Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z chlodzeniem, z wskaźnikiem temperatury silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,sadze,że mam ogromnego pecha jeśli chodzi o ten samochód.

Krótko mówiąc problem został rozwiązany. W skrócie napisze bo to długa historia.

Pierwszy silnik panewka(przebieg około 240tys km). Kupiłem drugi silnika z przebiegiem około 10-20tys.km(silnik,wtryski,turbina,sprzęgło)wymiana oleju co 10tys.km castrol 5w40, serwisuje od początku u jednego mechanika.

Wszystko było ok dopóki nie zaczęły się problemy z tym drugim silnikiem które opisałem w poście(mikro pęknięcie głowicy - specjalne badanie płynu ze zbiorniczka wykazało zawartość spalin w płynie chłodzącym).

Męczyłem się z tym ponad pół roku. Ale w końcu w marcu tego roku 2013 przy przebiegu 344tys.km(licznika nie cofałem nabijał kilometry dalej więc faktyczny przebieg drugiego silnika 120-150 tys.km) została przełożona głowica z tego pierwszego silnika gdyż stwierdziliśmy z mechanikiem, że tej oryginalnej nie ma sensu dawać do sprawdzenia bo jak będzie mikropęknięcie to i tak nie wykryje(standardowe badanie około 200zł, 100% pewności daje badanie które kosztuje powyżej 7tys.zł profesjonalna firma sprawdza tą głowice "w jej temperaturze pracy rozgrzewają ją")

Głowica została przełożona od tego 1-go silnika przy okazji wymiana rozrządu,zawieszenia praktycznie kompletnego jazda po naszych drogach wykańcza. Początek maja tego roku 347tys.km przebiegu regeneracja turbiny.

Połowa września tego roku przebieg 363tys.km wracam z żoną z miasta i może nawet bym tego nie zauważył ale trochę było chłodno ogrzewanie ciepło na maksa temperatura silnika 3-cia kreska a zimne powietrze leci.

Załamka dlaczego co jest przyczyną? Zrobiłem 16tys.km na tej głowicy.

Tylko teraz nie ma spalin tylko zbiorniczek wyrównawczy czarny od środka chyba to olej.

Zasugerowałem mechanikowi może termostat się zacina ale był też wymieniony.

Następnie mówię mu,że może uszczelka z niepełnowartościowa i siadła zdarza się w dzisiejszych czasach ale mechanik na to,że jeśli była by uszczelka to bym nie zrobił 16 tys.km.

Nie to,że chce żeby zrobił mi za darmo bo jakąś gwarancje dał.

Tylko jak stwierdzić od czego to.

Układ się zapowietrza na maksa ciągle wahania temperatury zimno leci nieraz ciepło w zbiorniczku od płynu chłodzącego olej.

Znawcą nie jestem ale czy znowu mikropęknięcie?czy uszczelka?

Rozmawiałem ze szwagrem zasugerował,że mogła rozwalić się chłodniczka na bloku przez nią przechodzi olej i płyn chłodzący.

No ale jak to zdiagnozować.

Liczę na pomoc może ktoś coś poradzi.

Pozdrawiam Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trop z chłodniczką, może być dobry. A jak zdiagnozować? Normalnie, odkręcić obejrzeć założyć nowa uszczelkę i skręcić :)

Nic więcej z tym nie zrobisz, ale ja i tak myślę, że to jednak uszczelka pod głowicą. :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu szwagier może mieć rację !!!

Miałem podobny problem w innym samochodzie.

Po wymianie uszczelki pod głowicą, w cieczy chłodzącej pojawił się olej silnikowy.

Najpierw małymi kroplami , z czasem olej wypełnił zbiorniczek wyrównawczy.

Pomogła wymiana 'chłodniczki oleju'. Jest to puszka wkręcona między filtr oleju a blok sinika.

Jak to zdiagnozować-nie wiem !!! Ale nie wymieniałbym drugi raz uszczelki.

POZDRAWIAM Wojciech.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale to przez tą chłodniczke ogrzewanie znikło zapowietrza się, też wolałbym żeby to było to. Ale żebry rozkręcić dostać sie to trzeba zderzak zdjąć chłodnice itd na moje oko no chyba, że ktoś zna szybszy sposób?

 

Dodano: 06 lis 2013 - 12:57

Ale czy mechanik powinien to sprawdzić na swój koszt od marca zrobiłem 16 tys km jak sądzie

 

Dodano: 06 lis 2013 - 20:33

A dziwny objaw jest, że po przejechaniu 40km temperatura 3-cia kreska pokrętło na ciepłe powietrze a leci ciągle zimne.

A jak odkręciłem odpowietrzenie przy wężu od nagrzewnicy to strasznie dużo powietrza leciało i leciało.

Pozdro

 

Dodano: 07 lis 2013 - 15:57

witam

A czy nagrzewnica może mieć związek z zapowietrzaniem układu?

Załóżmy olej jest w zbiorniczku przez tą małą chlodniczke na bloku uszczelka puściła itd.

A dziś pojechałem w teren i strasznie auto się grzało dolałem płynu do zbiorniczka widocznie przez to zapowietrzanie dużo go ubyło przez korek.

Jak jade samochód grzeje. Stanąłem pod domem leci zimno a odpowietrzyłem na wężu nawężu co idzie do nagrzewnicy.

Czy jednak obstawiać na uszczelkę pod głowica.

Pozdrawiam Zbyszek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Kolego Czarny82 przed wysłaniem posta sprawdź co i jak napisałeś i popraw ewentualne błędy. Aston76

 

Dodano: 16 gru 2013 - 09:13

Witam

A mam pytanie czy jeśli zmierzy się ciaśnienie na tłokach i będzie ok to wtedy mogę wziąść pod uwagę to, że ta chłoniczka oleju jest winna, że w układzie chlodzenia mam olej. Bo jeśli będzie odwrotnie czyli ciśnienie na tłokach będzie złe to będzie cos z głowica?

Pozdrawiam Czarnek Z

Edytowane przez czarny82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!