Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie nagrzewanie się silnika i częsta praca went.


dyngol

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie wiem czy było tak wcześniej. Zerkam od jakiegoś czasu na zegary i autko jak zapalam dość szybko dochodzi do temperatuty połowy skali. Na postoju przekracza ją do ok połowy kolejnej kreski, załącza się wiatrak, temp. spada do poniżej połowy skali i tak w kółko. W czasie jazdy podobnie tyle że z mniejszą częstotliwością. Płyn chłodniczy prawie na max. Czy to normalne że nawet w zimniejsze dni wiatrak tak często się włącza? Proszę o info bo nie wiem czy się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś kto wie jak to zrobić. Dzisiaj jest u mnie około +1 na zewnątrz. Po 3km od odpalenia wentylator schładza silnik, temp. lekko powyżej poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie pisałem już wczśsiej ale dalej mnie to męczy.

Objaw taki: silnik nagrzewa się do temperatury powyżej 90c, do tego momentu chłodnica i te gumowe rurki od niej są zimne. Po załączeniu wentylatora temperatura spada poniżej połowy skali i w tym momencie zaczyna nagrzewać się chłodnica. Czy to normalne? Na postoju silnik znowu się nagrzewa i zanowy wentylator się załącza. W czasie jazdy również ale rzadziej.

Czy nie powinno być tak, że chłodnica nagrzewa się od pierwszego uruchomienia silnika?

 

1) skoro piszesz o tym samym problemie to po co zakładasz nowy temat?

2) scaliłem oba

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku proponuję Ci sprawdzenie i wymianę termostatu. A ty dalej swoje.

Nie jest normalne, że zimny silnik nagrzewa się do momentu włączenia wentylatora.

To co opisujesz jednoznacznie wskazuje na zacinanie się termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, żeby było jasne.

Po załączeniu wentylatora temperatura spada poniżej połowy skali i w tym momencie zaczyna nagrzewać się chłodnica. Czy to normalne?

NIe jest to normalne.

W sprawnym układzie chłodzenia, sprawna pompa, termostat i czujnik temp. płynu. Wygląda to tak, zimny silnik nagrzewa się jednocześnie nagrzewając płyn chłodniczy w małym obiegu. W momencie gdy płyn osiągnie temp. otwarcia termostatu, zostaje otwarty duży obieg. W tej chwili płyn jest kierowany do chłodnicy, powoduje to wzrost jej temperatury oraz może być zauważony spadek na wskaźniku temp. na licznikach. Nienormalne jest również to że temp. znacznie waha się zależnie od obciążenia silnika, ale dopuszczalne są niewielkie wahnięcia wskaźnika temp.

Termostaty jakie można teraz kupić to jakaś porażka, nawet markowy termostat pracuje zero-jedynkowo, tzn że albo jest otwarty albo zamknięty i stąd te wahania na wskaźnikach. Termostat powinien pracować płynnie, ale o tym dowiemy się testując go w garze z gorącą wodą albo w samochodzie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_R_Z_E_M_O dzięki za wyczerpujące odpowiedzi i za zainteresowanie tematem. Jak widzisz nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tym kierunku. Podiosłem wczoraj maskę i obserwowałem chłodnicę. Zauważayłem, że węższe rurki które dochodzą do zbiorniczka płynu robią się ciepłe od momentu zapalenia silnika ale zbiornik nie był gorący, letni można powiedzieć. Czekałem dłużej włączył się wiatrak, wtedy te grubsze przy chłodnicy rozgrzały się. Chłodnica rózwnież. Czyli ten mały obieg działa? Duży załącza się po jakmś czasie. Nie chce robić sobie kosztów dodatkowych, nie mam zaufanego mechanika - stąd moja wolna reakcja.

Może pompa wody źle pracuje? Myślisz, że to termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!