Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika, olej wyciekł przez filtr


Wiewior7690

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pisze ponieważ potrzebuje zasiegnoć także innych opinii, nie tylko mechanika.

 

Może zacznę od poczatku:

2 lutego przy mrozie mniej więcej -15 stopni wyjechałam spod pracy i zapaliła sie kontrolka oleju, więc od razu stanęłam. Ponieważ jestem kobietą, nie znam sie kompletnie na samochodach i do tamtego czasu nawet nie wiedziałam jak sprawdzic olej. Wiec zadzwoniłam zapytać, co to może byc. Dostałam informację, że moze to być czujnik cisnienia oleju, więc wstyd sie przyznać, ale pojechałam dalej, kontrolka zniknęła, ale po pewnym czasie zapaliła sie z powrotem a samochód zgasł, przy próbie odpalenia strasznie nim telepało. Pod samochodem pojawiła sie plama oleju. (Jak się okazało pod praca wyleciał chyba cały).

Tak więc przyjechał mechanik i zabrał samochód laweta.

 

6 lutego mechanik dał mi informacje, że filt oleju był źle przykęcony, wywaliło w nim uszczelke. Wymienił mi filt, wlał nowy olej, samochód podobno chodził bez problemu przez 2 godziny, wszystko było dobrze więc kazał odebrac samochód. Po odebraniu go przejechałam jakieś niecałe 10 km, w samochodzie zaczęło coś piszczeć, jakby jakiś pasem (mechanik stwierdził, że wszystko było płukane, ale może to byc spowodowane wilgocią). Jednak samochód znowu stanął, strasznie zaśmierdziało i koniec jazdy.

Oczywiście znowu mnie odcholował i powiedział, że prawdopodobnie padła turbosprężarka bo wzięła olej.

Następnego dnia okazało sie, że w chłodnicy nie ma płynu, że silnik go zassał. Oczywiście panewki sie przekręciły i jeszcze wiele innych rzeczy sie zepsuło, postanowiłam, że wymienię cały silnik.

 

Po długiej lekturze na tym forum przeczytałam wiele o tym, że bardzo często jest to wina pompy oleju i że olej wycieka filtrem, bo jest za duże cisnienie. Jednak mechanik powiedział, że jakby ciśnienie oleju było za wysokie to wywaliło by uszczelniacze a nie filtr.

Powiedział tez, że po wymianie silnika na pewno sprawdzi cisnienie oleju.

Jednak martwie sie, że uszkodzona jest pompa oleju i nie wiem czy jesli sprawdzi to cisnienie oleju czy to wykaże jej sprawność czy też nie.

Boję się, że sytuacja sie powtórzy i, że silnik znowu moze się uszkodzic, oczywiście tym razem będę wiedziała, żeby dalej nie jechac, tak czy inaczej nie mam samochopdu od 2 lutego az do dzisiaj, czy warto sprawdzic w jakim stanie jest pompa oleju, moze ja od razu wymienić?

 

 

BYc może powtarzam temat, więc prezpraszam.

 

Dzieki za pomoc.

Edytowane przez Wiewior7690
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyną wywalenia uszczelki pod filtrem jest niedrożna odma.Teotetycznie najlepiej jest sprawdzić jej drożność przed każdą zimą, nie jest to skomlikowane. Pompa olejowa jest w silniku więc "nowy silnik" będzie miała swoją pompę. Jeśli olej uciekł w następstwie tego mogła paść turbina i polecieć panewki.

Niestety z tego co słyszałem to czujnik ciśnienia oleju w naszych autach sygnalizuje brak smarowania dopiero przy jakimś bardzo niskim ciśnieniu chyba 0,2bara i podobno jest to za późno. W tym drugim silniku niech mechanik sprawdzi ciśnienie oleju na wolnych obrotach (ok 1bar) i przy 3000 tyiącach(ok 3,5bara) o ile się nie mylę.NIech sprawdzi drożność przewodów smarujących turbinę i da nowe uszczelki. I oczywiście niech sprawdzi i wyczyści odmę.Dobrze by było żeby mechanik (tak dla pewności) odkręcił w "nowym silniku" miskę olejową, dobrze ją wyczyścił i wyczścił smoka od pompy oleju, przy okazji może popatrzeć na pompę i jej napęd.

Edytowane przez jarospeed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!