Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka-pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem prosić o opinie w sprawie uszczelki pod głowicą. U siebie w aucie zauważyłem, że znika mi olej oraz minimalnie ubyło płynu chłodzącego a auto ostatnoio ciężko odpala i kopci jak już odpali. Podejżewam, że to uszczelka już jest do wymiany. W zeszłym roku w grudniu wymieniałem rozrzad i uszczelkę oraz była planowana głowica, zastanawiam się czy uszczelka jest już padnięta czy może to wina złego planowania głowicy? Jeśli to wina uszczelki to co kupić jakiej firmy? i jak się upewnić, że to jej wina bez rozbierania silnika? Proszę o jakieć porady, a auto to Renault Megane Scenic phI 1,9dt z 1997r.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ubywa płynu a ile oleju? jest masełko pod korkiem oleju?

Ja bym stawiał, że jednak nie jest to uszczelka pod głowicą. Olej to albo pierścienie albo uszczelniacze na zaworach, a płyn może gdzieś na wężu. No chyba, że wszystkiego bierze w ilościach hurtowych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem nie ma masełka, oleju dolałem już litr w czasie trzech - czterech tygodni. A płynu ubyło z max na min, a teraz jest jeszcze mniej. Ostatnnio jak padła uszczelka to ON był w zbiorniku z płynem chłodniczym. Tak się zastanawiam, ile powinna wytrzymać taka uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika niech zrobi próbę olejową - sprawdzi pierścienie. A nie ma żadnych plam pod samochodem po nocnym postoju.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem nie ma masełka, oleju dolałem już litr w czasie trzech - czterech tygodni. A płynu ubyło z max na min, a teraz jest jeszcze mniej. Ostatnnio jak padła uszczelka to ON był w zbiorniku z płynem chłodniczym. Tak się zastanawiam, ile powinna wytrzymać taka uszczelka?

 

 

a co masz w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej? samą ciecz, czy już z olejem?...przy uruchomionym silniku mocno się tam "gotuje"?...spaliny są drażliwe dla węchu - śmierdzą?...auto ma moc?...na bagnecie oleju masz bąbelki z inną cieczą?...

 

jak tak, to uszczelka...jak nie - jedź do dobrego i zaufanego mechanika...niech poogląda silnik...

 

a czas i ilość jaką wlałeś - nie o to chodziło...bardziej o to ile km zrobiłeś, że ten 1L dolałeś...

 

 

uszczelka pod głowicą - nie ma na to reguły ile powinna wytrzymać...są przypadki, że trzyma praktycznie tzw. "dożywocie", a nieraz się trafia i ją wydmuchuje...przepala...korodują obrzeża otworów na cylindry...a czasami jest tak, że była już wymieniana, bo naprawa silnika wymagała zdjęcia głowicy, która potem została źle dokręcona...ostatnio sprzedałem 12letnie auto z ponad 1,5mln km przebiegu i uszczelki nie miało robionej...praktycznie tylko obsługę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpala i kopci

 

Witam. Podepnę się do tematu. Kiedy odpalam silnik (jest zimny) z wydechu lecą spaliny (widać je, mają lekko szarą barwę). A po krótszej chwili gdy silnik po pracuje chwilkę nie widać już spalin. Czy tak powinno być ? Czy nie ?

Edytowane przez deiw_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak było ciepło to też "kopcił"?

 

na moje sprawa normalna i do przeżycia bez stresów...dopóki Ci się wydech nie nagrzeje i nie wydmucha wilgoci, którą wciągnął jak był jeszcze ciepły po wyłączeniu silnika, to ma prawo przy obecnych temperaturach kopcić...

 

sprawdź dla własnego spokoju, czy nie dmucha/pali oleju - przytknij, ale nie szczelnie - kartkę papieru do wydechu przy uruchomionym zimnym silniku...jak na kartce nie będzie tłustych plam (grudki czarne mogą być, bo to będzie sadza i ona będzie wylatywać)...ważne, żeby nie było tłustych plam - jak nie ma, to nie masz się czym martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na razie nie mam możliwości skożystania z kanału, ale jak był zimny to wsadziłem rękę za silnik w okolicach turbo, tam trochę niżej i poczułem, że jest mokro. Na palcach miałem olej. Może to tam coś puszcza. Pod autem nie ma plam, ani pod domem ani w pracy gdzie zosatwiam samochud. Po zapaleniu zapach jest trochę drażniący. W zbiorniczku nic się nie gotuje, bynajmniej nie zauważyłem. Oprucz płynu nic tam niema, oleju dolalem po około 1000km, może mniej. Teraz na wyświetlaczu z olejem ubyły mi dwa okienka, a przejechałem 287km. A i na mocy też jest odczuwaly spadek ale czasami jak jest zimny to potrafi się jeszcze zebrać. To może być wina uszczelki czy może to turbina jest nie szczelna? Chyba trzeba brać wolni i to obejrzeć dokladnie i po mechanikach jeżdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!