Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak tym prostownikiem łądować akumulator?


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

 

zaszła potrzeba ładowania akumulatora (nie spojrzałem jaka pojemnośc, ale Megi to 1.4 16V RN, więc pewnie jakies 50-60Ah, marka Freedom- bezobsługowy).

 

Nie ogarniam jak go ustawić.

 

Sorki za niewyraźną fote, ale robiona w ciemności (po lewo jest wskaźnik od napięcia, po prawo od natężenia prądu, pokrętła da się odczytać "0,I,II,III" -

"6V, 12V, 18V, 24V" - "1,2,3,4"

 

Dzięki za pomoc :)

post-26245-0-39599600-1327776714_thumb.jpg

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U... bracie, dorwałeś prostownik jakich już dawno nie widziałem, to są kombajny. Pewnie ktoś Ci załatwił z demobilu wojskowego lub policji. Prostowniki nie do zajechania. Już dokładnie nie pamiętam jaka była jego obsługa, ale chyba na dwa akumulatory jednocześnie można było, dlatego są dwie wajchy i dwa liczniki. Z tej obudowy powinny wystawać łącznie 5 kabli. Jeden główny sieciowy do gniazda 220V, no i 4 kable (dwa po każdej stronie) właśnie do dwóch aku na raz. W zależności z której strony podłączysz aku, np. do przewodów z prawej strony, to do nich masz prawy przełącznik, one i tak mają dużą moc, więc ładuj prawym przełącznikiem na pozycję 1. Jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi, bo mam dylemat, czy jest to faktycznie ten prostownik, lewy wskaźnik jest sfleszowany i nie wiem jakie ma oznaczenia, prawy to Amper i na nim powinna być wskazówka jak najniżej minimalnej, wtedy akumulator będzie połykał prąd na spokój, czyli nie będzie się gotował. Jeśli na tym wskaźniku po lewej stronie również jest oznaczenie Amper, to mogę się więc mylić.

Udziel odpowiedzi co jest na lewym wskaźniku a dopowiem, bo będzie różnica w odpowiedzi.

Oczywiście 12V, Chyba że masz STARa albo Jelcza to 24V, stare Jawy sprzed 87 roku 6V - te nowsze 350TS 12V.

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on ma 3 kable :) sieciowy, plus i minus :) tak, wiem ze stary, ale chodzi najdluzej :)

 

lewy wskaznik ma "V" napięcie, prawy "A" natężenie prądu ;)

 

i co dalej? :)

 

najbardziej ciekawia mnie te pokretla z rzymskimi i arabskimi liczbami, jak je ustawic ;)

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rzymskie liczby to oznaczenie zakresów (odpowiednie odczepy na uzwojeniu transformatora, zmniejszające ilość zwojów cewki).

Arabskie 1-4 to zapewne możliwość ustawienia progów natężenia prądu (przełącznik pod Amperomierzem).

A Volty -wiadomo.

Dokładnie to można określić rozbierając go i popatrzeć oraz przemierzyć napięcia w środku. Każdy elektryk - praktyk powinien Ci to sprawdzić i objaśnić.

Podłącz do niego najpierw miernik i posprawdzaj jak się będzie zachowywał przy przełączaniu tych zakresów. Te prostowniki były jeszcze budowane na płytach selenowych i nie wszystkie przetrwały do naszych czasów nieuszkodzone. Przy okazji zwróć uwagę na polaryzację, czyli który kabel jest +, a który -.

Potem podłącz aku i ustaw V na 12, A na 2, to tak optymalnie i zacznij od I zakresu. Resztę odczytasz z Voltomierza i Amperomierza.

Aku ma się ładować a nie gotować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie nie moźe przekraczać 14.5V, a prąd powinien być nie większy niż 5A.

 

Co do prostowników to ja mam kupiony na targu jeszcze w latach 90 przyrząd "ИМПУЛС" (Сделано в СССР).

Jest to urządzenie tyrystowe, zupełnie automatyczne, mające jedynie gałeczkę regulacji prądu. Działa ono zarówno z baterią 6V jak i 12V, uruchamia się samoczynnie tylko po prawidłowym zapięciu do akumulatora.

Po zmianie wtyczki dzielnie służy na emigracji, a sąsiedzi i znajomi zimową porą sie do niego również uśmiechają.

 

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że cena na niego była bardziej niż okazyjna, bo wbudowana automatyka nie pozwała mu zaiskrzeć podczas zwarcia przewodów, ówczesnego testu sprawności prostowników. Sprzedawca uważał więc, że były popsute :)

A ja pomimo, że kupiłem go na części, w przypływie geniuszu podłączyłem do akumulatora i stwierdziłem, że działa i to nawet lepiej niż dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a prąd powinien być nie większy niż 5A.

Kolego prąd może być większy. Wszystko zależy jaką pojemność ma akumulator. I jeżeli masz 74Ah to możemy go ładować prądem o natężeniu 7,4A czyli 1/10 pojemności znamionowej akumulatora. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem się do pierwszego postu, w którym autor pisze, że pojemność akumulatora jest 50-60 Ah. 10% z tej wartości daje 5A.

Zaś w pełni sprawny, naładowany do pełna akumulator ma napięcie 14.4V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!