Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjęcie lewej manetki


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wziąłem się dziś za wymontowywanie lewej manetki (przyczyną są gasnące światła tylnie i zegary, po nagrzaniu się w kabienie problem znika, myślę, że styki są zaśniedziałe). Zdjąłem dolną "osłonę" kierownicy i moim oczom ukazał się obraz, jak na załączonych zdjęciach.

 

Pytanie do Was kieruję następujące: Czy aby wyjąć manetkę muszę odkręcać śrubę 3? Czy wystarczy 2, a może jeszcze coś należy zrobić? :l:

 

sorry, jestem laikiem, ale sam próbuję ;)

post-26245-0-87126100-1329741563_thumb.jpg

post-26245-0-88165800-1329741575_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 jest od górnej osłony-musisz odkręcić by wypiąć wtyczkę ,potem skręcasz kierownicą odpowiednio i odkręcasz te małe śrubki z nr 1 Nr 3 nie ruszasz .Kostki za licznikiem sprawdziłeś ?

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. Nie, nie sprawdzałem kostek za licznikiem.

 

Dobra, wyjąłem menetke, styki przejechałem pilniczkiem i papierem ściernym, który znalazłem.

Był na nich mały nalot... Podłączyłem na próbę i jest lepiej, od razu daje pokrętło na mijania i

światła z tyłu się palą, to samo zegary. Wrzucam kierunek w prawo i działa wszystko, daje w lewo i zegary gasną razem

ze światłami tylnymi. Teraz drugi raz dałem pilniczkiem i idę zobaczyć jak działa.

 

Mam pytanie: czy jest jakiś specyfik, który spowoduje, że styki będą śniedziały wolniej?

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakiś specyfik, który spowoduje, że styki będą śniedziały wolniej?

Ja stosuję preparat o nazwie - super kontakt. Natomiast, aby uniknąć kolegi kłopotów zastosowałem do załaczania świateł przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

eh... Problem się pojawił po kilku dniach i znowu się pogłębił...

 

Nie pomaga już czyszczenie styków na kostce manetki... Kupiłem "kontakt spray" i też nic.

Masę sprawdziłem (tylnich świateł) i jest ok, no ale popsiukałem w razie czego i też nic (objawy jak z pierwszego postu są).

 

Nie wiem gdzie leży problem... Może ten przełącznik w samym pokrętle? Chodzi mi o to skrajne pokrętło od

pozycji i mijania. Da się to jakoś rozebrać??

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomaga już czyszczenie styków na kostce manetki... Kupiłem "kontakt spray" i też nic.

Kolego czyszczenie i psiukanie kontaktem styków w kostce nie załatwia sprawy, bo problem leży w stykach, które załączają i rozłączają obwód, a do nich psiukacz nie dochodzi. W tej chwili, jeżeli te styki (te rozłączająco-załączające) przeniosłyby prąd ok. 0.3A to zastosowanie przekaźników prawdopodobnie rozwiązałoby sprawę. W tej chwili rozebranie tego przełącznika (nie wiem czy jest rozbieralny) i wyczyszczenie nadpalonych, a może wtopionych w plastik styków, które w tym wypadku trzeba by uwolnić (też nie wiem czy jest realne), bez zastosowania przekaźników załatwi problem tylko na chwilę. Moim zadaniem lepiej wymienić przełącznik oraz założyć przekaźniki i do końca życia o tym zapominasz.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahaaaaa :mrgreen:

możesz coś więcej powiedzieć o tych przekaźnikach? Jak one wyglądają?

 

 

W tej chwili rozebranie tego przełącznika (nie wiem czy jest rozbieralny)

 

jeśli chodzi Ci o tę kwadratową część manetki to jest ona rozbieralna dalej :mrgreen:

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz coś więcej powiedzieć o tych przekaźnikach? Jak one wyglądają?

 

Zwykłe przekaźniki do świateł 12V, styki NC - 20A, NO - 30A. Można je z cokołami kupić w sklepach z częściami samochodowymi lub elektonicznymi. Pozostaje tylko sprawa zamontowania i podłączenia. Ja nie czekałem, aż mi przełączniki odmówią posłuszeństwa i zamontowałem na zasilaniu świateł mijania i drogowych. Teraz przez przełączniki płynie prąd 0.1A zamiast ok. 10A (zależy od mocy żarówek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązałem.

 

Rozebrałem manetkę, aż moim oczom ukazał się m.in. mechanizm odbijający dźwignię, miedziany przełącznik, białe elementy, które z dwoma stykami na malutkich sprężynkach są odpowiedzialne ze zmianę świateł z brak-pozycje-mijania.

Wszystkie ścieżki przeczyściłem spirytusem dwa razy, napryskałem dużą ilość kontakt spreju BOLL i co najważniejsze:

w manetce jest jeden głupi element (część jest pół okrągła z miedzianym "kwadratowym bolcem"), jest ona popychana z tego co pamiętam- kiedy przełączamy światła z pozycji na mijania. Część ta, składająca się z bolca dotyka malutką miedzianą płytkę, która moim zdaniem włącza światła mijania (tylne?).

Element ten jest o tyle źle przemyślany, że może się właśnie poluzować, przez co, kiedy dajemy lewy kierunek, element ten zmienia swoją pozycję (po prostu opada w dół, płytka również i gasną światła tylne).

 

Więc jeśli gaśnie Ci deska, światła tylne, a szczególnie kiedy wrzucasz lewy kierunek: wyjmij manetkę, rozkręć ją (nie ma z tym problemów, trzeba jedynie umiejętnie obejść się z dwoma zaczepami, których nie należy wciskać, a lepiej lekko podważyć część która je blokuje), rozbierz, aż zobaczysz mechanizm odbijający dźwignie, miedziane ścieżki, białe elementy, luźną, nie przymocowaną płytkę i wyczyść wszystko np. spirytusem, napsiukaj jakiegoś kontakt spreju i zwróć szczególną uwagę na biały element z bolcem, aby był tak położony, byś przy przerzucaniu pokrętła świateł zawsze zmieniał swoją pozycję, jeśli tak będzie- możesz spokojnie skręcić manetkę i wrzucić ją do auta. Mi pomogło :o

 

PS: sorki, że tak opisuje, ale nie mam zdjęć. Myślę, że jednak sens przekazałem :lol:

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!