Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o opinię


kkropka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o tym egzemplarzu Scenic'a, przeglądałem forum i szczerze powiem jestem nieco przestraszony, co chwilę trafiają się jakieś oszustwa. Warto wspomnieć że (jeśli na jakieś się zdecyduję), będzie to moje nie tylko pierwsze Renault, ale w ogóle pierwszy samochód - dlatego też tym bardziej się obawiam zakupu.

 

Bardzo mi się podoba funkcjonalność Scenica oraz jego wygląd, obawiam się nieco awaryjności, choć mój teść ma Lagunę 1.9 z 2001 roku (według licznika przebieg 290 000) i nie narzeka.

 

Jeżeli chodzi o to do czego ma mi służyć to auto, to nie będzie ono eksploatowane codziennie ponieważ pracuję w domu, w sumie jak liczyłem to przebieg miesięczny będę miał pewnie w granicach 250 - 350 km - plus może jakiś wypad za miasto raz na parę tygodni no i wakacje. Całość pewnie zamknie się w 5000 - 7000 km rocznie.

 

Obecnie znalazłem takiego w okolicy i wydał mi się ciekawy: Scenic 1.5

Mam też jedno pytanie - nie widzę w nim tego środkowego podłokietnika - a wydaje się on świetny i chciałbym go mieć - czy da się może takie coś póżniej "domontować"??

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd w miarę, ale przebieg spory jak na ten rocznik. Wersja Authentique lub co najwyżej Alize, czyli podstawowa, ale prawdę mówiąc i tak w miarę bogata na tle konkurencji. Masz elektrycznie sterowane lusterka, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, ABS. Niestety przesuwanego podłokietnika nie ma i nie dasz rady założyć oryginalnego bo w tym egzemplarzu masz normalny mechaniczny ręczny między fotelami, w wersji z podłokietnikiem masz elektryczny po lewej stronie deski rozdzielczej.

 

Wiem że jest mała podaż silników benzynowych w używanych, ale do planowanych przebiegów sugerowałbym poszukać 1.6 16V. Najprawdopodobniej bedzie miał wymienione koło zmiennych faz rozrządu (KFZR) oraz cewki które pewnie są już zmienione :mrgreen:

 

Do czego można się przyczepić: różny od reszty odcień przednich błotników i maski, oraz tragiczny stan gumki tylnej wycieraczki, więc szyba może być mocno porysowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi, zastanowiłem się nad tym co napisaliście i macie racje odnośnie silnika. Zatem teraz będę się rozglądał za jakimś benzynowym 1.6. Szkoda że jest ich dość mało, no ale będę przeglądał i szukał może się coś trafi ciekawego :mrgreen:.

 

Przy przeglądaniu ofert ciągle wydaje mi się że zderzaki mają inny odcień niż reszta karoserii, czy faktycznie tak jest ze względu na inny materiał, a może to jakieś złudzenie tylko, bo aż mi się wierzyć nie chce że tak dużo aut w sprzedaży jest po wymianie zderzaków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawia toto takie wrażenie, mniej widać na ciemnych kolorach, bardziej na jasnych. Może to wynikać z tego że w tych samochodach zderzaki są bardzo duże.

 

Szukając benzynowego nie odrzucaj tez od razu 2.0 16V, różnica w spalaniu nie bedzie taka ogromna w stosunku do 1.6 16V a wrażenia z jazdy nieporównywalne (chociaż mam spore doświadczenie z ujeżdżania 1.6 16V i nie mogę na niego narzekać to mająć dłuższą styczność z większym silnikiem teraz już nie kupiłbym 1.6 mając możliwości wyboru większego i dodatkowo gdyby różnica ceny nie była jakaś oszałamiająca).

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mieszkam niedaleko tego komisu i sam przed zakupem mojego szczeniaczka 3 autka tam ogladałem i raczej nie tyle co odradzam samochód to bardziej odradzam sam Komis praktycznie kazdy samochód był oszukany lub po takim biciu że aż wstyd było to auto oglądać, przyznać trzeba że po tym jak sprzedawca zauważył że nie ma do czynienia z idiotą to przestał ściemniać przy kupnie auta, osobiście odradzam o nie liczył bym na uczciwość sprzedawców. ale obejżeć zawsze można :mrgreen::mrgreen: sam sie przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!