Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylna wycieraczka i zamek szyby problem


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy mam problem z tylną wycieraczką i zamkiem uchylanej szyby tylnej klapy. Szukałem na forum i znalazłem kilko podobnych tematów ale żadnej konkretnej odpowiedzi, jeden post nawet z takim samym problemem co u mnie ale został szybko zamknięty przez moderatora z racji tego że przyczyna tkwi w wiązce przewodów w klapie co w moim przypadku się nie zgadza. Przewody w klapie jak i kostka z boku auta jest ok, nie ma napięcia już przy progu przy przednich drzwiach, bezpiecznik też dobry bo raz działa a raz nie. Scenica zakupiłem w zeszłym roku w wakacje, na początku wycieraczka częściowo działała, czyli po przekręceniu manetki raz zadziałała a raz nie. W pewnym momencie zauważyłem że nie działa zamek uchylanej szyby więc od razu pomyślałem o wiązce przewodów w klapie ( miałem już Renie 19 i Kangoo i ten problem był w 19 ). Pojechałem do elektryka, który posprawdzał przewody, ale wszystko było ok. Od razu powiedział że może to być problem z UCH, gdy podłączył komputer wyskoczył błąd tylnej wycieraczki. Po powrocie do domu zamek szyby sam się naprawił ( działa cały czas ), wycieraczka jak wcześniej raz działała raz nie, więc zacząłem przekopywać internet i znalazłem kilka postów na forum Elektroda, gdzie napisali że to częsta wada tych samochodów. Jedna osoba podpowiedziała sposób jak nie działa wycieraczka to żeby przed odpaleniem przekręcić manetkę wycieraczki a następnie zapłon i odpalić, i faktycznie czasami pomagało, ale po pewnym czasie wycieraczka padła całkiem. Na jakiś czas dałem sobie spokój ale przy obecnych roztopach trochę mi brakuje tej wycieraczki więc powróciłem do tematu. Wczoraj próbowałem starego sposobu ale niestety bez rezultatu, poszedłem sprawdzić czy zamek szyby otwiera i niestety nie. Dziś rano sprawdziłem i zamek sam ponownie się naprawił. Na Elektrodzie w kilku postach napisali że to błąd UCH, procesor gubi ustawienie i trzeba przeprowadzić ponowną adaptacje wycieraczki i sprawdzić ustawienia auta nie wiem dokładnie o co chodzi jakieś E36 czy coś w tym rodzaju. Byłem u kilku elektryków ale nie wiedzieli o co za bardzo chodzi. Sporo czytałem na forum o tych modułach UCH i się troszkę martwię co by mi nie padał. Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną rzecz, próbowałem włączać manetką wycieraczkę na zapłonie i słuchałem czy cyka przekaźnik i po pierwszym przekręceniu lekko pyknął ale tak bardzo słabo, cicho a przy następnych próbach już cisza, i tu mam pytanie, moim zdaniem powinien pykać za każdym razem, gdzie szukać tego przekaźnika i czy to prawda że są one jakoś przylutowane do UCH lub też znajdują się w jego wnętrzu, we wcześniejszych autach przekaźniki mogłem normalnie wyciągnąć. Może ma ktoś jakiś schemat i może sprawdzić czy przekaźnik od wycieraczki jest powiązany z zamkiem szyby. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź i przepraszam że tyle się opisałem ale chciałem przedstawić problem dość dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei :l:

- kabelki sprawdzone - sprawne

- wtyczki sprawdzone - sprawne

- bezpiecznik ;)

bezpiecznik też dobry bo raz działa a raz nie

w końcu nie wiadomo ;)

Pozostaje przekaźnik w UHC oraz kabelki od manetki, od razu powiem dość często się urywają i lub gubią styki.

Jak mnie coś nie działa to najpierw sprawdzam włącznik/wyłącznik, a nie rozbieram wszystko, żeby stwierdzić, że mam nie włożonej wtyczki do kontaktu.

Schematy wiadomo gdzie są, a jak nie wiadomo to popatrzcie na moją stopkę.

 

Temat jest jak najbardziej taki sam jak inne. Na razie go nie zamknę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik sprawdzony, troszkę się źle wyraziłem, też myślałem o manetce tylko jak byłem u elektryka to komputer każde przekręcenie manetki widział dlatego ją na początku wykluczyłem, ale teraz sprawdzę. Jedna sprawa mnie dziwi, dlaczego jak zaczynam jakieś manewry przy wycieraczce to pojawia się sprawa nie działającego zamka szyby, który po jakimś czasie sam znika. Mam pytanie co do przekaźnika, on jest w tej puszce UCH czy może gdzieś za nią, jak się do niego dobrać. Przed chwileczką sprawdzałem u kolegi w Clio i jak się włącza wycieraczkę to wyraźnie słychać przekaźnik i za każdym razem, więc stawiam właśnie na przekaźnik. Jeszcze mam jedno pytanko co do tego modułu UCH, czy faktycznie one tak często padają, czy może to jednostkowe przypadki? Mod dziękuje za nie zamknięcie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!