Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Schematy elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio jestem nękany ciągłymi pytaniami jak korzystać ze schematów elektrycznych umieszczonych na Downloadzie?

Postanowiłem, że opiszę pokrótce ja się do tego zabrać.

Po pierwsze ściągamy pliki i rozpakowujemy na dysk, tak naprawdę nie ma znaczenia gdzie, ważne żeby zachować układ katalogów i plików.

Uruchamiamy program przez dwuklik na INDEX.HTM, otworzy nam się przeglądarka.

W oknie wybieramy wersję językową klikając na flagę. Unie wszystkie schematy mają polską wersję językową. Oczywiście nie ma najmniejszego problemu żeby na podstawie innej wersji językowej opracować polską wersję. Ja tego na pewno robić nie będę !

Skoro wybraliśmy już język, wyświetli się nam główne okno schematów.

schowek01uhu.jpg

Jak widać okno podzielone jest na kilka części.

Po lewej mamy listę wszystkich podzespołów elektrycznych, każdy ma swój nr i opis.

Możemy posortować je wg nr lub opisu.

Uwaga

Schematy obejmują dany model, rocznik auta, niezależnie od wersji silnikowej lub wyposażenia. Dlatego w posiadanej wersji przez Was może nie być pewnych elementów.

Zanim rozpoczniemy korzystanie ze schematów klikamy na ikonkę pytajnika, w prawym górnym rogu i czytamy co tam jest napisane.

Następnym dokumentem, który powinniśmy przeczytać, ukryty jest pod pierwszą ikonką z prawej, ikonka książki.

Z rozwijanego menu wybieramy dokument Wiadomości ogólne. Jest to waży dokument bo wyjaśnia nam jak się poruszać po schematach i jak je czytać. W dokumencie znajdują się również kody kolorów kabli i wtyczek.

Jak wcześniej napisałem, schematy obejmują wszystkie wersje silnikowe, wyposażenia i nadwozia, dlatego bardzo ważne jest wybranie wersji jaką posiadamy.

W tym celu należy zapoznać się z dokumentem Lista kryteriów

W Liście kryteriów znajduje się dokładny opis opcji nadwoziowych i wyposażenia, które będą niezbędne przy wyborze właściwego schematu. Na początek proponuje wydrukować sobie ten dokument lub zapisać gdzieś na dysku. Na początku zabawy ze schematami często wracać się będzie do listy kryteriów. Zauważyłem, że niektóre ze schematów są takie same, pomimo, że różnią się kryteriami wyboru.

Dobra, teraz jak znaleźć interesujący nasz schemat.

Zakładamy, że naszym autem jest Scenic Z silnikiem 1,6/16V (K4M700).

Załóżmy, że mamy problem z CZ w drzwiach kierowcy.

No tak tylko jak to znaleźć?

Okazuje się, że jest to bardzo łatwe

Klikamy myszką w dowolne miejsce na liście elementów elektrycznych, chodzi o to, żeby wybrać odpowiednią ramkę.

Następnie wykorzystujemy opcję znajdź i wpisujemy "drzwi kierowcy". Dlaczego akurat to, bo jest to najbardziej uniwersalne zapytanie. Po kilku innych próbach w wyszukiwaniu innych elementów załapiecie jak to działa i nie będziecie mieć z tym jakiś większych problemów,

No dobra wracamy do naszych "drzwi kierowcy"

Okazuje się, że znajdują się one pod nr 140 klikamy w ten nr i w prawej części okna otwiera nam się okno;

od góry mamy trzy ikonki

- skrajna lewa to schematy, środkowa to wtyczki, ikonka samochodziku, nie zawsze się wyświetla, pozwala na zobaczenie jak ten nasz element umiejscowiony jest w samochodzie.

Pod spodem wyświetli się lista rozwijana z której należy wybrać odpowiedni schemat. Nas interesuje.J64/DG/TN

co oznacza

J64 - Scenic

DG - kierownica z lewej strony

TN - dach normalny.

Przypuszczam, schemat ten będzie identyczny w każdej wersji Magane z kierownicą z lewej strony.

Po wybraniu z listy w okienku wyświetla się nasz schemat.

 

I teraz zaczyna się mała zabawa.

