Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich forumowiczow. Z racji tego ze jestem nowy prosilbym o wyrozumialosc.

Otoz mam problem z montazem haka w moim scenicu 1.9 dt.

Mam problem z odkreceniem oczka do holowania.

Mam do was pytanie, poniewaz przeszkadza mi taka rura kotra tam przebiega, chcialbym ja odkrecic.

Niestety nie wiem od czego ona jest.

Czy macie moze jakis pomysl jak moge uporac sie z tym problemem?

post-42783-0-49400400-1330336553_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może fotkę bardziej poglądową gdzie widać więcej?? Niestety nie kojarzę takiej rury pod moim sceniolem tego samego rocznika i z takim samym silnikiem, a będzie w domu dopiero po 16, by pod niego pozaglądać i poszukać.

 

Dodano: 27 lut 2012 - 18:03

No dobra już wiem co to za rura. To wlew do baku i jego odpowietrzenie.

Odkręcać jej nie radzę, bo mogą bycć problemy z uszczelnieniem, a ponadto za kołem idzie pod klapkę wlewu, a tam dostęp jest nieciekawy.

Z tego co pamiętam jak hak mi montowano, to też nie była odkręcana, a tylko sam ten płaskownik był wkładany i montowany do wzmocnienia.

To samo z drugiej strony, najpierw płaskownik luzem, a potem dopiero do nich belka poprzeczna haka.

Płaskowniki to numery 3 i 4 z poniższego szkicu

przechwytywanrn.png

Tu cała instrukcja w .pdf do haka jaki mi montowano:

http://autohak.com.pl/upload/G25-Renault%20Scenic%202011%20Strona.pdf

Szkic na 6 stronie a jak powkładać te płaskowniki patrz strona 9 rysunki 06, 07, 08.

Widać na nich tą rurę niezdemontowaną.

Pamiętaj, by poskręcać to w miarę luźno, a dopiero jak całość będzie poskładana to podokręcać na gotowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie na temat ale widzę kolego franczez że powinieneś pomyśleć o konserwacji podwozia. To naprawdę bardzo ważne a lekceważąc konserwacje możesz za jakiś czas żałować jak dziury sie zrobią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sceniolu wszystkie potrzebne otwory były fabrycznie. Po zamontowaniu haka dowiedziałem się, że sceniol nie był bity, bo wszystkie śrubki i wymiary pasowały idealnie.

Dziura na ten płaskownik powinna być poziomo w kwadratowym profilu, nad tą rurą którą pokazałeś na fotce. Z drugiej strony jest w tym samym ale nad tłumikiem końcowym.

Instrukcja jest bardzo szczegółowo rozrysowana, do tego stopnia, że nawet słownego, wielojęzycznego opisu nie potrzeba. Obrazki są bardziej uniwersalne jak j.angielski.

Wydrukuj sobie tą instrukcję i z tymi papierami wejdź pod auto. Załapiesz które elementy są pokazane i z której strony na nie zaglądać. Dodatkowe grube, czarne strzałki na szkicu karoserii pokazują, do której części nadwozia obrazki się odnoszą. A potem już poszukać odpowiednie otwory i odpowiednie blaszki z nakrętkami powkładać gdzie trzeba, śruby na swoje miejsce i pozawieszać 4 luźne elementy zawieszenia haka. do tego belka i na koniec samą odkuwkę i podstawę gniazda. Nawet długości śrub masz opisane która gdzie ma być. Wygodnie byłoby mieć kanał lub podnośnik kolumnowy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję bardzo za zainteresowanie tematem. Kurcze wydaje mi sie ze mam jakis lipny ten hak firmy hakpol. W mojej instrukcji wyraznie pisze ze muszę wiercic w bagażniku dziury i własnie mnie to troche dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz model G-25 tego haka dla sceniola I, to powinien być identyczny jak mój.

U mnie rozwiercane były tylko 2 owalne otwory pod plastikową listwą progową bagażnika, dla łatwiejszego przeprowadzenia kabli z gniazda, do podłączenia w lampach tylnych. Tyle tylko karoseria wiertarkę i wiertło widziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na rysunek!!!

Ten wygięty płaskownik jest zamocowany do podłużnicy ale wisi nad tłumikiem końcowym, pomiędzy tłumikiem, a wnęką na koło zapasowe. Rysunki 06, 13. TŁUMIKA NIE TRZEBA ZDEJMOWAĆ.

Dlatego właśnie belka haka jest krótsza z lewej strony.

Wydrukuj obrazki z instrukcji i wejdź pod auto, wszystko stanie się prostsze jak przed kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodze pod samochod spokojnie, i wlasnie ja ten lewy plaskownik mam inny niz w tej instrukcji. Moj plaskownik wyglada tak (zdjecie w zalaczniku) i jedyne rozwiazanie jakie widze to wlozyc go pod tlumnik.

post-42783-0-43035500-1330435054_thumb.jpg

Edytowane przez franczez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to aby napewno tego producenta i dla sceniola I ???

dodano (no tak, umknęło mi, że to HAKPOL)

Coś mi to samoróbą pachnie, szczególnie te spawy, jakby nowicjusz to spawał.

