Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !!!

Panowie mam problem ze swoją renią: rano kiedy po dłuższym postoju, kiedy nagrzewam auto czy na wlnych obrotach czy na wysokich w momencie gdy powinien otwierać się termostat załącza się wentylator a termostat otwiera się gdy wiatrak przestaje działać. Termostat wymieniany 2 razy ponieważ myślałem, że to wina nowego założo ale przy kolejnm to samo się dzieje, do tego dochodzi falowanie wskaźnika temperatury pomiedzy 5 a 6 kreską bez znaczenia czy jadę 50 km/h czy 100km/h. Mechanik wykluczył uszczelkę pod głowica. auto nie dymi nagrzewnica grzeje suuper. Co to może być?

Bardzo bym prosił radę przeszukałem forum i niestety nie znalazłem takieg postu w którym by cos podobnego bylo opisane . Możliwe ze to czujnik temperatury?? aha a na mrozie tak ok - 10 st. to obroty falują a jeżeli temperatura jest dodatnia to falowanie występuje ale mniej odczuwalne i niewiem czy jedno z grugim ma coś wspólnego. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sprawdź czujniki temperatury bo są dwa

Z tego co zauważyłem mam jeden na obudowie termostatu taki 3 pinowy. A czytając wiele postów sądziłem , że zapowietrzony i odpowietrzałem wg. instrukcji tu załączonych z 5 razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

momencie gdy powinien otwierać się termostat załącza się wentylator a termostat otwiera się gdy wiatrak przestaje działać.

U mnie też coś takiego wystepuje od samego początku. W ASO jak o to pytałem (bo według mnie jest to trochę nielogiczne, ale nieszkodliwe), twierdzili, że to normalny objaw w tych egzemplarzach, więc jeżdżę już tak prawie 13 lat. Termostatu nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś takiego występuje od samego początku.

A czy falowanie też u ciebie występuje? Aha jeszcze jedna nowinka: otóż po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej w zbiorniczku zaczyna się pokazywać brunatny kolor płynu a po odstaniu silnika płyn znowu jest różowy.

 

Dodano: 07 mar 2012 - 18:18

Czujnik Temperatury wyczyszczony , delikatna poprawa falowania wskaźnika także czeka go wymiana. Zaraz po wymianie napiszę co i jak.

Edytowane przez papin1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy falowanie też u ciebie występuje? Aha jeszcze jedna nowinka: otóż po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej w zbiorniczku zaczyna się pokazywać brunatny kolor płynu a po odstaniu silnika płyn znowu jest różowy.

Nie, falowanie u mnie nie wystepuje. Tak jak napisałem objaw ten nie jest związany z czunikiem i wskaźnikiem temperatury, a z termostatem, a konkretnie to z punktem pracy na jego charakterystyce. Jeżeli te wahania zawierają się w granicach pola między kreskami normalnej temperatury, to nie należy sie tym przejmować, ale jeżeli ktoś chce szukać dziury w całym - to jego wola i pieniądze.

Ten brunatny kolor płynu to nie jest normalna rzecz i to moim zdanie należałoby zdiagnozować.

To może prowadzić do zamulenia chłodnicy lub nagrzewnicy. U mnie w megance mam płyn zielonkawy (oryginalny) i płyn ten ciemnieje i w zbiorniczku wyrównawczym osadza się ciemny nalot nie bardzo łatwo usuwalny. Nalot na pewno osadza się nie tylko w zbiorniczku. Jest to moim zdaniem efekt lekkiego przedmuchu do układu chłodzenia (pisałem o tym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten brunatny kolor płynu to nie jest normalna rzecz i to moim zdanie należałoby zdiagnozować.

W poniedziałek wybieram się na urlop więc będzie trochę czasu na zajęcie się tym problemem. oczywiście jeżeli coś się zmieni zaraz o tym uprzejmie doniosę :mrgreen:

 

Dodano: 09 mar 2012 - 16:46

Ty sprawdź czujniki temperatury bo są dwa

Po dzisiejszej wizycie u mechanika i wymianie czujnika temperatury problem z włączaniem wentylatora przed otwarciem termostatu ustąpił. A odnośnie czujnika to jest tylko jeden który steruje i wyświetlaczem i daje impuls do komputera. Koszt czujnika 114zł. Odnośnie falowania wskaźnika się myślę że tez zniknie problem zobaczymy przy dłuższej trasie a nie po przejechaniu 4 km ( taka trasa od mechanika)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niestety moja radość trwała zbyt krótko, od wczoraj do dziś. problem za szybko włączającym wentylatorem wrócił. Mimo nowego czujnika. Nie mam już bladego pojęcia co to może być. Po podpięciu przed wymianą do komputera pokazywał błąd czujnika : przerwa zwarcie usterka 1 . Po wymianie brak usterek, a dzisiaj znowu to samo. wentylator się włącza przy szóstej kresce, wentylator się wyłącza i otwiera termostat. A wczoraj po wychłodzeniu silnika po powrocie od mechanika normalnie termostat się otwotzył w tym samym poziomie co dziś ale wentylator się nie włączył. Wie ktoś o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego papin1985widzę, że kolega nie ma innych większych zmartwień, albo jest przewrażliwiony i brakuje robaka, który go gryzie :mrgreen: .

Mnie on gryzie od ponad 11 lat, a zauważyłem go w zimie przy 14*C mrozie. Zwróciło moją uwagę załączenie się wentylatora przy przy tym mrozie podczas otwierania drzwi do garażu. Po otwarciu pokrywy silnika chłodnica totalnie zimna łącznie z górnym przewodem do niej. Po chwili wentylator się wyłączył i zaczął się otwierać termostat - górny przewód zaczął robić się ciepły. Mocno mnie wtedy to zdziwiło i na przeglądzie okresowym o to zapytałam w ASO. Odpowiedź była jednoznaczna - to jest normalny objaw w tych silnikach. Po zastanoweiniu się doszedłem do wniosku, że może się tak dziać, jak wentylatorem rządzi cujnik zabudowany przed termostatem, a próg załączania wentylatora (temperatura) jest ustawiony mniej więcej na tym poziomie jak próg otwierania termostatu. Ja to nazywam wyścigiem zadziałań. Czasem jest to kłopotliwe w układach sterujących, ale w tym przypadku nie ma to najmniejszego znaczenia, więc przestałem sobie tym głowę zawracać i to samo radzę koledze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!