Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich

Samochód to Megane Classic z 97r, 1,6e 90 KM

Przed miesiącem na rondzie wpadłem w poślizg i przydzwoniłęm w krawężnik prawym kołem pod kątem i wjechałem na wysepkę.

Po zjechaniu z krawężnika, okazało się, że prawa felga jest wgięta ale opona powietrze trzyma.

Dojechałem na parking, żeby zmienić koło, w trakcie samochó jechał jak wąż, ciagało go po całej drodze i wyrywało mi kierownicę z rąk,

Po założeniu nowego koła z bagażnika, okazało się, że jedno koło jest na Maroko, drugie na Kambodżę.

Przy skręcie tłukł się przegłub.

Pojechałęm do mechanika, mechanik obejrzał, poszarpał, pooglądał i wymienił felge( wyważył ), sworzeń wachacza, końcówkę drążka i pół oś.

Stwierdził, że jest luz na drążku kierowniczym. Powiedział, że nic się nie skrzywiło, sam ogladałem kilka razu, u niego, u siebie i też nie widziałem by coś odbiegało od normy, po za luzem na drążku, luż jest wyczuwalny jak samochód jest na podnośniku.

Zbieżność była ustawiana komputerow u fachowca, u którego wielu znajomych ustawia i nie mają mu nic do zarzucenia.

W październiku były wymieniane wszystkie amortyzatory(gazówki), a w lipcu przednie łożyska.

W we wszystkich kołach jest 2,2 Bara.

 

I co mnie tu denerwuje, o tóż to ( że pozstało bujanie na wolnych prędkościach ale mniejsza o to) że po puszczeniu kierownicy samochód niby jedzie prosto ale pływa po całym pasie, raz w lewo, raz w prawo, jak mu najdzie i w ogóle mam uczucie jak by był krzywy, jak by lewy tylni bok próbował mnie wyprzedzić. Podczas jazdy po łuku w lewo, mam uczucie, jak bym miałzaraz w poślizg wpaść, czasem czuć coś dziwnego w kierownicy, robi się strasznie lekko.

 

Jak mniemam jest magiel do wymiany, oczywiście cieknie z prawej strony, ciekło już wcześniej ale nie było takich przypadłosći.

Jak się jedzie po prostej równej drodze, to wystarczy walczyć z utrzymaniem jazdy po jednej lini, ale jak są nierówności albo dziury, to strasznie rzuca z prawej strony.

Naciskałęm na nadkola, niby amortyzator odbija tak jak wcześniej i nieczuć różnicy na prawym czy lewym ale dla pewości podjadę w sobotę na trzepaki.

Jakdąc po takiej dordze to już nie wiem czy to tak, od luzu na maglu czy amor w ogóle nie trzyma, jedno jest pewne, samochó jest niebezpieczny od tego incydentu.

 

Dziwni mnie to uczucie, jak by samochó jechał bokiem, a nie było tego przed krawęznikiem, chyba nie możliwe, żeby się rama przestawiła od krawęznika, jak reszta pod spodem prosta.

 

Spotkał się ktoś z czym podobnym ?

Dobrze myślę, że magiel do wymiany i amortyzatory ?

Czy coś jeszcze może się ukrywać ?

Nie wydaje mi się, że amory poszły, bo na dziurach nie bije ale mechanikiem nie jestem, dla pewności pojadę na trzepaki.

 

Jeszcze przypomniało mi się, że jak samochó stał na podnośniku to kręciłem sobie kołami i zuważyłem, że jak prawe tylko ruszę to się kręci, a lewe tylne zaraz staje oraz po postoju, jak ruszałem to z tyłu w lewym kole było łup jak by szczęki, to może być wina tego uczucia, że mnie ciągnie z lewy tylni bok ?

Ale taki zbieg okoliczności, po jednym krawężniku ?

 

Mechanikiem nie jest i proszę by mnie ktoś uświadomił, co nabroiłęm i co mnie jeszcze czeka do wymiany oraz prosił bym o polecenie warsztatu w Zachodniopomorskim w okolicy Szczecin - Stargard.

