Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciązliwe skrzypienie z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Posiadam megane coupe 1996 rok zamierzam wymienić łożysko igiełkowe w belce oś tylny i zauważyłem żę ida 5 elementów czyli 2 szt. łozyska igiełkowe 2 szt. tulejki i jedna uszczelka czy możecie podać kolejność co trzeba włożyć i którym miejscu ida elementy ja mam belke rurową i w środku ida dwie drążki skretne. Wiec ja nie wiem co w środku było bo mechanik grzebał i nic nie wiem jak tam było więc planuje kupić cześci zestaw naprawczy do belek skretnych. Czekam dla waszą szybką odpowiedź Pozdrawiam :P

Edytowane przez mameo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Jestem tu nowy i postanowiłem tu zajrzeć i zaczerpnąć informacji zanim podejmę jakies kroki. Od jakiegoś roku zaczęły pojawiać się z tyłu dziwne odgłosy, jakby skrzypienie. O ile jeżdżę sam na równej drodze to jest ok, ale jak ktoś siądzie z tyłu i jade po niewielkich nierównościach, to dźwięki te się strasznie nasilają, jakbym na starej wersalce jeździl :) Coż to może być?

 

Pozdrawiam

Tomek

Zanim kolega coś napisze radzę użyć <szukaj>

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzypienie jest cały czas bez względu na pogodę czy porę roku, ale zauważyłem tez, ze jak się dłuższy czas jedzie z obciążeniem z tyłu to skrzypienie zanika, ale po dłuższym postoju (jeden dzień) powraca.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podpinam się pod temat. Mam te same objawy co Hypnos. Belka wizualnie jest w porządku, amortyzatory trzymają po obu stronach. Co dziwne, na postoju jak naciskam z kolegą auto nic nie słychać. Jak jadę bez obciążenia w tyle, również nic nie słychać. Dopiero jak 2 osoby siedzą w tyle, to na wybojach słychać trzeszczenie. Podejrzewam tuleje metalowo-gumowe w belce, ale dlaczego nic nie słychać na postoju przy nacisku dwóch osób?

 

Problem rozwiązany. Otóż po wymianie amortyzatorów wszystko się unormowało, niestety nie były w normie, miały może 30% skuteczności. Na starych amortyzatorach tuleje gumowe belki skrętnej pracowały w położeniach poza normą i wydawały dziwne skrzypienia. Tuleje nie uszkodzone. Oczywiście wymiana na oryginały KYB gazowo-olejowe. Może ktoś skorzysta z porady. Pozdrawiam

Edytowane przez Jankesiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim aucie przy nawet lekkich wybojach i bez żadnego obciążenia też słychać zawsze lekkie skrzypnięcie i jakoś z tym żyłem, ale ostatnio pojawił się nowy objaw. Gdy z tyłu jada dwie osoby to pojawia się dosłownie popiskiwanie ale tylko przy skręcie w prawo, niezależnie czy droga jest równa jak stół czy nie. Prędkość przy której to badałem to od 20km/h do 70km/h. Przy jeździe bez obciążenia nic nie słychać. Widać perfidnie że pojawia się ono tylko wtedy kiedy auto przechyla się podczas skrętu, nie potrzebne są do tego wyboje. Podczas postoju nie ma żadnych objawów. Wiem że gdyby to była belka to i tak nie widać jej zużycia dopóki auto się nie zapadnie albo koła nie staną w negatywie ale może miał ktoś taka przypadłość? Czy to może być amor, łożysko koła, czy coś innego.

ps. Na przeglądzie amorki wyszły ok, a łożysko w bębnie ostatnio wyglądało dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam oczywiście, że pisk dochodzi z tylnych kół. Moim zdaniem to nie wina belki skrętnej. Skoro miałeś sprawdzane amortyzatory na przeglądzie specjalnym przyrządem, nie wizualnie, to raczej stawiałbym na łożysko koła, które przy skręcie jest bardziej narażone na przeciążenia i zaczyna piszczeć. Wymień łożysko z tej strony z której dochodzi owe piszczenie i zobaczysz czy będzie efekt. Wizualne oględziny łożyska nic nie dają, jeżeli dawno już ich nie wymieniałeś, to czas najwyższy, bo to słaby punkt tego modelu.

Edytowane przez Jankesiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym że łożysko z tej strony miałem wymieniane niecały rok temu (SKF) a po stronie pasażera jeszcze nie ale tam nie skrzypi. jedyne co było robione po stronie piszczącej to wymiana łożyska i jesienią wymiana tłoczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy było wymieniane to jedno, drugie to jak zostało wymienione - na prasie czy wbite młotkiem, lub mógł też nalecieć piasek i łożysko rozpada się po kilku miesiącach albo dostaje luzu i bęben odchyla się w pionie na zakrętach trąc np. o szczęki. Proponuję sprawdzić luz koła na podnośniku szarpiąc kołem na boki lub w ostateczności odkręcić bębny i zamienić je miejscami, w tym momencie zobaczysz czy pisk ustąpił, lub przeniósł się na drugą stronę samochodu.

Edytowane przez Jankesiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!