Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1ph2, czy warto?


dawidoss89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem tutaj nowy, dopiero co założyłem konto. Chcałbym się poradzić u znawców tematu, dlatego tutaj jestem.

A więc, przygodę z motoryzacją zacząłem od R19, którą dostałem od ojca 3 lata temu. Ogólnie samochód nie do zdarcia, jeździ już 10 lat na gazie i nic się z nim nie dzieje. No ale blacharka od roku zaczęła konkretnie się sypać, do tego kilka drobnych usterek i stwierdziłem że nie ma sensu wkładać więcej kasy. Zacząłem szukać jakiegos fajnego autka.

Była na celowniku Vectra B, Astra II. Padło na astrę, bo szczerze mówiąc troche boję sie ECOTECA. A astrę można dostać jeszcze w 1.6 8v. A z racji tego że wolę trochę obszerniejsze autko, wybrałbym astrę w kombi, a do tego już ten silnik jest trochę za mały. Więc Ople odpadły. Postanowiłem więc kontynuować tradycję i pomyślałem o lagunie 1 ph2. Szczerze mówiąc ceny też nie są niskie, więc z dobrym lpg musiałbym wydać ponad 10tys. zł. No i na końcu padło na megane 1ph2. Interesuje mnie tylko kombi. Po pierwsze, pojemne autko, po drugie ładnie wygląda, po trzecie - nie jest zbytnio awaryjne. I tu mam do Was pytań kilka. Mianowicie, jak w tych megankach sprawuje się blacharka? Szczególnie chodzi mi tutaj o podwozie i progi, bo to akurat jest bolączką w mojej poczciwej 19:) Po drugie, najbardziej interesuje mnie silnik 1.6 16v, powiedzcie mi, jak sprawuje się on na gazie, są z nim jakieś szczególne problemy? 1.4 też wygląda przyzwoicie ze swoimi 90km, ale jakoś tak wydaje mi się, że ten silnik jest po prostu za mały do takich gabarytów. Co myślicie, jaki z tych dwóch silników bylby lepszy? Chodzi mi o awayjność, spalanie, wysilenie. I oba oczywiście chodziły by w lpg, który sam bym założył w jakimś dobrym warsztacie (wolę dołożyć 1000zł i mieć ze swoją sprawdzoną instalacją, niż jeździć na jakims no name`ie i co chwilę zgłaszać się na regulację). I na koniec daję Wam dwa autka do oceny. Powiedzcie co o nich myślicie, za wszelkie zauważone niedoskonałości będe wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich:)

 

http://otomoto.pl/renault-megane-C20970339.html Megane 1.4 16V

 

http://otomoto.pl/renault-megane-sliczna-zadbana-zarejestrowana-C22532053.html Megane 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam megankę 1ph2 kombi z 2001r od 2 lat i blacha oki, wersje po 1999r lifcie(ph2) są dobrze zabezpieczone więc jeśli nie było przygód i napraw blacharskich powinno być dobrze. Megi nr 2 zdjęcia kiepskiej jakości, zamontowany filtr powietrza sportowy, brak podanego przebiegu, komis sprzedaje :-) wydaje mi się ze kierownica jest mocno wytarta, urwana raczka regulacji fotela - też tak mam.

 

Pierwsza megi ładna, warto podjechać zobaczyć ją w rzeczywistości. Może koledzy spece się czegoś doszukają.

 

 

http://poznan.gumtree.pl/c-ViewAdLargeImage?AdId=345341440

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombi z 1.4 16V miałem okazję jeździć i wbrew pozorom auto radzi sobie całkiem nieźle. Nieporozumieniem, którego nie potrafię zrozumieć do dziś, było pakowanie 1.4 8V do tej budy :-)

 

1. Licznik skręcony i tu nie ma co dyskutować. Plaka poszło pełno i kierownica też jakaś podejrzanie ładna.

Poza tym wygląda ok.

Szkoda tylko, że ten nie ma klimy, bo jednak w lato się przydaje.

 

2. Kierownica wygląda na zjechaną (co już zostało zauważone). Ten stożek też zastanawia i niepokoi. Fotki tragiczne, ale i tak chyba widać kiepskie spasowanie zderzaka z błotnikiem po stronie kierowcy.

JEST W BARDZO DOBRYM STANIE. POPROSTU WZOROWO UTRZYMANE.

Więc czemu jest tak na odwal się przedstawione.

Jak dla mnie oferta do odpuszczenia.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak teraz zauważyłem w tej meganie 1.4, na lewo od alternatora, czy aby te kabelki nie są pomalowane? Taki pęk kabli wygląda jakby miał ślad zielonego lakieru. I nadkole od strony tych kabelków tak troche dziwnie wygląda, czy to aby nie było w jakiś sposób "spawane" czy coś?:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.4 16V i nie narzekam,dobry silnik,zrywny spalanie w granicach 8l

Osobiście bym wybrał nr2 lepiej wygląda,alufelgi,relingi upewniłbym się z tym przebiegiem

 

 

