Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z chlodzeniem, z wskaźnikiem temperatury silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,sadze,że mam ogromnego pecha jeśli chodzi o ten samochód.

Krótko mówiąc problem został rozwiązany. W skrócie napisze bo to długa historia.

Pierwszy silnik panewka(przebieg około 240tys km). Kupiłem drugi silnika z przebiegiem około 10-20tys.km(silnik,wtryski,turbina,sprzęgło)wymiana oleju co 10tys.km castrol 5w40, serwisuje od początku u jednego mechanika.

Wszystko było ok dopóki nie zaczęły się problemy z tym drugim silnikiem które opisałem w poście(mikro pęknięcie głowicy - specjalne badanie płynu ze zbiorniczka wykazało zawartość spalin w płynie chłodzącym).

Męczyłem się z tym ponad pół roku. Ale w końcu w marcu tego roku 2013 przy przebiegu 344tys.km(licznika nie cofałem nabijał kilometry dalej więc faktyczny przebieg drugiego silnika 120-150 tys.km) została przełożona głowica z tego pierwszego silnika gdyż stwierdziliśmy z mechanikiem, że tej oryginalnej nie ma sensu dawać do sprawdzenia bo jak będzie mikropęknięcie to i tak nie wykryje(standardowe badanie około 200zł, 100% pewności daje badanie które kosztuje powyżej 7tys.zł profesjonalna firma sprawdza tą głowice "w jej temperaturze pracy rozgrzewają ją")

Głowica została przełożona od tego 1-go silnika przy okazji wymiana rozrządu,zawieszenia praktycznie kompletnego jazda po naszych drogach wykańcza. Początek maja tego roku 347tys.km przebiegu regeneracja turbiny.

Połowa września tego roku przebieg 363tys.km wracam z żoną z miasta i może nawet bym tego nie zauważył ale trochę było chłodno ogrzewanie ciepło na maksa temperatura silnika 3-cia kreska a zimne powietrze leci.

Załamka dlaczego co jest przyczyną? Zrobiłem 16tys.km na tej głowicy.

Tylko teraz nie ma spalin tylko zbiorniczek wyrównawczy czarny od środka chyba to olej.

Zasugerowałem mechanikowi może termostat się zacina ale był też wymieniony.

Następnie mówię mu,że może uszczelka z niepełnowartościowa i siadła zdarza się w dzisiejszych czasach ale mechanik na to,że jeśli była by uszczelka to bym nie zrobił 16 tys.km.

Nie to,że chce żeby zrobił mi za darmo bo jakąś gwarancje dał.

Tylko jak stwierdzić od czego to.

Układ się zapowietrza na maksa ciągle wahania temperatury zimno leci nieraz ciepło w zbiorniczku od płynu chłodzącego olej.

Znawcą nie jestem ale czy znowu mikropęknięcie?czy uszczelka?

Rozmawiałem ze szwagrem zasugerował,że mogła rozwalić się chłodniczka na bloku przez nią przechodzi olej i płyn chłodzący.

No ale jak to zdiagnozować.

Liczę na pomoc może ktoś coś poradzi.

Pozdrawiam Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trop z chłodniczką, może być dobry. A jak zdiagnozować? Normalnie, odkręcić obejrzeć założyć nowa uszczelkę i skręcić :)

Nic więcej z tym nie zrobisz, ale ja i tak myślę, że to jednak uszczelka pod głowicą. :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu szwagier może mieć rację !!!

Miałem podobny problem w innym samochodzie.

Po wymianie uszczelki pod głowicą, w cieczy chłodzącej pojawił się olej silnikowy.

Najpierw małymi kroplami , z czasem olej wypełnił zbiorniczek wyrównawczy.

Pomogła wymiana 'chłodniczki oleju'. Jest to puszka wkręcona między filtr oleju a blok sinika.

Jak to zdiagnozować-nie wiem !!! Ale nie wymieniałbym drugi raz uszczelki.

POZDRAWIAM Wojciech.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale to przez tą chłodniczke ogrzewanie znikło zapowietrza się, też wolałbym żeby to było to. Ale żebry rozkręcić dostać sie to trzeba zderzak zdjąć chłodnice itd na moje oko no chyba, że ktoś zna szybszy sposób?

 

Dodano: 06 lis 2013 - 12:57

Ale czy mechanik powinien to sprawdzić na swój koszt od marca zrobiłem 16 tys km jak sądzie

 

Dodano: 06 lis 2013 - 20:33

A dziwny objaw jest, że po przejechaniu 40km temperatura 3-cia kreska pokrętło na ciepłe powietrze a leci ciągle zimne.

A jak odkręciłem odpowietrzenie przy wężu od nagrzewnicy to strasznie dużo powietrza leciało i leciało.

Pozdro

 

Dodano: 07 lis 2013 - 15:57

witam

A czy nagrzewnica może mieć związek z zapowietrzaniem układu?

Załóżmy olej jest w zbiorniczku przez tą małą chlodniczke na bloku uszczelka puściła itd.

A dziś pojechałem w teren i strasznie auto się grzało dolałem płynu do zbiorniczka widocznie przez to zapowietrzanie dużo go ubyło przez korek.

Jak jade samochód grzeje. Stanąłem pod domem leci zimno a odpowietrzyłem na wężu nawężu co idzie do nagrzewnicy.

Czy jednak obstawiać na uszczelkę pod głowica.

Pozdrawiam Zbyszek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Kolego Czarny82 przed wysłaniem posta sprawdź co i jak napisałeś i popraw ewentualne błędy. Aston76

 

Dodano: 16 gru 2013 - 09:13

Witam

A mam pytanie czy jeśli zmierzy się ciaśnienie na tłokach i będzie ok to wtedy mogę wziąść pod uwagę to, że ta chłoniczka oleju jest winna, że w układzie chlodzenia mam olej. Bo jeśli będzie odwrotnie czyli ciśnienie na tłokach będzie złe to będzie cos z głowica?

Pozdrawiam Czarnek Z

Edytowane przez czarny82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!