Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do Classic-a '96


kristofer35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak do tej pory jeździłem na PB 95-98 ale z racji zmiany pracy będę sporo jeździł limuzyną :) no i tu się nasuwa pytanie o LPG czy się opłaca montować do nie nowego :) autka, auta nie mam zamiaru sprzedawać, Renia ma przejechane 220000 tys i jak do tej pory bez większej awarii tylko w tamtym roku uszczelka poszła :-) silniczek 1.4e 75KM nie porywa ale starcza do dość dynamicznej jazdy. Proszę o pomoc. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG czy się opłaca montować

kristofer35 musisz wykonać kalkulację. Ile przewidujesz, że będziesz pokonywał km rocznie, ile lat planujesz użytkować samochód. Porównujesz i wiesz :-)

Jeżeli zamontujesz sekwencyjny wtrysk gazu to nie powinieneś zauważyć, czy jedziesz na benzynie czy na lpg. Zrobisz z 20kkm i zaczniesz oszczędzać.

Według mnie to zleć montaż instalacji u dobrego fachowca i ciesz się, z oszczędniejszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem instalacji LPG trzeba najpierw zbadać w jakiej jest silnik. Sprawdzić kompresję na cylindrach 2 razy (1 na "sucho", 2 z olejem w cylindrze) i dopiero na tej podstawie można podejmować decyzje czy silnik nadaje się do zagazowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również mam 1.4 75KM i początki z gazem trudne. Gaziora chlapie ogrom...na wolnych rpm sie dusi na pograniczu zdławienia, aż mi wyświetlacz na liczniku przygasa....osiągni znacznie spadły więc radzę udać się do ogarniętych gazowników... mój to widocznie najpierw montuje...ustawia jakieś wartości a później dopiero pewnie zapyta czy jest dobrze;] Brat też tam montował do asterki 1.4 16V i początki podobnie ciężkie były...trochę łebki się napocili nim wyregulowali wszystko na glanc.

Sama w sobie idea instalacji gazowej jest zajebista nie powiem... ale dograć to wszystko na cacy to jednak cuda wianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum w sumie nie znalazłem ani jako niepolecany ani w polecanych warsztatach. Opinie o tym warsztacie słyszałem rozmaite... bratu też modzili przy sekwencji aczkolwiek po kilku przebojach instalka cyka aż miło.

W piątek ich odwiedzę bo gostek powiadał cobym wpadł po tygodniu...a później po wyjechaniu 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jest gazownik, który ma bardzo pozytywne opinie na forum - bodajże z Bolęcina - Damian.

Przeglądam lpg-forum i nie spotkałem negatywnych opinii o tym panu, a jeżeli już to tylko pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

U mnie ojciec też ma Megane Classic 1.4e 75KM i LPG od jakiś 2 lat. Co do falowania obrotów - trzeba wyregulować mieszankę, krokowca no i odwrócić wlot powietrza do filtra powietrza (bo jak jest normalnie to się dławi i gaśnie). Ogólnie ojciec sobie chwali, ma II gen. pali jakieś 8-8,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po którymś tankowaniu do fulla oraz po regulacji i pseudo przeglądzie po 1000km.

Mało co by mnie wydymali na gwarancje... grzecznie zapytali czy było gmerane przy instalacji i jakoś to olali... a motyw taki, że śrubka w rejonie parownika nie została przez nich skontrowana i suma sumaru mogła się wykręcić i zginąć... wiadomo...było by na mnie że niby gmerałem.

 

Narazie popierniczając dość bardziej dynamicznie wyszło mi spalanie 9.72l/100km coprawda nie podliczyłem w tym benzyny...lepsze to niż 14litrów po pierwszych 100km które zrobiłem dla testu

 

Po regulacjach dużo lepiej się przełącza z PB na LPG...już tak ostro nie szarpie.

Plusowe temperatury są w ogóle poezja...zjadę z krawężnika pod domem i już cykam na LPG.... większe falowania obrotów zniknęły... i poza słabszymi osiągami nic mnie nie wkurza.

Osiągi rekompensuję sobie wkręcając ostro obroty ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!