I tutaj już mogę Ci poradzić, wiadomo Coupetka troche mniejsza od 5-dzwiówki, ale moje 1.6 16v, pali max. przy dynamicznej jeździe w mieście, 8,4 l. Przy temperaturach takie jakie są teraz. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 00' phII 1.6 16V HB, spalanie wygląda tak: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/31140 (już nie prowadzę, bo po prostu zapominam wpisywać). Przebieg wg. licznika ~180 000. Gaz założyłem 2 lata temu, od ok. 30 000. Przy gazie nie robiłem nic, poza okresowymi przeglądami i wymianą filtra. Autko mam od kwietnia 2010. Do tej pory: wymieniłem łożysko, środkową poduszkę silnika, bo pękła w czasie jazdy. Miałem problem z bezpiecznikami przy podszybiu, które po prostu tam są zasyfione, bo kiepsko je umieszczono, a myślałem już że to awaria UCH i przez tydzień auto było unieruchomione, sam na to nie wpadłem, bo bezp. wydawały się całe i musiałem 100 zł zapłacić za diagnozę. Oprócz tego problem z siłownikiem bagażnika, w którym uszkodziła się zębatka i przez miesiąc działa, przez drugi nie, więc muszę coś z tym zrobić. No i typowe: nie odpalał - wyczyściłem wtyki od czujnika położenia wału, dodałem troszkę wazeliny - od tego czasu odpala aż miło; wydmuchane uszczelki przepustnicy (tutorial na forum) - wymieniłem (2 oringi - 60 zł w aso), uszczelniłem kolektor, obroty się utrzymują, jednak minimalnie falują (może ktoś wie od czego?). I jeszcze niedziałające spryskiwacze - wg. informacji z forum, przyblokowany był zaworek pompki, obciąłem nadmiar - naprawione. Lekkie szarpnięcia - wymienione cewki, kupione okazyjnie na allegro beru - zauważcie, że sagemy miałem od nowości, więc przebieg pewnie nie oszukany:). Termometr zewnętrzny - nie działał prawidłowo, kupiłem zamiennik na allegro, jednak poniżej zera również szwankuje. Z tego co widzę są nowe więc pewnie w tym roku wymienię:-). Tylni stop - okazało się, że styki obok nogi kierowcy lekko zaśniedziały - wystarczyło przeczyścić.

Reasumując: do auta dołożyłem 2200zł - instalacja gazu, 65zł uszczelki i silikon, 110 zł wymiana poduszki, 70 zł wymiana łożyska, 80zł 2 cewki, 100 zł z głupoty (:)) bo niedokładnie sprawdziłem bezpieczniki.

I to chyba wszystko. I jeszcze zamontowałem sobie moduł domykania wszystkich 4 szyb z allegro za ~50zł:)

 

Aaaa, i jeszcze gałka skórzana, która mi się strasznie zniszczyła - teraz zamówiłem nowy gumowy zamiennik na ebay.co.uk za ~50zł, termometr 30zł. (jeśli dojdzie i wymienię napiszę o tym w odpowiednim temacie).

 

Jeżeli te drobnostki, o których piszę Cię nie zniechęcą - auto jak najbardziej polecam. Dodam jeszcze, że kupiłem je od gościa, który sprowadził dla siebie i przez rok jeździł, taki powiedzmy "znajomy".

Jak mi się coś przypomni, to dopiszę.

pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć kolego coś odnośnie instalacji lpg? Wiem że ceny wahają się od 2 do 3 tysięcy zł. Jak to wygląda u Ciebie? Z tego co napisałeś, cena instalacji wydaje się atrakcyjna. Wiesz jakie zamontowali Ci podzespoły? Autem jestem jak najbardziej wciąż zainteresowany, ale cały czas mam dylemat odnośnie pojemności silnika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik toroidalny Bormech, wchodzi ~33 litry, zależy od tego ile zostanie; reduktor KME RED.1; Wtryski Magic Jet; Sterownik KME Diego; żadnej lubryfikacji nie montowałem. Ale z tego co wiem, to bardziej istotna jest jakość montażu i serwisu niż rodzaj instalacji. Zapłaciłem dokładnie 2200zł. Nie wiem jak to teraz jest z cenami.

Ja na mój serwis w Kielcach ani jednego złego słowa nie mogę powiedzieć. Byłem u nich raz, bo mi auto szarpało, 20 minut diagnozowali, powiedzieli że z gazem ok (i mieli rację), nie wzięli ani grosza. Okazało się, że to cewki, o których oczywiście mi powiedzieli :-) Jakby ktoś z Kielc chciał nazwę, wiadomość na priv :) Tata ma w Mondeo instalację Landi Renzo, montował gdzie indziej, u "gazownika", którego polecono mi na forum. Jednak tam ciągle coś wywalało, a to pływak się zawiesił, gaz się wyłączał, przełączał... Teraz jest dobrze, powiedzieli, że tankował na stacjach kiepskiej jakości gaz i przyblokowało zawór - cóż, ja tankowałem na tych samych i nic takiego się nie wydarzyło :)

Co do pojemności - na mniejszy silnik na pewno bym nie zmienił. Ten jest w sam raz. Moim zdaniem powinieneś się skupić bardziej na tym w jakim stanie technicznym jest auto.

I taka wskazówka: kupiłem sobie farbkę do kierownicy skórzanej, co by mi się nie wycierała, ale nie wpasowałem się w kolor (no i zrezygnuję z tego malowania, bo i tak mocno wytarta nie jest - przy 180 000 km:)). Widzę na allegro dużo takich megane, u których widać wyraźną różnicę między kolorem kierownicy a poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to mnie zastanawiało, skąd taka różnica w kolorze w niektórych aukcjach:) Już myślałem, że może poducha po wymianie czy jaki inny czort;) Dzięki za informacje, poszukam jednak jakieś porządne 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że jesteś z Piły to daleko nie masz, znalazłem na necie coś takiego

http://poznan.gumtree.pl/c-Samochody-Sprzedam-samochody-osobowe-RENAULT-Megane-KOMBI-W0QQAdIdZ347734704

lekko wgnieciony próg z tyłu od pasażera i wgniotek na drzwiach z tej samej strony.

Jeśli dużo jeździsz, zwłaszcza trasy to może jednak diselka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!