Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uniwersalnym centralnym zamkiem


Rekomendowane odpowiedzi

img0038.jpg

img0039.jpg

img0040.jpg

To instrukcja od centralki. U Ciebie będzie bardzo podobnie, jak nie identycznie.

 

Co do podłączenia w instalację auta.

Od radia czerwony przewód będzie zasileniem centralki, masa to czarny. W przełączniku centralnego są 4 przewody, z czego 2 to masa. Pozostałe to sygnały dla zamykania/ otwierania zamków. W kolumnie kierowniczej zdejmij osłony plastikowe i zobacz, które przewody idą do manetki. Miernikiem sprawdź, który odpowiada za kierunkowskazy. Nie ma znaczenia dla centralki, pod który (prawy lub lewy) przewód kierunkowskazów masz się wpiąć. Dlatego przewody do kierunkowskazów są w tym samym kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za skany :-) :-) będę miał z czym porównać swój :-) .

Rozumiem że 1 schemat (z 2 skanu)odpowiada podpięciu pod megane ?

A jeśli chodzi o podłączenie klapy bagażnika/wlewu paliwa to który schemat (też sygnał minusowy podpasuje), ?

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 20:06

A i jeszcze jedno czy grot z mojego kluczyka przełożę do scyzoryka (chyba ma inne mocowanie scyzoryk)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz chciał podłączyć sygnalizację kierunkowskazami, ciągniesz przewody pod kolumnę kierowniczą i tam łączysz pod odpowiednie przewody.

Niepotrzebnie to tak komplikujesz. W okolicach przycisku centralnego na konsoli jest przecież wyłącznik awaryjnych. Właśnie tam należy odpowiednio podłączyć przewody sygnalizacji kierunkami z centralki. I TO BEZ NIEPOTRZEBNEGO BAWIENIA SIĘ DIODAMI.

Tak to przynajmniej jest zalecane i montowane przez warsztaty autoelektro.

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 20:20

A i jeszcze jedno czy grot z mojego kluczyka przełożę do scyzoryka (chyba ma inne mocowanie scyzoryk)?

To zależy jaki masz scyzoryk, jeśli jest opcja wymiany grota poza osią składania, to raczej tak.

W innym przypadku scyzoryk z odpowiednim grotem i dorobić wyżłobienia, tam gdzie klucze dorabiają.

No ale to jeszcze mały problem. Co masz zamiar zrobić z brakiem kości EEPROM w scyzoryku, gdzie jest zapisany kod, odczytywany przez cewkę wokół stacyjki???. będziesz przy scyzoryku nosił obecny kluczyk i nim auto zapalał???

Dotychczas były tu opisywane montaże centralek radiowych ale z brelokami- pilotami. Auta były nadal odpalane z fabrycznych kluczyków.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach przycisku centralnego na konsoli jest przecież wyłącznik awaryjnych.

Ale w wyżej wymienionej instrukcji jest wyraźnie napisane żeby nie podłączać się pod przycisk awaryjnych

Co masz zamiar zrobić z brakiem kości EEPROM w scyzoryku, gdzie jest zapisany kod, odczytywany przez cewkę wokół stacyjki???. będziesz przy scyzoryku nosił obecny kluczyk i nim auto zapalał???

Nie mam radiowego połączenia a IR które i tak przestało działać. Reanimacja przewyższa kosztem zakup sterownika centralnego, a scyzoryk to taki "lepszy wygląd" :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wywaliłem immo

 

Dodano: 08 kwi 2012 - 19:22

Czy żeby po zamknięciu auta szyby same się domykały to potrzebuje innego dodatkowego modułu który podłącze pod instalację sterownika, czy to już sterownik ma wbudowane?

Rozumiem że klapy nie zrobię otwieranej samej (prędzej klapkę wlewu paliwa)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, postanowiłem odświeżyć temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na poruszony w tytule temat, a mam dokładnie taki sam problem z przyciskiem zamykania i otwierania centralnego zamka, sprawa dotyczy Renault Megan Scenic 1997r. 1,9DTI, imo odłączone, bardzo proszę o poradę jak z tym sobie poradzić. Ewentualnie gdzie się wpiąć z nową centralką żeby chociaż funkcjonował prawidłowo centralny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Przewody brązowe- "Nie zaleca się podłączania pod przycisk świateł awaryjnych"- dlaczego? Przecież to ten sam obwód co manetka.

W jednym wątku wyczytałem, że diody mają być 10A, tu że 3-5A. Jak to w końcu jest?

 

Dodano: 29 mar 2015 - 14:07

Dobra, nie odpowiadajcie tak ochoczo, bo nie mogę nadążyć czytać. <dobani>

Sprawę ogarnąłem następująco: do podłączenia kierunków użyłem diód prostowniczych 5A, zgodnie z zaleceniami elektronika ze sklepu. Instalację zabezpieczyłem dodatkowo bezpiecznikami 7,5 A, chociaż kierunki i tak są na bezpiecznikach. Z całością wpiąłem się do wtyczki awaryjnych z której wychodzą kabel brązowy i kawowy- poszczególne strony kierunkowskazów. Działa wyśmienicie. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!