Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dynamika 1.6 16V


Barcik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nazywam się Bartosz i przed chwilą zarejestrowałem się na tym forum ponieważ zainteresowała mnie pewna (konkretna) MeganeII (1.6) 2006. Oczywiście forum przeglądam kilka godzin dziennie od 3 dni i wiem już dużo o cewkach, KZFR, o tym że ten silnik nie robi problemów z LPG. Właściwie te samochody mnie nie interesowały, dotychczas zapatrzony byłem ślepo w Volvo S40'02-04(ew. V40), którego poszukiwałem od września, ale niestety wszystkie oferty odrzucałem jeszcze na poziomie strony www. W każdym razie gdzieś niechcący trafiłem na ofertę tego samochodu w bardzo dobrych pieniądzach(wersja kombi) i jakoś tak moje ukochane Volvo przestało mi się podobać.

W każdym razie mój poprzedni samochód Volvo S40 2.0 (140 koni) okazał się makabrycznie zamulony (do dziś nie wiem jakim cudem go kupiłem). Przyspieszenie było wręcz tragiczne (na LPG robił ok 14 sekund do setki, na PB niezuważlnie lepiej!), spalając przy tym olbrzymie ilości paliwa. Poniżej macie filmik z YT (2gi bieg z niskich obrotów do odcięcia - na benzynie bez instalacji LPG). Obrotomierz jednostajnie pokonuje skalę, nie dając jakiegokolwiek odczucia wciśnięcia w fotel (nawet najmniejszego). PRzypominam 140 koni!

 

Wyczytałem w danych technicznych Megi, że 1.6 robi setkę w 10.8 sek, a w AŚ napisali że nawet szybciej. Patrząc na suche dane techniczne, taka dynamika by mi wystarczająco odpowiadała, ale jak jest na prawdę? Moja S40 wg katalogu powinna robić setkę w 9.5 sekundy, a trwało to ok 4 sek dłużej. W międzyczasie sprawdziłem kilka S40 (kolegów) i właściwie wszystkie jakieś takie zamulone (przedlifty).

Stąd moje pytanie do posiadaczy 1.6. Czy mając sprawne KZFR i cewki Beru bez problemu da się w 11 sekund osiągnąć 100 km/h? Czy mógłby ktoś dość szybko nagrać taki filmik jak ten z YT?

Na YT można znaleźć 3 filmiki z przyspieszenia 1.6, ale są tam mega rozbierzności. Najlepiej byłoby mieć taki filmik jak mój, z przeciągnięcia jednego biegu - odpadnie konieczność zmiany biegów. Czy ktoś z Was jest w stnie coś takiego nagrać? (oczywiście nie namawiam nikogo do łamania prędkości, ani wykonywania niebezpiecznych manewrów zwłaszcza w zimie). Poprostu jadąc po konkretny samochód nie mam żadnego porównania, a nie mam możliwości przejechać się takim samochoodem wcześniej i znów nie chce wpakować się w zamulony samochód.

 

Jeszcze jedna sprawa. Przed chwilą znalazłem temat gdzie ktoś napisał o kradzieży Megi. Dalej pisaliście że obecnie w ciągu 2-4 min można odpalić taki samochód posiadając program i lapka (włos na głowie mi się zjeżył). Jeśli parkuję pod blokiem pod chmurką to lepiej odpuścić sobie ten samochód?

Narazie tyle

Pozdrawiam!

 

Ps. Jeśli nie ten dział to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca na temat, ale jednak: ja posiadam Megane I ph II z silnikiem 1.6 16V. Powiem szczerze, że jak na taką pojemność to naprawdę fajny silnik. Niejednego cwaniaka z Goflie czy Leonie TDI zostawiałem z tyłu. Przyspieszenie może nie wgniata w fotel, ale ogólnie nie ma powodu do narzekań. Dokładając do tego spalanie (latem u mnie w okolicach 7-7,5 litra przy jeździe miejskiej) wszystko wygląda elegancko. Z tego co jednak przeglądałem informacje w sieci (np. na autocentrum.pl) to 1.6 w Megane II jest wolniejszy i zużywa więcej paliwa hehe. Tak czy siak wydaje mi się, że jest to fajna jednostka napędowa. Moi rodzice mają Megane I ph II z silnikiem 1.4 16V i różnica w mocy jest odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!