Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niska temperatura Scenic 2003 DCI (lift)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie jedno pytanie i zanim napiszecie "wymień termostat" dokładnie przeczytajcie.

Od kilku dni mam dziwne objawy. Ale w sumie to nie przyglądałem się temu wcześniej więc nie jestem pewien...

Temperatura na zewnątrz -15C. Do pracy mam góra 10km.

Uruchamiam silnik jadę około 2 km zaczyna lecieć ciepło do kabiny więc włączam na maxa nawiew i jadę dalej temperatura na tablicy się nie zwiększa.

Przejeżdżam kolejne 2 km podnosi się do 1 kreski, potem powoli do drugiej i spada do po środku i znów zwiększa się do drugiej i tak w kółko.

I tak aż dojadę do roboty. W tym czasie nagrzewanie mam na maxa do kabiny.

Do tej pory raczej pamiętam że w zimie stała zawsze po środku nawet gdy było fest zimno.

A może nie zdążył się zagrzać? Chłodnice mam zasłoniętą o 50%.

Może puszcza trochę i jak dostanie świeżą porcję zimnego to znów się zamyka i dopiero po dłuższej jeździe by prawidłowo pokazał?

Z drugiej strony nie chcę przedmuchując uszczelki pod głowicą?

Jeśli dobrze rozumiem to jak by termostat był zacięty na otwartym to bym nie czuł tak szybko ciepła w kabinie?

Jak by był zacięty w pozycji zamkniętej to nawet taka zimą by mi uszczelka poszła (?).

Z tego opisu można wywnioskować że czujnik pokazuje temperaturę na dużym obiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej czujnik temperatury ale są dwa więc teraz jeśli temperatura w kabinie jest normalna a na desce nie to będzie czujnik podający temp. na deskę i jeśli masz 1,9 dci to czujnik trzy pinowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się skąd się wzięło te zasłanianie chłodnicy skoro jak jest zimno to najpierw jest obieg mały a po rozgrzaniu otwiera się termostat i daje obieg duży. To że coś takiego działało za PRLu na starych autach to nie znaczy że teraz będzie... Lepiej sprawdź oporność czujnika na zimnym a potem na ciepłym silniku poszukaj na forum lub w internecie jakie powinny być poprawne wartości i może akurat znajdziesz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik znajduje się poniżej zaworu EGR tak w przybliżeniu. Dokładnie nie powiem bo u mnie wymieniał to mechanik ale z tego co sobie przypominam to by się lepiej do niego dostać to zdemontował dolot do intercollera ( te plastikowe rury )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu bym nie panikował. Jeżdżę takim dCi od czterech lat i zawsze ta sytuacja się powtarza przy dużych mrozach. Auto tak samo się zachowuje jak opisałeś w pierwszym poście. Coś czuję, że będziesz szukał dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!