Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjęcie lewej manetki


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wziąłem się dziś za wymontowywanie lewej manetki (przyczyną są gasnące światła tylnie i zegary, po nagrzaniu się w kabienie problem znika, myślę, że styki są zaśniedziałe). Zdjąłem dolną "osłonę" kierownicy i moim oczom ukazał się obraz, jak na załączonych zdjęciach.

 

Pytanie do Was kieruję następujące: Czy aby wyjąć manetkę muszę odkręcać śrubę 3? Czy wystarczy 2, a może jeszcze coś należy zrobić? :l:

 

sorry, jestem laikiem, ale sam próbuję ;)

post-26245-0-87126100-1329741563_thumb.jpg

post-26245-0-88165800-1329741575_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 jest od górnej osłony-musisz odkręcić by wypiąć wtyczkę ,potem skręcasz kierownicą odpowiednio i odkręcasz te małe śrubki z nr 1 Nr 3 nie ruszasz .Kostki za licznikiem sprawdziłeś ?

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. Nie, nie sprawdzałem kostek za licznikiem.

 

Dobra, wyjąłem menetke, styki przejechałem pilniczkiem i papierem ściernym, który znalazłem.

Był na nich mały nalot... Podłączyłem na próbę i jest lepiej, od razu daje pokrętło na mijania i

światła z tyłu się palą, to samo zegary. Wrzucam kierunek w prawo i działa wszystko, daje w lewo i zegary gasną razem

ze światłami tylnymi. Teraz drugi raz dałem pilniczkiem i idę zobaczyć jak działa.

 

Mam pytanie: czy jest jakiś specyfik, który spowoduje, że styki będą śniedziały wolniej?

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakiś specyfik, który spowoduje, że styki będą śniedziały wolniej?

Ja stosuję preparat o nazwie - super kontakt. Natomiast, aby uniknąć kolegi kłopotów zastosowałem do załaczania świateł przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

eh... Problem się pojawił po kilku dniach i znowu się pogłębił...

 

Nie pomaga już czyszczenie styków na kostce manetki... Kupiłem "kontakt spray" i też nic.

Masę sprawdziłem (tylnich świateł) i jest ok, no ale popsiukałem w razie czego i też nic (objawy jak z pierwszego postu są).

 

Nie wiem gdzie leży problem... Może ten przełącznik w samym pokrętle? Chodzi mi o to skrajne pokrętło od

pozycji i mijania. Da się to jakoś rozebrać??

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomaga już czyszczenie styków na kostce manetki... Kupiłem "kontakt spray" i też nic.

Kolego czyszczenie i psiukanie kontaktem styków w kostce nie załatwia sprawy, bo problem leży w stykach, które załączają i rozłączają obwód, a do nich psiukacz nie dochodzi. W tej chwili, jeżeli te styki (te rozłączająco-załączające) przeniosłyby prąd ok. 0.3A to zastosowanie przekaźników prawdopodobnie rozwiązałoby sprawę. W tej chwili rozebranie tego przełącznika (nie wiem czy jest rozbieralny) i wyczyszczenie nadpalonych, a może wtopionych w plastik styków, które w tym wypadku trzeba by uwolnić (też nie wiem czy jest realne), bez zastosowania przekaźników załatwi problem tylko na chwilę. Moim zadaniem lepiej wymienić przełącznik oraz założyć przekaźniki i do końca życia o tym zapominasz.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahaaaaa :mrgreen:

możesz coś więcej powiedzieć o tych przekaźnikach? Jak one wyglądają?

 

 

W tej chwili rozebranie tego przełącznika (nie wiem czy jest rozbieralny)

 

jeśli chodzi Ci o tę kwadratową część manetki to jest ona rozbieralna dalej :mrgreen:

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz coś więcej powiedzieć o tych przekaźnikach? Jak one wyglądają?

 

Zwykłe przekaźniki do świateł 12V, styki NC - 20A, NO - 30A. Można je z cokołami kupić w sklepach z częściami samochodowymi lub elektonicznymi. Pozostaje tylko sprawa zamontowania i podłączenia. Ja nie czekałem, aż mi przełączniki odmówią posłuszeństwa i zamontowałem na zasilaniu świateł mijania i drogowych. Teraz przez przełączniki płynie prąd 0.1A zamiast ok. 10A (zależy od mocy żarówek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązałem.

 

Rozebrałem manetkę, aż moim oczom ukazał się m.in. mechanizm odbijający dźwignię, miedziany przełącznik, białe elementy, które z dwoma stykami na malutkich sprężynkach są odpowiedzialne ze zmianę świateł z brak-pozycje-mijania.

Wszystkie ścieżki przeczyściłem spirytusem dwa razy, napryskałem dużą ilość kontakt spreju BOLL i co najważniejsze:

w manetce jest jeden głupi element (część jest pół okrągła z miedzianym "kwadratowym bolcem"), jest ona popychana z tego co pamiętam- kiedy przełączamy światła z pozycji na mijania. Część ta, składająca się z bolca dotyka malutką miedzianą płytkę, która moim zdaniem włącza światła mijania (tylne?).

Element ten jest o tyle źle przemyślany, że może się właśnie poluzować, przez co, kiedy dajemy lewy kierunek, element ten zmienia swoją pozycję (po prostu opada w dół, płytka również i gasną światła tylne).

 

Więc jeśli gaśnie Ci deska, światła tylne, a szczególnie kiedy wrzucasz lewy kierunek: wyjmij manetkę, rozkręć ją (nie ma z tym problemów, trzeba jedynie umiejętnie obejść się z dwoma zaczepami, których nie należy wciskać, a lepiej lekko podważyć część która je blokuje), rozbierz, aż zobaczysz mechanizm odbijający dźwignie, miedziane ścieżki, białe elementy, luźną, nie przymocowaną płytkę i wyczyść wszystko np. spirytusem, napsiukaj jakiegoś kontakt spreju i zwróć szczególną uwagę na biały element z bolcem, aby był tak położony, byś przy przerzucaniu pokrętła świateł zawsze zmieniał swoją pozycję, jeśli tak będzie- możesz spokojnie skręcić manetkę i wrzucić ją do auta. Mi pomogło :o

 

PS: sorki, że tak opisuje, ale nie mam zdjęć. Myślę, że jednak sens przekazałem :lol:

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!