości posta pod którym odpowiadamy!

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset skrzyni podczas jazdy to szybkie wyłacznie/właczenie zapłonu kluczykiem - ułamek sekundy, tak, żeby silnik nie zdążył zejść z obrotów. U mnie błąd się wygaszał i skrzynia pracowałą normalnie. Ale u mnie skrzynia wskakiwała na trzeci bieg wraz z głośnym "DUUUUPPPP" i szarpnięciem auta i tak zostawała, przy okazji podczas ruszania trójka nie jest najlepszym rozwiązaniem. W twoim przypadku raczej nie zawracałbym sobie tym głowy, ale możesz spróbować. Tylko uważaj, bo wyłacznie zapłonu podczas jazdy i normalnej pracy skrzyni wywoływało wyżej wymienione "DUUUUUPPP".

 

Co do PDF to mam go na komputzerze w domu, wiec jak będę miał chwilkę wieczore to postaram się go wrzucić na hosting i podesłać link'a.

 

Dodano: 16 sty 2012 - 19:37

plik dodany:

http://megane.com.pl/files/file/111-dp0pdf/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!