 

PS. Jak napisałem haotycznie albo nie zrozumiale to w razie czego postaram się napisać bardziej po ludzku :l:

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to bujanie masz po wymianie drążka kierowniczego?

miałem podobne zdarzenie, jakiś wariat drogowy wyjechał mi pod koła z podporządkowanej, zeby uniknąć zderzenia odbiłem w prawo a tam <niespodzianka> - krawężnik :l: (obecnie czekam na wypłatę odszkodowania) Co do uszkodzeń, u mnie pękła opona, felga pozostała cała, może dlatego, ze najpierw hamowałem a gdy to nie wystarczyło musiałem zjechać na pobocze. Czynności jakie wykonałem to przede wszystkim diagnostyka zawieszenia m.in szarpaki, geometrię wykonam przy okazji.

Zacznij od wymiany drążka kierowniczego, jest tam dodatkowo możliwość dokręcęnia jakiejś śruby, po tym zabiegu odczułem dużą poprawę w prowadzeniu i działaniu układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki nie były wymieniane , tylko końcówki, a mechanior stwierdził, że jest luz na prawym drążku.

Jego się po protu wykręca i coś tam reguluje, jeżeli to jest takie proste jak się wydaję, to sam mógl bym to zrobić, nie takie rzeczy się robiło. Ale musiałby jeszcze uszczelniacz od niego wymienić bo ciekine tam z magla.

 

A bujało samochodem podczas wolnej jazdy już wcześniej.

 

Na szarpki pojadę w sobotę jak już mówiłem, zobaczymy jak amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę gdybam, bo dawno pod autem nie bylem ale czy wahacze nie są czasami do ramy pomocniczej przymocowane, a ta na siletblokach do karoserii. Może właśnie te sanki się przestawiły, są nie w tej pozycji co trzeba i auto skosem idzie??

Geometria ustawiona, przypuszczam że także względem tylnej osi ale czy zgodnie z karoserią??

Jak była robiona??

Czasami widać takie auta jadące z naprzeciwka, jakby to były 4 ślady.

Sprawdziłem w Sam Naprawiam i faktycznie tak to jest zamocowane jak mi się wydawało:

przechwytywawew.png

Najlepiej by było pomiary punktów kontrolnych pod podwoziem przeprowadzić, wówczas na długości przekątnych wyjdzie co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał w okolicy jakiegoś dobrego blacharza, który naprawia powypadkowe i ma do dyspozycji płytę do wyciągania pogiętej karoserii. Nie by to musiał od razu prostować, ale zapewne ma doświadczenie i "pomoce naukowe" jakie wymiary powinny być w idealnej karoserii.

Jeśli po pomiarach by się okazało że coś jest przestawione to możesz zlecić poprawne ustawienie.

Nie za wszystko od razu trzeba płacić, możesz po poradę podjechać i się dogadać co do detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niegłupio mówisz :l:

Podjechać do speca do Ćwiartek, jak z takimi sobie radzi to i z wozem w całości sobie poradzi.

Dobry wachacz musi być, że się nie zgiął, a reszta się poprzestawiała ;/

 

Tylko co z tym maglem. Mogę coś wykonać we własnym zakresie ? Kolega wcześniej pisał, że gdzieś coś się dokręca ja kjest luz na drążku i podobno lepiej po tym samochó się prowadzi. No i czy sam dam radę wymienić uszczelniacz czy lepiej od razu szukać zakładu od regeneracji magli ?

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci nie pomogę, nie miałem jeszcze z listwami kierowniczymi problemu, wiec jestem poza tematem.

Czytałem gdzieś na forum, że można takie po regeneracji zakupić, zostawiając swoją. Ale czy to ma sens skoro Twoja miałaby tylko drobnej naprawy wymagać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany drążka kierowniczego, jest tam dodatkowo możliwość dokręcęnia jakiejś śruby, po tym zabiegu odczułem dużą poprawę w prowadzeniu i działaniu układu kierowniczego.

