Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odkrecanie Śruby wału Korbowego


Mlody1940

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zabrałem sie do zmiany rozrzadu w mojej Megi 1.6 8v 1996r i napotkałem problem ze śrubą wału Korbowego,zluzowałem napinacz i zciołem stary pasek i jakos zszedł,ale nie moge odkrecic tej stalowej nakładki kwadratowej, kola pasowe juz sciągnołem. A tego stalowego elementu nie moge za chiny. Zmasakrowałem juz 3 klucze i 2 nakładki 18mm i nie chce ruszyc... Macie moze jakies sposoby na to aby to ustrojstwo odkrecic?? Bo nie moge nowego paska załozyc.. z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klik

Ten "stalowy kwadrat" się nie odkręca. Jest na klin i po odkręceniu śruby po prostu się go wyjmuje. Możesz sobie pomóc dwoma małymi śrubokrętami. Umieszczasz je na przeciw siebie wokół tego "kwadratu" i małą siłą podważasz, raz jednym, raz drugim. On schodzi luźno, pod warunkiem, że jest zdejmowany równolegle do wału. Tak więc lekko go rozruszaj tymi śrubokrętami i powinien zejść przy użyciu tylko palców.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mlody 1940 i jak w końcu ściągnąłeś ten kwadratowy element (piastę) z wału korbowego? Też się na tym zatrzymałem podczas wymiany rozrządu. Wkręcałem śruby te od kół pasowych i za nie ciągnąłem i nie schodzi. Czekam na pomoc.

 

Dodano: 09 mar 2012 - 21:50

Kolega Kreciq dobrze podpowiedział. Śrubowkręt pomógł, trzeba delikatnie podważać po obwodzie. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Podczas remontu silnika napotkałem mały problem a mianowicie chcąc ustawić rozrząd muszą być widoczne koła zębate paska wału korbowego i wałka w głowicy. Jak z tym drugim nie ma problemu to jeżeli chodzi o koło zębate na wale to mam problem. Chcąc zeby widoczny był znak potrzebne jest sciągniecie tego o to dystansu Zdjęcie ale nawet nie drgnie. Obstukiwałem go, traktowałem WD40 i nic nawet mam taki sciągacz i urwałem śrube a ten dystans nie ruszył. Ma ktoś pomysł zeby sciagnąć go lub zeby ustawić pasek na znak tak aby nie trzebabyło go sciągać ??

 

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans ten jest tylko nasunięty i można go zdjąć nawet palcami. Najważniejsze jest to, aby zdejmować go równolegle do wału. Odstęp między dystansem i wałem jest bardzo mały i nawet lekkie przekrzywienie powoduje klinowanie się go.

Możesz sobie pomóc dwoma małymi śrubokrętami. Wsuń je pod dystans i rozpieraj je z obu stron z tą samą siłą. Jak nie chce schodzić, oznacza że rozpierasz nierówno i dystans się klinuje. Do tego praktycznie nie trzeba używać siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!