Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagłe rozładowanie akumulatora


lukashh

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość dziwny problem (nie wiedziałem gdzie zamieścić, więc piszę tutaj). Prześledziłem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale nic podobnego nie znalazłem. Podłączyłem dziś rano akumulator po 24 godzinnym ładowaniu w domu (akumulator co prawda dość leciwy, bo ma 5-6 lat) wsiadam do auta wkładam kluczyk grzeje świece czekam aż kontrolki zgasną i kręcę. Zakręcił bardzo ładnie, ale nie chciałem go katować, więc po 3 4 obrotach wału odpuściłem. Ponownie przekręcam kluczyk grzeję świece kręcę a tu silnik zrobił może pół obrotu i wszystko się wyzerowało. Akumulator przed chwilą kręcił bardzo ładnie a tu raptem drugie kręcenie i padł. Raczej nie możliwe żeby się tak po prostu rozładował. Wyciągnąłem kable i podłączyłem pod inne auto z odpalonym silnikiem (też diesel) i nic, robi pół obrotu i wszystko się zeruje. Wyciągnąłem akumulator naładowałem jeszcze raz zanoszę do auta i nic zrobił pół obrotu i zeruje się wszystko. Dziwne, że nawet z kabli nie chciał zapalić a kable są dobre, bo sprawdziłem. Proszę o pomoc. Co to może być, ktoś ma jakiś pomysł ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj lukashh, niestety GIMAK ma rację... aku padło, prawdopodobnie celę szlag trafił... przejadłem ten problem w zeszłym roku- za pierwszym razem zakręcił pięknie, ale nie zaszczekał, za drugim zrobił tylko łuuu... i wyzerował wszystko... Polecam AUTOCRAFT-a 74Ah ma około 700 na razruchu, a i cena na alledrogo przystępna!POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Jeśli to faktycznie akumulator to trudno kupię nowy, ale nie jestem do końca przekonany. Gdyby to była wina akumulatora to powinien przynajmniej z kabli odpalić, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest na totalne zero i kable nie pomogą. Aby go sprawdzić, naładuj go przez 12h i podjedź do kogoś kto ma miernik. Wtedy będzie wiadomo czy akumulator trzyma parametry. Jeśli trzyma, znaczy się, że gdzieś jest zwracie i go rozładowywuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co tu rozwodzić nad tematem - aku jest do wymiany. Miernikiem to możesz sobie sprawdzać dowoli bo przy rozruchu ważny jest prąd rozruchowy czego zwykłym miernikiem nie zmierzysz. Jak on ma 6 lat to raczej marne szanse, że jest dobry. Co do kabli to nie wiem na jakich kablach odpalałeś, żeby pokręcić diesla z padnietym aku na kablach to muszą one być o znacznym przekroju (marketowy wynalazek za 20zl nie ugoni zimnego diesla) i to, że na takich kablach jest napisane np. 800A to o niczym nie świadczy. Porządne kable kosztują ok. 100zł. Jak chcesz odpalić auto na kiepskich kablach a Twoje aku nie jest jeszcze w stanie agonalnym to należy zapiąć kable a samochód (dawcę) przytrzymać na 2000-2500 obrotów przez jakieś 10minut a następnie trzymając dalej na obrotach spróbować zakręcić autem z rozładowanym aku.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable nie są z tych marketowych, to porządne grube kable już dwa razy w tym roku ratowały mnie przy padniętym aku. A wczoraj próba odpalenia odbyła się właśnie na dużych obrotach i nic pół obrotu i wyzerowanie. Wyciągnę dziś akumulator naładuję go jeszcze raz, wrzucę do innego auta i spróbuje na nim inne auto odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka została rozwiązana. Akumulator wyciągnąłem wczoraj i ładowałem ponad 12 godzin. Dziś rano zaniosłem do innego auta i próbowałem nim odpalić Fiata Uno, ale silnik Uno ani drgnął, zrobił pół obrotu i się wyzerował. Zatem wina leży po stronie akumulatora. Tak w ogóle to wiek aku 5-6 lat oceniłem całkiem subiektywnie, jednakże jak się okazuje akumulator jest jeszcze starszy, ma nie całe 10 lat. Auto kupiłem już z tym akumulatorem więc dlatego ciężko było ocenić który to rok. Akumulator ma znaczki Renault i wygląda jak montowany seryjnie, gdyby jeszcze miał napisy po francusku to byłbym skłonny uwierzyć, że został zamontowany seryjnie jako pierwsze wyposażenie ale napisy są po niemiecku a tam kupiłem moją megane więc aku nie może być całkiem oryginalny. Ale są jeszcze numery tłoczone na obudowie F3B287191 i wyczytałem, że pierwsze trzy to oznaczenia producenta a kolejne to rok i miesiąc 81-styczeń 92-grudzień. Więc akumulator jest najprawdopodobniej z lipca 2002 roku.

Teraz pozostaje pytanie jaki nowy kupić ? Ten ma parametry 60Ah 510 A(EN) wydaje się być trochę mały prawda ? Pozostaje tylko usiąść i poczytać, bo widziałem masę postów o tym jaki wybrać akumulator :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj lukashh, parę postów wyżej napisałem o proponowanym aku minimalnie: 74Ah ma około 700A na rozruchu... do naszych diesli w sam raz!A co do firmy to już Twój wybór... Polecam: http://moto.allegro.pl/akumulator-75ah-700a-autocraft-akumulatory-74ah-75-i2086431044.html, stosunek jakości do ceny jest moim zdaniem bardzo dobry! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 10 lat? No to faktycznie miał prawo odmówić posłuszeństwa :l: Teraz aku 3-4 lata i raczej trzeba go wymienić, zależy też za jakie pieniążki będzie nowy. Stwierdziłem, że jak za 250zł mogę kupić aku na 3 lata, a za 500 na 5-6.. to nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!