Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do Classic-a '96


kristofer35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak do tej pory jeździłem na PB 95-98 ale z racji zmiany pracy będę sporo jeździł limuzyną :) no i tu się nasuwa pytanie o LPG czy się opłaca montować do nie nowego :) autka, auta nie mam zamiaru sprzedawać, Renia ma przejechane 220000 tys i jak do tej pory bez większej awarii tylko w tamtym roku uszczelka poszła :-) silniczek 1.4e 75KM nie porywa ale starcza do dość dynamicznej jazdy. Proszę o pomoc. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG czy się opłaca montować

kristofer35 musisz wykonać kalkulację. Ile przewidujesz, że będziesz pokonywał km rocznie, ile lat planujesz użytkować samochód. Porównujesz i wiesz :-)

Jeżeli zamontujesz sekwencyjny wtrysk gazu to nie powinieneś zauważyć, czy jedziesz na benzynie czy na lpg. Zrobisz z 20kkm i zaczniesz oszczędzać.

Według mnie to zleć montaż instalacji u dobrego fachowca i ciesz się, z oszczędniejszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem instalacji LPG trzeba najpierw zbadać w jakiej jest silnik. Sprawdzić kompresję na cylindrach 2 razy (1 na "sucho", 2 z olejem w cylindrze) i dopiero na tej podstawie można podejmować decyzje czy silnik nadaje się do zagazowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również mam 1.4 75KM i początki z gazem trudne. Gaziora chlapie ogrom...na wolnych rpm sie dusi na pograniczu zdławienia, aż mi wyświetlacz na liczniku przygasa....osiągni znacznie spadły więc radzę udać się do ogarniętych gazowników... mój to widocznie najpierw montuje...ustawia jakieś wartości a później dopiero pewnie zapyta czy jest dobrze;] Brat też tam montował do asterki 1.4 16V i początki podobnie ciężkie były...trochę łebki się napocili nim wyregulowali wszystko na glanc.

Sama w sobie idea instalacji gazowej jest zajebista nie powiem... ale dograć to wszystko na cacy to jednak cuda wianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum w sumie nie znalazłem ani jako niepolecany ani w polecanych warsztatach. Opinie o tym warsztacie słyszałem rozmaite... bratu też modzili przy sekwencji aczkolwiek po kilku przebojach instalka cyka aż miło.

W piątek ich odwiedzę bo gostek powiadał cobym wpadł po tygodniu...a później po wyjechaniu 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jest gazownik, który ma bardzo pozytywne opinie na forum - bodajże z Bolęcina - Damian.

Przeglądam lpg-forum i nie spotkałem negatywnych opinii o tym panu, a jeżeli już to tylko pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

U mnie ojciec też ma Megane Classic 1.4e 75KM i LPG od jakiś 2 lat. Co do falowania obrotów - trzeba wyregulować mieszankę, krokowca no i odwrócić wlot powietrza do filtra powietrza (bo jak jest normalnie to się dławi i gaśnie). Ogólnie ojciec sobie chwali, ma II gen. pali jakieś 8-8,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po którymś tankowaniu do fulla oraz po regulacji i pseudo przeglądzie po 1000km.

Mało co by mnie wydymali na gwarancje... grzecznie zapytali czy było gmerane przy instalacji i jakoś to olali... a motyw taki, że śrubka w rejonie parownika nie została przez nich skontrowana i suma sumaru mogła się wykręcić i zginąć... wiadomo...było by na mnie że niby gmerałem.

 

Narazie popierniczając dość bardziej dynamicznie wyszło mi spalanie 9.72l/100km coprawda nie podliczyłem w tym benzyny...lepsze to niż 14litrów po pierwszych 100km które zrobiłem dla testu

 

Po regulacjach dużo lepiej się przełącza z PB na LPG...już tak ostro nie szarpie.

Plusowe temperatury są w ogóle poezja...zjadę z krawężnika pod domem i już cykam na LPG.... większe falowania obrotów zniknęły... i poza słabszymi osiągami nic mnie nie wkurza.

Osiągi rekompensuję sobie wkręcając ostro obroty ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!