Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Czarna magia :) ale ja zawsze mam do wszystkiego szczęście. Znajomy elektro-mechanik próbował się wpiąć w ten przycisk na konsoli, jednakże nic z tego. Coś w tym samochodzie jest dobrze namieszane(dodam jeszcze, że otwierać samochód mogę tylko przy drzwiach kierowcy, do reszty zamków wgl nie wchodzi kluczyk : drzwi pasażera, tylna klapa). Pozostaje mi jechać do jakiegoś renomowanego elektryka, bo sam nic nie poradzę. Wracając do lampki, to własnie też słyszałem że powinna gasnąc po chwili, gdy otworzymy drzwi. Naciskając ten przycisk obok niej który ma trzy możliwości, u mnie lampka świeci --> słabiej/mocniej/uruchamia się ta obok. Kolejne niezbadane zjawisko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna magia

Nie, to renówka :)

Poważnie pisząc, to wszystkie auta gdzie zaczęto pakować zmyślną elektronikę potrafią mieć takie humory :)

 

dodam jeszcze, że otwierać samochód mogę tylko przy drzwiach kierowcy, do reszty zamków wgl nie wchodzi kluczyk : drzwi pasażera, tylna klapa

Normalne, nieużywane zamki przestają działać, a jak kluczyk nie wchodzi to ktoś mógł coś wepchnąć. Ja tak mam z tylną klapą, jakieś świństwo siedzi w zamku i kaplica.

 

Naciskając ten przycisk obok niej który ma trzy możliwości, u mnie lampka świeci --> słabiej/mocniej/uruchamia się ta obok.

I tu już coś jest nie halo, bo jasność powinna być taka sama. Przełączenie w stronę pasażera oczywiście włącza jego lampkę :)

Co do gaśnięcia to czas jest różny, ale generalnie po max 15-20 minutach powinna sama zgasnąć, nawet przy otwartych drzwiach.

 

Przycisk na konsoli wysterowuje przekaźnik zamykania MASĄ. Czy ten dokładany moduł też ? Bo może wysyła +12 i stąd problem z działaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po max 15-20 minutach

Minutach :) Chyba sekundach :)

pozycje wyłącznika lampki są 3

1) w lewo - włącza lampkę na stałe

2) środkowa - lampka się nie świeci, ale w momencie otwarcia drzwi, uruchomienia CZ lampa się pali ułatwiając wejście/wyjście z samochodu, powinna albo gasnąć po zamknięciu drzwi, a przeważnie gaśnie po 15-20 sek., nawet w przypadku gdy drzwi nie zostały zamknięte.

3) włącza prawą lampkę kierunkową oświetlającą kolana pasażera.

Co do modułu CZ to poszukaj na forum gdzieś jest dokładna rozpisaka jak podłączyć taki moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto się kłoci, wymieniamy doświadczenia :)

Ja o tym czasie świecenia po otwarciu drzwi dowiedziałem się przez przypadek. Nie domknąłem drzwi (wtedy alarm nie robił PIP, a zamki pyknęły to uznałem, że wszystko ok) i po jakimś czasie puka do mnie sąsiad, że mi światło w aucie się świeci. Poszedłem, a tu ciemno :)

Na 2-gi dzień okazało się, że światełko samo gaśnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak:

 

1) Guzik od lampki w pozycji środkowej: jeżeli drzwi zamknięte lampka nie świeci po otwarciu drzwi zapala się na jakieś 20 minut (jak je zamknę to od momentu 'trzaśnięcia' drzwiami ściemnia się po 10 skundach). Jeżeli wysiadam z auta i zamknę je kluczykiem tak samo po ok 10 sekundach wygasa. Natomiast w momencie zamknięcia auta pilotem w kluczyka wyciemnia się prawie natychmiast.

 

2) Guzik od lampki w pozycji 'lewej': przy zamknientych dzwiach świeci cały czas przez jakies 20minut - potem wygasa to samo tyczy się drzwi otwartych. Nie ma tu znaczenia czy auto zmknięte jest z pilota czy z zamka.

 

3) Guzik od lampki w pozycji 'prawej': przy zamkniętych drzwiach świeci się tylko lampka pasażera. Jeżeli drzwi otworzymy to zapala się lampka główna i zachowuje się tak samo jak w pkt. 1 Lampka pasażera również gasnie po 20 minutach jeżeli silnik nie pracuje.

 

Jeżeli mamy włączone oświetlenie z tyłu to będzie ono zachowywało się tak samo jak główna lampka z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli chodzi o centralny zamek ja mam od kilku dni taki problem:

- zamek nie reaguje na pilota, wymieniłem baterię w pilocie, sprawdziłem drugim zapasowym pilotem i nic.

