Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

[nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy]

I tu jest właśnie problem bo jak zawsze kij ma dwa końce, jak zacznie liczyć ASO po nowych oryginałach to nawet nie dojdą do połowy i już będzie szkoda calkowita i kto się podejmie czegoś takiego.

 

Mi już nawet jeden blacharz podpowiedział żebym nie robił tej geometri jak nie będą naciskać i nie udawadniać na siłę tej tylnej belki co by zaskutkowało brakiem podstaw do szkody całkowitej.Auto do niego na naprawe powypadkową i zapewnił mnie że tak to zrobi i wystawi takie faktury że starczy mi na wszystko.Tylko teraz pytanie kogo bardziej sluchać i kto chce mnie bardziej wydymać.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądz pewien, że najbardziej wydyma Cię INTER RISK. Jedno taki pytanie do Was, czy jeżeli jest szkoda całkowita to auto traci prawa do rejestracji - bo chyba nie. Bo dla mnie kalkulacja jest prosta przy szkodzie całkowitej powinieneś dostać ok.4000 + swoje auto. Belka z motażem po regeneracji 1000zł zderzak używka oryginał kompletny 300zł + lakier 300zł + nadkole 30zł + tarcze i jakieś podprostowanie belki pod zderzakiem to jak dla mnie wychodzi max 2000-2500zł.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz szkodę całkowitą to auto nie traci prawa do rejestracji. W moim przypadku orzekli szkodę całkowitą (Dowód zabrany przez policje) po dokonaniu napraw przegląd po kolizyjny o dowodzik odzyskałem bez żadnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mih00 co do szkody całkowitej to jest tak najpierw wyceniają auto np jest warte 4000 zł później jakie są koszty naprawy jeśli przewyższają wartość auta to orzekają szkodę całkowitą żeby nie być stratnym i wypłacają ci te 4000 zł minus wartość auta po wypadku. Przynajmniej tak działa pzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w INTER RISKu auto po stłuczce i nie było żadnych problemów. Zaakceptowali wszystko co chciałem, ceny łyknełi z ASo plus koszt wymiany tablic. Szybko, miło, sprawnie. Pewnie gdybym chciał kaske do ręki to byłyby problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak kasę do reki to już jest problem. Ja miałem dwa razy z nimi doczynienia. Raz wjechałem w dziure i pękła mi felga aluminiowa i zniszyło opone a łódzkie drogi ubezpieczone właśnie w Inter Risku. Pół roku wyciągałem od nich kasę ale się udało. Później facet mi wjechał w zderzak na parkingu i też był ubezpieczony w Inter Risku. Ta sama historia była. Najpierw chcieli go kleić i naprawiać i przysłali jakieś śmieszne 250zł co nawet nie starczyłoby na lakier. Dopiero po kliku odwołaniach udało mi się wyciągnąć kasę pozwalającą na zakup używanego oryginału i polakierowanie.

 

 

mih00 co do szkody całkowitej to jest tak najpierw wyceniają auto np jest warte 4000 zł później jakie są koszty naprawy jeśli przewyższają wartość auta to orzekają szkodę całkowitą żeby nie być stratnym i wypłacają ci te 4000 zł minus wartość auta po wypadku. Przynajmniej tak działa pzu.

 

Taki Scenic wart jest około 8000 - ich kalkulacja naprawy (żeby była szkoda całkowita musi przekroczyć połowe) czyli jakieś 4000. Wartość 'wraku' ok. 4000. 8000-4000=4000. Czyli tak myśle że ze 4000 dostanie.

 

 

Tylko podjedź do ASO, żeby zrobili oględziny i wycenili po ASO`wemu. Wtedy jak uznają szkodę całkowitą to (naprawa za większą kase z ASO) znacznie zbije cenę 'wraku' czyli dostaniesz więcej do ręki.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Scenic wart jest około 8000 - ich kalkulacja naprawy (żeby była szkoda całkowita musi przekroczyć połowe) czyli jakieś 4000

 

A dlaczego nie 100%, przecież to jest szkoda z OC sprawcy a nie z AC.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oni to liczą niby tak szkoda jest całkowita czyli 100% ale od tego odejmują wartość auta po wypadku bo zawsze można sprzedać jakieś części i coś te resztki są warte które ty zabierasz dlatego od 100 % odliczają wartość auta po wypadku i różnica wypłacają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zawsze można sprzedać jakieś części i coś te resztki są warte

Może się czepiam ale :

1 Nie każdy jest handlarzem i sprzedaje części, nie każdy ma gdzie przechowywać wrak aby pomalutku go rozkręcać i umiejętności

aby wymontowywać po trochu.

2 Trzeba jeszcze odprowadzić podatek od sprzedanych części, bo to przecież przychód.

 

Durne państwo i przepisy na każdym kroku zwykłego kierowcę kroją na maxa :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I aby wyrejestrować auto w wydziale komunikacji potrzeba nam zaświadczenia ze stacji demontażu. I aby je dostać to musimy dostarczyć auto tam w całości. Jeżeli czegoś brakuje w nim to płacimy za brakujące kilogramy z własnej kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio76 zgodzę się z tobą że nie każdy ma warunki i umiejętności zwłaszcza ciężko to jest w miastach jak mieszkasz w bloku. Ale ubezpieczyciel to nie szrot i nie bierze aut ze szkodą całkowitą bo jemu takie autka są nie potrzebne woli przerzucić problem na kierowcę przepisy mu widać na to pozwalają. Co do podatku od sprzedaży części to zależy gdzie sprzedajesz teoretycznie powinieneś go odprowadzić ale jak sprzedasz coś kumplowi po znajomości to nie będziesz się z tego rozliczał. A co do wyrejestrowania auta zawsze jest jeszcze inna opcja możesz auto zdekompletowane sprzedać firmie która się specjalizuje w skupie aut powypadkowych albo spalonych np uniwerauto czy jakoś tak inna sprawa że oni zaniżają cenę auta dość mocno bywa że do 0 przez telefon jak z nimi raz gadałem to auto po wypadku większość elementów sprawna to tylko zapytali się który rocznik był 94 i jak to usłyszeli to powiedzieli że oni ten rocznik to wezmą za darmo tylko dadzą zaświadczenie do wyrejestrowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odniesieniu do rozmiaru szkody zgodnie z zapisem zawartym w art.363 par.1 kodeksu cywilnego, w myśl którego naprawienie szkody nie może pociągać dla zobowiązanego nadmiernych kosztów, szkoda została rozliczona według zestawienia: wartość rynkowa pojazdu minus wartość rynkowa pojazdu po zaistnieniu szkody

Uszkodzony pojazd pozostaje w dyspozycji właściciela. W ramach obowiązku naprawienia szkody zobowiązani jesteśmy jako ubezpieczyciel sprawcy wyłącznie do zwrotu koniecznych i ekonomicznie uzasadnionych wydatków, które pozostają w normalnym związku przyczynowym z zaistniałą szkodą (art.361 par.1 KC).

 

Prosimy o nadesłanie numeru konta na jakie ma zostać przekazane odszkodowanie oraz oryginału oświadczenia sprawcy.

 

Z poważaniem

 

Magdalena Woźniak

Likwidator Szkód Komunikacyjnych

 

Otrzymałem takie pisemko na e-maila.Czego od nich teraz żądać.Pasowało by chyba aby dokładniej przedstawili swoją decyzję.Nie wysłali żadnych wyliczeń ani kwot które mi oferują.

Edytowane przez piotrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!