Każdy element jest opisany nr. Co kryje się pod danym nr? Wystarczy znaleźć odpowiedni nr na liście z lewej strony i już mamy opis. Kabelki i ich kolory znajdziemy, jak również kolory wtyczek znajdziemy w dokumencie "Wiadomości ogólne", opisałem go już powyżej.

Klikając w ikonkę wtyczki możemy zobaczyć jak podłączone są w niej kable, ich kolory i grubość oraz opis każdego pinu.

 

Należy pamiętać, że w czasie gdy produkowany był dany model zmieniały się również schematy elektryczne, nie znacznie ale jednak. To co można pobrać jest tylko niewielką ich częścią.

Zauważyłem jednak, że te schematy niewiele się różnią, choć nie analizowałem tego zbyt dokładnie.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany posiadaniem schematów obejmujących wszystkie wersje Renault, niech poszuka w sieci VISOU SCHEMA. O ile dobrze pamiętam to dwie płytki DVD. Pewnie za niedługo będą dostępne również wersje schematów do Megane III, SCenic III i Fluence. Choć mam wrażenie, że Renault nie chce udostępniać takich materiałów. Zapewnia jednak odpłatny dostęp do swoich serwerów gdzie można znaleźć takie materiały.

To było by na tyle, wiem że nie wyczerpałem wszystkiego, ale powinno to pomóc w korzystaniu ze schematów, a jest to naprawdę bardzo proste.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Teraz to ja już wiem jak korzystać z dokumentu. Po ściągnięciu nawet nie wiedziałem, że należy program uruchomić INDEX.HTM. Jeszcze raz wielkie dzięki za wyjaśnienia. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do podłączenia przeciwmgielnych nie jest potrzebna wersja silnika. Jest jeden schemat dotyczący wszystkich wersji.

Pewnie po rozwinięciu listy kryteriów wybrałeś tablicę wskaźników, tam faktycznie nie ma wersji F3R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijmy to dokładnie.

Jeżeli kogoś interesują schematy okablowania silnika to jak najbardziej należy uwzględnić rodzaj silnika, bo mogą być różnice w

rozmieszczeniu oraz rodzaju czujników.

Jeżeli dłubie się z wentylacją trzeba wybrać wersję z odpowiednim wyposażeniem.

Pozostałe elementy elektryczne są raczej stałe i powinny występować w każdym typie i modelu rocznikowym, ale mogą występować pewne różnice. Nie należy bezwzględnie trzymać się schematów, ponieważ z tego co wiem, schematów jest kilka wersji w zależności od wersji i rocznika. Jedne są w HTM-lu inne w pdf-ie, które znacznie gorzej się czyta i po nich porusza.

Schematy mają służyć do tego, żeby zorientować się jak poszczególne elementy są se sobą podłączone i którędy przebiegają kable.

Pamiętajcie

Przy zabawach z elektryką bezwzględnie rozłączamy akumulator. Spowodowanie zwarcia w niektórych przypadkach może być dość kosztowne.

Podstawowymi narzędziami są:

- multimetr,

- próbnik, żarówka z dwoma kabelkami dł. ok 30-40 cm,

- komplet płaskich śrubokrętów o końcówkach różnej wielkości,

- płyn kontaktowy, do czyszczenia połączeń elektrycznych, nie polecam WD (nie nadaje się na dłuższy czas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przekopałem cały dział download i nieznalazłem tego "programu" gdzie mogę go znaleść???

dziwne bo mnie zajęło klika sekund wykorzystując :-) oczywiście

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

:D VISOU SCHEMA ale to nie jest program, do każdego modelu i/lub roku jest odrębny schemat. Jedne są w postaci html inne w pdf.

Całość to ok 4GB, dla wszystkich modeli Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D VISOU SCHEMA ale to nie jest program,

Tu się nie zgodzę, visu schema po rozpakowaniu uruchamia się za pomocą pliku NTSE exe. Program działa jako przeglądarka IE. Fakt, że do każdego modelu występuje jako nota techniczna o innym numerze, np. do scenica IIphII jako NT8303A.

Same schematy otwierają się w pdf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może główny interfejs, gdzie wybierasz model i rok produkcji, ale ja akurat nie mam takiej wersji. Schematy do do danego rocznika są w postaci albo pdf-a, albo dodatkowo posiadają interfejs HTML który pozwala na wybranie konkretnego elementu elektrycznego. Same schematy konkretnego elementu są rzeczywiście w postaci pdf-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!