Tu faktycznie to wygląda jakby pod profilem miało być podwieszone, równolegle do niego i przez podłogę i profil wiercone do bagażnika. (te 2 dziury nad palcem)

Coś mi się wydaje, że to inny producent, inna jakość wykonania i dopasowania, inny pomysł montażu, i inna cena, a co za tym idzie, większe problemy z jego zawieszeniem, łącznie z wierceniem dziur na wylot z bagażnika.

Skoro tak to trudno, musisz postępować według opisu w instrukcji jaką otrzymałeś do kompletu z hakiem.

Niestety nawet przeglądając aukcje w Allegro takiego mocowania nie widziałem.

 

Dodano: 28 lut 2012 - 17:46

No to "jesteśmy w domu". Znalazłem szkic podobny do tego co posiadasz.

Faktycznie wiercenie wskazane, a by tego dokonać, to musisz to zrobić od dołu, najlepiej tłumik demontując by wiertarę zmieścić. Dodatkowo od strony bagażnika, rozwiercić w jednej blasze, (podłodze) na większą średnicę, by w profil od góry tulejkę wcisnąć.

przechwytywavtv.png

Moim zdaniem to był zakup nieprzemyślany. :mrgreen:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włanie ta instrukcje mam. kurna newy mnie na to dziadostwo biora. nie wiem. zdemontuje tlumnik i zobacze jak ta lewa strona mi bedzie pasowala. eh, najbardziej mnie to wiercenie przeraza, tylko tak. na koncu tego plaskownika ten otwor co jest wygiety i sruba bedzie przez niego poziomo przechodzic to musi byc przykrecone do podluznicy tak? wiec ten caly plaskownik wyjdzie mi nad tlumnikiem pomiedzy gumami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz z tą poziomą śrubą, na nią powinieneś tam już mieć otwór. Jak to będzie względem gum zawieszenia tłumika, to trudno mi teraz powiedzieć. Tym razem ja bym musiał pod sceniola włazić, a ciemno i mokro, bo pod chmurką stoi.

Zastanów się jeszcze czy czasami tego nie oddać jako nieużywanego, a zaopatrzyć się w taki mniej kłopotliwy, sprawdzając najpierw jego sposób montażu w instrukcjach z neta.

Tak przy okazji to moim, choć wygląda na bardziej delikatny, kiedyś nieświadomie wiozłem 1800kg złomu z rozbiórki starego budynku i spisał się wyśmienicie. Było tego niewiele ilościowo i dopiero na wadze się dowiedziałem o ile jest przeładowane. Jedynie to przyczepka opierała się na odbojach. :mrgreen:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he he, ladnie przeladowales. Kurcze kupilem to cos na allegro i teraz sie bawic z wysylka i wgl. zobacze co to z tego bedzie. Wlasnie widzialem ta dziure w podluznicy, pod koncem tlumnika sa w podlodze tez dwie dziury ktore by pasowaly na te obok mojego palca. W jednej jest wkrecona sruba natomiast w drugiej nie ma nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkopię starocia :D OStatnio walczyłem ostro próbując zamocować hak z firmy Hak-Pol Imioła do Scenica I ph II. Powiem krótko: masakra. Ale po kolei:

 

1) Producent nie informuje, że hak wymaga wiercenia (hak ŻADNEGO innego producenta nie wymaga).

2) W paczce nie ma instrukcji montażu.

3) Pakiet śrub nijak nie zgadadza się z lista w instrukcji (otrzymanej mailowo w postaci częściowo nieczytelnego skanu tragicznej jakości, po zrobieniu telefonicznej awantury w firmie).

4) Hak zamontowany do podłużnic ma z jednej strony około 12-15 mm szpary do poprzecznicy (tylnego pasa) - auto na bank nie było bite.

5) Obsługa klienta w firmie jest tragiczna - niemiła, niekompetentna, nie chcą i nie potrafią pomóc, agresywnie reagują na uwagi z punktów 1-4.

 

Zdecydowanie NIE polecam. Ostatecznie hak odesłałem do sprzedawcy. Straciłem czas, nerwy, pieniądze na telefony. Chyba zamówię Bosala, choć jest sporo droższy i czeka się na niego 3-4 tygodnie... Albo zamontuje używaną Westfalię (mam okazję dostać w dobrej cenie z auta, które na 100% nie było bite) i najwyżej wymienię samą odkuwkę kuli na nową, jakby ta była zużyta.

 

P.S. Ogólnie mocowanie haka w Scenicu wygląda bardzo delikatnie porównując do innych aut o podobnej masie przyczepy (np. w Passacie B4, który może ciągnąć prawie dokładnie tyle samo, wygląda to duuużo solidniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!