Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana silnika 1.9 dci 120kM na 130 kM (Scenic II) i dziwne problemy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Witam serdecznie wszystkich.

Jestem świeżo po wymianie silnika ze 120KM F9K na 130KM F9

Przełożyłem sam klocek.

Cały osprzęt wraz z kołem wałka rozrządu i kołem rozrządu wału korbowego poszedł od 120KM

Ponieważ kółka te były o 5mm większe niż w 120KM

I teraz pytanie, może ktoś, coś wie, auto po złożeniu nie chce odpalić.

Interfejs pokazuje brak synchronizacji, pomimo iż rozrząd jest ustawiony prawidłowo.

Może ktoś pomoże.

Będę wdzięczny.\ Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie cały klocek jest założony od F9 czyli 130KM

Tylko osprzęt został od starego 120KM oryginału.

Tak jak napisałem przełożyłem do tego silnika kółka rozrządu małe i duże ponieważ w silniku 130KM pasek rozrządu jest 133 zęby a w silniku 120Km jest 132 zęby więc by mógł pozostać rozrząd wraz z rolką od 120Km przełożyłem kółka i teraz nie wiem czy w tym nie walnąłem gapy.\

Bo może jest tak że ten silnik w innym miejscu ma GMP

Może ktoś się orientuje jak to faktycznie wygląda.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki F9 były na pewno 120KM, a czy w 130KM występowały to nie wiem. Jestem tego pewien na 100%, bo w scenicu z 2004 roku miałem silnik F9 120KM. W tych rocznikach nie było jeszcze fabrycznych wersji 130KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze trzy znaki silnika są takie same, czyli F9Q, największe znaczenie mają następujące po nim cyfry.

Po co zmieniałeś koła rozrządu?

Przecież rozrząd się wkłada przy takiej operacji nowy, a ceny rozrządu do 120 KM i 130 KM są praktycznie identyczne.

Filtry też przełożyłeś od starego silnika bo tak było taniej?

Wersja 120 KM i 130 KM mają inaczej wyprofilowane głowice, to też może mieć wpływ na ciut inne ustawienie układu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł masz rację z tymi oznaczeniami, ale były też wersje "F9" - tylko dwa znaki. 120KM były różne, F9K, F9A, F9. F9Q na bloku miałem w megane III 2011rok.

Koła powinny być zamontowane z jednego silnika, ale jak przerzucałem koła u siebie, to była duża różnica w wielkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!