Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbiornik w miejscu koła zapasowego


kawapromyk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, z którym mój Instalator na razie nie może się uporać. Postaram się go opisać, może Ktoś z Was już to przerabiał.

Zbiornik mam położony bezpośrednio na podłodze, co powoduje, że znajduje się on pod pewnym kątem. Stwarza to dwa problemy. Pierwszy to pływak, który zbyt wcześnie blokuje zawór - łatwy do obejścia. Natomiast drugi już zaczyna mnie denerwować. Wielozawór znajduje się bliżej zderzaka, natomiast zbiornik pochylony jest w kierunku środka samochodu, co powoduje, że gaz "chętniej tam przebywa". Króciec, którym podawany jest ciekły gaz do reduktora nie znajduje się w najniższym miejscu butli i dlatego mam problem z wykorzystaniem całego gazu ze zbiornika. Przez ostatnie 10 (a może i więcej) litrów gazu króciec znajduje się nad powierzchnią cieczy i gaz rozpręża się w zbiorniku. Każde naciśnięcie pedału gazu powoduje na tyle duże spadki ciśnienia gazu, że sterownik przerzuca na benzynę.

2 próby przedłużenia króćca w kierunku przodu samochodu nie dały zadowalających rezultatów

Jak to jest u Was rozwiązane, macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik mam 59L. W pusty zbiornik zatankowałem 46 L. Ostatnio przy przyspieszaniu przerzucił mi na benzynę, wróciłem do gazu, później jeszcze kilka razy przerzucał, nawet przy spokojnym przyspieszaniu. Przejechałem tak 70 km i zatankowałem 37 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat poruszam już na forum lpg. Propozycja wypoziomowania zbiornika.

Nie chcę wyważać otwartych drzwi. Jest spora część użytkowników Megane II i Scenic II, którzy mają już zamontowaną instalację i im działa. Chciałbym dowiedzieć się jak mają zamontowany zbiornik, jak ustawiony wielozawór i czy mają problemy z wykorzystaniem całego gazu ze zbiornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jedyne co to wypoziomować radze zbiornik i radość zagości na Twojej twarzy. Jak sie nie mylę przód butli jest 3-4cm niżej niż tył. Miałem taki problem mam butle 55l wchodziło mi 39max.

2. Butla pewnie do jazdy na wstecznym dlatego nie możesz wyjeździć gazu do końca.

Wypoziomuj butle i zobaczysz jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adbaca Wiem, że jak wypoziomuję zbiornik to będzie lepiej. Mnie interesuje jak rozwiązany problem mają inni.

2. Butla pewnie do jazdy na wstecznym dlatego nie możesz wyjeździć gazu do końca.

Zbiornik mam zamontowany prawidłowo - napisałem o tym w pierwszym poście - czytałeś? Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontowanie zbiornika do jazdy tyłem mogłoby rozwiązać problem

mój Instalator, też tak powiedział. Ale zgodnie ze sztuką,zbiornik powinno się zamontować zaworem bliżej zderzaka - aby przy gwałtownym, ciągłym przyspieszaniu przy mniejszej ilości gazu nie przerzucał na benzynę. Pytanie tylko, jak często ciągnie się do odcięcia...

Suma sumarum - jestem już umówiony na poziomowanie zbiornika - zobaczymy jak będzie się spisywało takie rozwiązanie.

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem właśnie po montażu lpg ze zbiornikiem w koło. Z uwagi na spadek, zastanawiałem się razem z moim instalatorem (Panem Adamem Rogowskim), jak będzie lepiej,

czy zamontować zbiornik do jazdy "na wstecznym" czy próbować wypoziomować. Ostatecznie został wstawiony stelaż - "pająk" - i zbiornik został wypoziomowany i założony zgodnie ze sztuką (jest mały spadek w kierunku przodu auto- ok. 1 cm). Zboirnik - 53l. Przy pierwszym tankowaniu weszło ok ~44l gazu. Przy następnym tankowaniu okaże się czy dużo zostaje w zbiorniku.

 

Opis montażu w linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jack-jt widziałem i czytałem, nawet zadałem pytanie w tamtym temacie :)

pytanie czy lepiej zbiornik do jazdy na wstecznym i pod kątem - wtedy nie wiercimy dziur w karoserii, czy lepiej wiercić i poziomować. Wolałbym ograniczyć ilość nowych otworów. Ale gdyby później przy przyspieszaniu przerzucał na benzynę to chyba lepiej te otwory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gaz zamontowany w 2008 roku i mój instalator poinformował mnie, że musi być założony "kosz", na zbiornik, bo po pierwsze jest plastikowa podłoga i nie wytrzyma ciężaru pełnej butli, a po drugie bez tego kosza nie da się wypozoimować zbiornika i nie będzie prawidłowo działać. Za pierwszym razem weszło mi (wiem po sprawdzeniu w papierach) 44,81 litra, teraz wchodzi ok.40-42 litrów. Tankuję tylko na jednej i tej samej stacji, więc nie mam mowy o różnym ciśnieniu w pistoletach do tankowania. Zbiornik mam 53 litrowy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!