Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mam problem z abs


lukaszozi88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy.

Mianowicie mam problem z abs w renault megane I 1,6 z 1999r kontrolka normalnie gasnie po zapaleniu silnika, na odcinku 10 muetrow gwaltownego hamowania pod pedalem czuc ze 2 racy dzialanie abs. Prosze o jakas pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj lukaszozi88, tak się dzieje tylko przy gwałtownym i mocnym naciśnięciu hamulca? Jeśli tak to jest to prawidłowe działanie ABS-u, jak mocno naciśniesz hamulec to zawsze koła zablokuje! W renówkach ABS nie pierze (nie tarmosi za kończynę że czujesz w lędźwiach) tak jak w wieśwagenach czy łyplach albo fiatach.. Sprawdź przy czy przy w miarę "normalnym" hamowaniu podobnie się zachowuje... jeśli od razu blokuje to czas przejrzeć czujniki i przewody podłączeniowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w sceniolu pęknięty pierścień. Objawia się to tym, że ABS się uaktywnia na bardzo krótki okres podczas hamowania na bardzo małej szybkości, nigdy jak się jechało szybciej niż 20 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pęknięty pierścień w prawym przednim kole. Objawia się to tym, że przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca (niezależnie od prędkości), czuć pod nogą wibracje oraz to, że podczas działania ABS częściej koło jest zablokowane niż nie jest podczas hamowania (nawet nie awaryjnego). Dlatego mam wypięty bezpiecznik i jeżdżę bez ABS (do czasu wymiany pierścienia, ale to jak będzie cieplej).

Krótko mówiąc, dokładnie tak, jak autor posta.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pęknięty pierścień w prawym przednim kole. Objawia się to tym, że przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca (niezależnie od prędkości), czuć pod nogą wibracje oraz to, że podczas działania ABS częściej koło jest zablokowane niż nie jest podczas hamowania (nawet nie awaryjnego). Dlatego mam wypięty bezpiecznik i jeżdżę bez ABS (do czasu wymiany pierścienia, ale to jak będzie cieplej).

 

OK, to mogą być różne objawy. Ja z kolei miałem pęknięty z tyłu. Korozja piasty rozwaliła pierscień. Miałem farta, bo ze złomowanego auta wykręciłem nowiutkie tarcze wraz z klockami hamulcowymi. Za wszystko dałem dychę (w GBP).

Ktoś szykował sobie sceniola do przeglądu i mu cofnięto za korozje (faza II, slynny rocznik 99, koroduje jak nie wiem) wiec w przypływie rozpaczy wózek zezłomował.

 

U nas wyciąganie i używanie złomowanych części jest najzupełniej legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a co podczas hamowania na oblodzonej czy mocniej zaśnieżonej drodze ?

Bo nawet w zimie, jeśli droga jest czysta to ABS nie musi działać.

 

Nawet wczoraj miałem dość ostre hamowanie (piesza wlazła bezmyślnie na ulicę) i ABS milczał, a na parkingu (lód i śnieg) łapie od muśnięcia pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w moim ex clio 2ph2 miałem pęknięty pierścień, abs potrafił się włączyć nawet przy zwykłym hamowaniu. Dawało to dużo adrenaliny. Musiałem podobnie jak kolega Kreciq wypiąć bezpiecznik abs'u, co z kolei owocowało jazdą bez prędkościomierza (nie nabijał nawet przebiegu) oraz z wyczulonym wspomaganiem kierownicy na maxa, ehhh - reno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!