Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy olej silnikowy na mrozach może wyglądać inaczej niż normalnie?


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie jest troche dziwne, ale.... W aucie kolegi(tez renówka i to dci :l: pojawił się na bagnecie oleju taki nalot, czy coś takiego, takie ni to białawe, ni to szare. Silnik OK, nie ma problemów, zero przecieków, płyny w normie, temperatura nie skacze, uszczelki też OK. Olej zmieniany na zimę. 10W40.

Zastanawialiśmy się co to jest. Kolega wytarł bagnet z tego syfu, sprawdza czy wszystko OK i jeździ. Czy może to być wina tego iż autko stoi na mrozie, kolega jeździ sporadycznie. Ostatnio robi max 8 km na dzień, raz na tydzień albo dwa przejeżdża odcinek 20 km a najczęściej tylko przepala auto, ewentualnie przejedzie "wkoło najbliższego komina".

Czy to może być wina niedogrzanego silnika a co za tym idzie oleju? W końcu przy mrozach kilka i kilkanaście stopni a nie mówiąc o takim powyżej 25 to z takiego niedogrzanego oleju może się coś wytrącać. Dodam , że ostatnio zrobił 100 km trasy i olej OK, bez dziwnych widoków.

Tak na logikę to oleje są różne. W innym temacie pytałem czy do mojego dci lepszy na zimę 5W. To się nawet łączy z problemem kolegi bo ten 5W jest podobno lepszy na mrozy a skoro tak to może ten 10W nie wytrzymuje skrajnych temperatur przy codziennym parkowaniu na dużym mrozie, połączonym ze sporadycznymi przejazdami.Nawet na forum zalecano 5w bo lepszy rozruch.

Jakieś sugestie? Jak wystąpił taki problem to ma spuścić olej i zalać nowym czy jeździć? Tylko jak zaleje nowym i będzie to samo bo przyjdzie mróz to szkoda kasy.Dobry chłopak ale zwolnili go z roboty i dlatego na razie nie jeździ autkiem tak jak kiedyś.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j/w - krótkie dystanse, woda z oleju nie ma jak odparować. oczywiście że zbyt bardzo rozwodniony olej (plus często jeszcze z paliwem) smaruje drastycznie gorzej, ale też nie można przecież z tego powodu jeździć dużo jesli nie ma takowego celu. Zalać auto nowym olejem na wiosnę i wymieniać co roku bez względu na przebieg, najlepiej właśnie zlewać po zimie gdy jest w najgorszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam dzień przemyśleń bo zrobiłem trasę 400 km i w czasie jazdy myślałem co by tu napisać i o co zapytać szacownych specjalistów od jazdy wszelakiej :l: Tak dla uściślenia to na tym bagnecie był nalot, białoszary, piania, no ogólnie można się wystraszyć. Jak tak to tak. Jutro kolega powinien mieć mniejszego stresa bo dosyć, że właśnie ma "cudowne" wakacje od pracy to jeszcze jakieś niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam dzień przemyśleń bo zrobiłem trasę 400 km i w czasie jazdy myślałem co by tu napisać i o co zapytać szacownych specjalistów od jazdy wszelakiej :l: Tak dla uściślenia to na tym bagnecie był nalot, białoszary, piania, no ogólnie można się wystraszyć. Jak tak to tak. Jutro kolega powinien mieć mniejszego stresa bo dosyć, że właśnie ma "cudowne" wakacje od pracy to jeszcze jakieś niespodzianki.

Moje pytanie jest troche dziwne

I kompletnie niepotrzebne po raz kolejny w nowym temacie.

pojawił się na bagnecie oleju taki nalot, czy coś takiego, takie ni to białawe, ni to szare.

Zapewne to samo jest i pod korkiem wlewu oleju, normalka.

Czy może to być wina tego iż autko stoi na mrozie, kolega jeździ sporadycznie. Ostatnio robi max 8 km na dzień, raz na tydzień albo dwa przejeżdża odcinek 20 km a najczęściej tylko przepala auto, ewentualnie przejedzie "wkoło najbliższego komina".

Czy to może być wina niedogrzanego silnika a co za tym idzie oleju?

Odpowiedź udzielona:

tak to wina niedogrzanego silnika, a więc norma

W innym temacie pytałem czy do mojego dci lepszy na zimę 5W.

I także w tamtym temacie skierowałem do przeczytania już istniejących tematów o olejach gdzie jest to wyjaśniane.

Dzisiaj mam dzień przemyśleń bo zrobiłem trasę 400 km i w czasie jazdy myślałem co by tu napisać

Rozumiem ciągoty grafomańskie, mam podobnie ale rób to w już istniejących tematach zamiast zakładać nowe i do grafomani innych prowokować, w celu przepisywania już napisanego.

Zamykam

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!