Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty na jałowym biegu - długi czas oczekiwania na rozgrzanie się silnika


labedzkim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tej zimy zauważyłem, że czas oczekiwania na "rozgrzanie" się silnika mojego samochodu jest bardzo długi. Mam na myśli czas, który upływa do momentu, aż obroty na jałowym biegu spadają i utrzymują się na stałym poziomie ok. 750 obr./min. (odczytane z obrotomierza). Mówiąc "długo" mam na myśli to, że temp. silnika według wskazania na kokpicie już dawno osiąga docelową wartość (wskazówka poziomo), a silnik dalej faluje i trzyma podwyższone obroty ("ssanie"). Przy dużych mrozach (rzędu -15*C) obroty nieregularnie falują między 1500 a lekko ponad 2000. Teraz, kiedy temperatury wahają sie miedzy 1 a 10 stopni, problem też jest widoczny, tylko że obroty nie są tak wysokie (nie przekraczają 1500). Zauważyłem też, że na rozgrzanym już silniku wskazówka obrotomierza przy dojeździe do skrzyżowania na biegu jałowym utrzymuje się w okolicy 1000, a dopiero przy całkowitym wyhamowaniu prędkości spada do tych 750 obrotów.

 

Czy to normalne w tych samochodach? Nie przypominam sobie podobnego zachowania kiedykolwiek wcześniej. Minionej jesieni wymieniałem krokowiec na ponoć dobrej firmy Magneti Marelli. Problem da się zaobserwować zarówno na benzynie jak i LPG.

 

Samochód: Renault Scenic 1.6 16v 2000r silnik K4M, przebieg 207000.

 

Pozdrawiam, Łabędź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, faktycznie temat jest przewijany ciągle. Wielokrotnie jest mowa o uszczelnieniu również kolektora (silikonem). Stąd moje pytanie: czy zamiast silikonu można użyć uszczelek? Tzn. czy są do kupienia uszczelki w tamto miejsce? Wolę spytać, zanim rozbiorę i stracę kupę czasu. Drugie pytanie: jaką metodą sprawdzić ewentualną nieszczelność na kolektorze? Jak w ogóle sprawdzać podobne nieszczelnośći?

 

dzięki,

Łabędź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będą bąbelki to masz dziurę

Nie będzie bąbelków!

Kolektror ssący, jak sama nazwa wskazuje zasysa powietrze, a nie je "wydmuchuje", wiec wszystko co tam prysniesz zostanie wciągnete do silnika, a nie wydmuchane.

Stąd moje pytanie: czy zamiast silikonu można użyć uszczelek?

Powinieneś kupić uszczelki. Uszczelki kupisz w ASO, tylko i wyłącznie, po nr VIN podadzą Ci jakie potrzeba i ile ksztują.

Oczywiście dotyczy to uszczelek kolektora ssącego. Uczelki na przepustnicy możesz kupić bez problemu w miejscu gdzie można dostać uszczelnienia techniczne. Takie o-ringi kosztują parę PLN-ów.

A spawdzisz psikajac plakiem, jak silnik zwiększy obroty to masz nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!