Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nieopisywany na forum problem z dmuchawą nawiewu w megance IphI 1.9dT, mianowicie całkowicie przestała działać na wszystkich biegach (1,2,3,4), a co dziwniejsze wcześniej co jakiś czas wyczuć można było zapach cyny po przekręceniu pokrętła od nawiewu. Sprawdziłem wentylator "na krótko" - działa, wymieniłem opornicę na inną - 0 zmian, sprawdziłem cały panel od nawiewów i tam również jest wszystko w porządku, bezpieczniki całe. Co by mogło być przyczyną ? jest jeden niepokojący mnie fakt, no może dwa takie fakty, a mianowicie: po pierwsze gdy podałem napięcie 12 v bezpośrednio na któryś z biegów wentylatora również bez reakcji, drógi fakt który mnie nie pokoi w kostce do panelu sterowania nadmuchami, napięcie 12V pojawia się tylko na bardzo cienkim brązowym przewodzie, a wydaje mi się że powinno być na grubszym żółtym tak jak w każdym miejscu w aucie. Czy jest jakiś przekaźnik albo jakieś urządzenie odpowiedzialne za nawiew poza bezpiecznikiem, panelem, opornicą i wentylatorem, jeśli tak to gdzie lokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podwójnym żółtym przewodzie przy panelu musi być +12V po stacyjce. Jeżeli nie ma to problem jest albo przy bezpieczniku (brak kontaktu) lub przerwa na przewodzie między skrzynką bezpieczników a panelem.Podaj innym przewodem +12V na ten żółty przewód i sprawdź czy będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem się nie rozwiązał. Faktycznie w skrzynce z bezpiecznikami zlokalizowałem przewód który miał wypalone złącze, po zrobieniu napięcie do 2 żółtych przewodów w panelu sterującym wróciło. Dmuchawa dalej nie działa ;/ gdzie teraz szukać jeszcze raz opornicę zmieniać albo jakiejś przerwy w połączeniach ? bo już mi ręce opadaja ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie opornicy działało ... przez 2 dni :-) dziś sprawdziłem jeszcze raz wszystko po kolei i na chwilę obecną wentylator nie reaguje. Teraz pytanie czy można go rozkręcić i ewentualnie wymienić szczotki czy w megankach wentylator jest nierozbieralny i należy wymienić cały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rozebrać i wymienić szczotki tylko, że cholernie trudno jest go wyciągnąć. Ja mam wersję bez klimy z filtrem przeciw pyłkowym. Porozkręcałem wszystko, ale nie dało rady go wyciągnąć. Trzeba by jeszcze zdemontować przepustnicę i mechanizm wycieraczek. Odpuściłem i po prostu zrobiłem dziurę w jego obudowie i napryskałem do środka na komutator i szczotki wd40. Pomogło bo wcześniej coś stukało, słabo się kręcił i często wyłączał całkowicie. Wd40 wyczyściło wszystko i teraz jest już ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczor2502, sprawdź podpowiedź kol.Zawisza1980, w podszybiu po prawej stronie akumulatora są jakieś kostki -bezpieczniki. W moim przypadku po miesiącu męczenia się z niedziałającym wentylatorem(na każdym biegu) i różnych próbach i podchodach - pomogło poruszanie i dociśnięcie właśnie tych 'kostek'. Jak na razie problem nie powrócił a mineło już parę m-cy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczor2502 - skąd jesteś? czy SPI to może Piekary Śląskie?

 

Jak chcesz to ja mam sprawny wentylator nawiewu. W zeszłym roku kupowałem nowy, bo myślałem że ten się pali i śmierdzi. Po wymianie dalej śmierdziało dopóki nie wymieniłem nagrzewnicy.

Wentylator wyjęty a meganki 1998 po 150.000 km

 

Jak chcesz sprawdzić to mogę Ci nawet na chwilę pożyczyć. Jeżeli jesteś z Piekar to do Będzina nie jest daleko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem z piekar, póki co zabiore się za to w przyszłym tyg, bo jeszcze jest możiwość że jakimś cudem wtyczka z wentylatora za tunelem sie wypięła. A co do bezpieczników to wszystko jest ok podpinałem na krótko (do rezystora) wentylator z r19 bo posiadam tylko niestety się róóżni od tego co ja mam i działa. Jak już bede w 100 % pewny że padł wentylator to wtedy pomyślę nad kupnem. Grzesju ewentualnie ile by cię interesowało za niego i czy to jest wersja do aut z filtrem przeciwpyłkowym czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!