 

Żebym wiedział o czym kolega pisze to bym to zrobił, i potem zobaczył jak się układ kierowniczy sprawuje, bo chyba nie jest tak źle, ale ja się nie znam na tym.

Pal licho to pływanie, wiem o co kaman, ale te uczucie jazdy bokiem jest nagorsze i uczucie jak bym miał zaraz w poślizg wpaść na zakręcie :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wiem dokładnie co zrobił mechanik, nie patrzyłem mu na ręce ( a może powinienem :l: ), w każdym bądź razie zredukował luz przy okazji wymiany drążka, z tego co napisałeś można podejrzewać parę przyczyn(jak w powyższych postach) ale żeby mieć pewność ktoś musi obejrzeć auto i przejechać się nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w stacji kontroli pojazdów, pan pojeździł po trzepakach, potem mi kazał bujać samochodem i skręcać kierownicą gdy w tym czasei siedział pod nim i co powiedział, a no to, że do wymiany są :

- Tuleje wachaczy

- Sworzeń wachacza lewy

- Drążek stabilizatora / tuleje końcowe.

 

No i powiedział, że cieknie z uszczelniacza drążka, mówi, że nie wyczuł luzu na drążku. Dodał również, że co zauważył, to napisał na kartce, a ręki nie daje sobie uciąc czy to wszystko.

 

Pojechałem do sklepu zosrienotwać się w cenach, gość wyjął książkę, i powiedział, że muszę zmierzyć tuleje bo są 2 rozmiary.

Nie wiecie czy w moim samochodziku jest jeden rozmiar i jaki ? czy muszę się kłaść pod spód i suwmiarką się bawić ?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tuleje wachaczy

- Sworzeń wachacza lewy

Ja kupiłem cały wahacz nowy, wraz ze sworzniem za 85 zł. Firma no-name, ale jakoś działa już kilka miesięcy.

Jak zsumujesz koszt nowych tulei i sworznia + koszt wciśnięcia tulei w wahacz, może się okazać że taniej wyjdzie kupić cały wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to tuleje w ubiegłym roku kosztowały 12 zł szt.

Nawet nadal jest taka cena ale tylko 2 sztuki: http://moto.allegro.pl/tulej-wahacza-przod-r19-megane-i-scenic-i-sasic-i2123253330.html

Warto zapytać w Intercars-ie, dla forum jest dość znaczny rabat.

Ich wymiana czy wymiana całości to ta sama robota, cena zazwyczaj też podobna za robociznę.

No chyba, że mechanior zakwalifikuje sam wahacz do wymiany po spotkaniu z krawężnikiem, wówczas ma sens całość wymieniać.

Co do wymiarów jakie sprzedawca potrzebuje, to chyba chodzi o tuleje na drążek stabilizatora, tam były rozbieżności w średnicach drążków. jeśli Twój jest do wymiany, to zaczekaj z zakupem tych tulei aż drążek będziesz miał zakupiony (możesz nabyć grubszy jak miałeś) i według niego dopiero tuleje gumowe. http://moto.allegro.pl/tuleja-drazka-stabilizatora-renault-megane-19-i2083075753.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro jest pełno wachaczy kompletnych no-name, więc może raczej nie ma sensu się rozdrabinać i kupić takie no-name'a ?

 

od razu przy okazji u sprzedawcy poszukać stabilizatro, a nie jak to u siebie w sklepie kupię stabilizator( tuleję )

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie mechanik krzyknął 100 zł za wymianę tulei wahacza, za sworzeń + 30. Za samo wciśnięcie tulei (przynoszę wahacz, on wyciska stare tuleje, wciska nowe) zażyczył sobie 50 zł. Oczywiście samej robocizny, bez części. Więc kupiłem wahacz kompletny i w popołudnie wymieniłem (koszt jw). Niestety, nie posiadam prasy hydraulicznej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!