Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

[[Template forums/front/topics/postContainer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Układ nie trzyma stałego ciśnienia.

Układ jest układem zamkniętym, jeżeli jest nieszczelność to ciśnienie będzie tylko i wyłącznie spadać. Nie ma innej możliwości.

Ten aparat przy sprawdzeniu szczelności układu ma zadanie wytworzenie ciśnienia lub próżni.

W tym celu zwykle pompuje azot do instalacji do pewnej wartości ciśnienia, a potem zamyka układ i sprawdza czy powiedzmy przez 30 min ciśnienie spada lub nie i ile. Jeżeli w tym czasie następowały wahania ciśnienia to gość ma uwalony czujnik ciśnienia w urządzeniu. Drugą możliwością jest zmiana temperatury, ale musiałby ona być bardzo gwałtowna i w dół i w górę.

Chyba, że kolega pisząc o wahaniu miał na myśli czujnik ciśnienia klimatyzacji w swoim samochodzie :mrgreen: Jeżeli tak to trzeba go wymienić i tyle, a klimę nabić czynnikiem.

Nie potrzeba opróżniać układu z czynnika, pod presostatem jest zaworek odcinający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik pracuje i klima załączona to właśnie na tym polega zasada działania czynnika. Poprzez zawór rozprężny uzyskujemy efekt chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoki ciśnienia sa na właczonym silniku oczywiscie. Myślałem, że nie musze tego pisać i, że to jasne, że klima pracuje tylko przy właczonym silniku. A wahania były widoczne na obu wskaźnikach w maszynie. Niebieskim i czerwonym. Strzałka jeździła to w górę to w dół. 2 sekundy rosło 2 spadało. Tak to wygladało mniej wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że klima pracuje przy włączonej klimie to oczywiste. Natomiast ciśnienia które podajesz występują przy zgaszonym silniku. Stąd to pytanie. Przy pracującej sprężarce 10 bar to minimum. Jeżeli sprężarka długo nie była używana to mogła ulec uszkodzeniu.

Trochę dziwne to sprawdzanie klimatyzacji. Jeżeli w pomieszczeniu gdzie to robiono było w miarę ciepło, to po napełnieniu, przy nie pracującym silniku powinno być ciągle sporo ponad 3 bary. U Ciebie spdek występował do 2 bar przy załączonej sprężarce, czyli mniej niż powinno być w dobrze napełnionym układzie. Przy spadku poniżej bodajże 2,7 bara komputer automatycznie rozłączy sprzęgło sprężarki. Moim zdaniem występuje jakaś nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nieszczelnoścć zostałaby wykryta. A to nic nie syczało ani nie widać było żadnych plam w UV. Coś mi nie pasi z tą klimką. Spróbuję jeszcze poszukać porad w innym warsztacie. Ale jakby komus coś wpadło do głowy to chenie przeczytam i wdrożę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to jakieś sprawdzenie było. Powyżej napisałem jak się sprawdza układ. Pierwsze słyszę, żeby włączyć klimatyzacje aby sprawdzić ciśnienie jakie jest w układzie na pracującej klimatyzacji.

Nie chce mi się sprawdzać ale wydaje mi się, że zaworki do napełniania układu są w dwóch strefach; niskiego i wysokiego ciśnienia.

aniewama racje bo dolny próg wyłączenia to 2,7 bar górny 17,5 bara (chyba)

Ale pierwsze słyszę żeby

Gostek mówi, ze powinno wbić do 10 barów

nie rozumiem, nabił Ci czynnika tak, żeby było te 10 bar?

Coś tu nie tak.

Procedura polega na tym, że z układu wysysa się cały czynnik i się go waży.

Wyssany czynnik jest oczyszczany.

Następnie urządzenie wyciąga próżnię lub pompuje suchy gaz zwykle azot. do ciśnienia zależnego od producenta samochodu i trzyma przez jakiś czas. U mnie trwało to 45 min. W tym czasie sprawdzane jest ciśnienie, które nie powinno spaść.

Jeżeli ten test przejdzie, do układu wtłacza się czynnik, w odpowiedniej ilości zależnej od producenta, modelu i rocznika auta. Jeżeli z układu został odciągnięty czynnik razem z olejem, ilość oleju musi być uzupełniona.

Na życzenie klienta można wprowadzić marker, jeżeli w układzie nastąpi nieszczelność łatwo ją znaleźć świecąc lampką UV.

nie kazał mi płacić za czynnik tylko go z powrotem odessał

Czyli co wyciągnął Ci czynnik ? I co dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!