- nie działa także zamykanie przyciskiem w samochodzie - niby jest dźwięk w drzwiach, jakby zamek chciał pracować (taki charakterystyczny stuk) ale drzwi się nie zamykają.

- kluczykiem muszę zamykać każde drzwi z osobna, łącznie z bagażnikiem.

- problem ten pojawił się po tym jak w jedną z nocy wyjąłem akumulator do domu z powodu dużych mrozów, jednak wcześniej rozłączałem akumulator i nic takiego się nie działo.

 

Wyczytałem tutaj, że zamek mógł się rozkodować. Czy w takim razie takie "zakodowanie z powrotem" zamka mogę wykonać tylko w serwisie, czy zrobi mi to także jakiś elektromechanik, który podłączy komputer? Jakie są ewentualne koszty takiego zakodowania zamka? I jaką mam pewność, że to na pewno ten problem?

Słyszałem, że w drzwiach kierowcy jest jakiś sterownik zamka, czy coś podobnego, jest szansa, że to też mogło się zepsuć?

 

Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.

--------------------------------

/o aucie:/

Renault Megane Scenic I

rocznik 1999, 1,6 benzyna + LPG

przebieg 186 tys km

--------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renówka jest o tyle fajnie zrobiona, że potrafi zdeaktywować +12v idące na oświetlenie. To dlatego po zamknięciu pilotem lampy gasną natychmiast lub po ok 15 minutach kiedy drzwi są otwarte, a auto ma wyłaczony silnik. To się chwali, bo dzięki czemuś takiemu nie można rozładować akumulatora.

 

CO do postu kolegi powyżej, jeśli po naciśnieciu guziczka centralny stuka, ale nie zamyka to wskazuje to na uszkodzenie jednego z siłowników lub czujników. Zamek sygnalizuje, że nie może zablokować drzwi, bo są otwarte. Więc bardziej bym polecał przyjrzeniu się pod tym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam (różne źródła) i jest sporo głosów o padających immo lub UCH podczas tych mrozów, czego oczywiście nie życzę.

Na początek można sprawdzić jak kolega wyżej sugeruje.

 

Renówka jest o tyle fajnie zrobiona, że potrafi zdeaktywować +12v idące na oświetlenie.

To jest wręcz rewelacyjne rozwiązanie, które można też wykorzystać do innych celów (tzw. DIY) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fred, dokadnie tak. Na zasilaniu od owietlenia wnętrza chodzi mi mała kamerka "blackbox", patrz temat:

http://megane.com.pl/topic/36299-czarna-skrzynka-rejestrator-drogi/page__p__279575__fromsearch__1#entry279575

 

Pod to samo zasilanie planuje podłaczyć zasilacz-wyjście USB 5V pod nawigację czy ładowanie telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem jeszcze taki fakt, że gdy włączam przycisk zamykania/otwierania drzwi, który jest w aucie, to jeśli mam drzwi zamknięte (guzik w drzwiach wciśnięty) to wduszając ten przycisk się otwierają, ale jeśli chcę zamknąć jest tylko stuk bez zamykania.

Więc teraz już tym bardziej nie czaje, o co chodzi:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak drzwi są już zamknięte i klikasz na zamknięcie to będzie delikatny stuk i analogicznie jak są otwarte. Duży stuk masz w momencie jak otwierasz zamknięte lub zamykasz otwarte.

 

Jeśli przycisk działa odwrotnie to ktoś musiał (w kablach) grzebać i coś poprzestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiałeś mnie..

Wytłumaczę od początku:

gdy wchodzę do auta, zamknę drzwi pasażerów poprzez wciśnięcie guzika, i po tym nacisnę przycisk zamykania/otwierania na środku deski rozdzielczej to wtedy drzwi się otwierają (guzik podskakuje do góry) jednakże, jeśli chcę tym samym guzikiem zamknąć drzwi to jest tylko "stuk" i drzwi się nie zamykają.

Na pilota w ogóle nie reaguje, zauważyłem także, iż nie miga w ogóle czerwona kontrolka, która migała przy zamknietych drzwiach przez pilot, bądź po wejściu do samochodu zanim odpalałem auto.

Wyczytałem tutaj, że nie którzy mieli podobny problem gdy były wysokie mrozy (czyli tak jak w moim przypadku, gdyż za oknem temperatura minimum -10 stopni) poczekam, aż się ociepli i sprawdzę jak będzie się zachowywało. Jeśli nic się nie zmieni wtedy wybiorę się do aso bądź elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!