Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie nagrzewanie się silnika i częsta praca went.


dyngol

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie wiem czy było tak wcześniej. Zerkam od jakiegoś czasu na zegary i autko jak zapalam dość szybko dochodzi do temperatuty połowy skali. Na postoju przekracza ją do ok połowy kolejnej kreski, załącza się wiatrak, temp. spada do poniżej połowy skali i tak w kółko. W czasie jazdy podobnie tyle że z mniejszą częstotliwością. Płyn chłodniczy prawie na max. Czy to normalne że nawet w zimniejsze dni wiatrak tak często się włącza? Proszę o info bo nie wiem czy się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś kto wie jak to zrobić. Dzisiaj jest u mnie około +1 na zewnątrz. Po 3km od odpalenia wentylator schładza silnik, temp. lekko powyżej poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie pisałem już wczśsiej ale dalej mnie to męczy.

Objaw taki: silnik nagrzewa się do temperatury powyżej 90c, do tego momentu chłodnica i te gumowe rurki od niej są zimne. Po załączeniu wentylatora temperatura spada poniżej połowy skali i w tym momencie zaczyna nagrzewać się chłodnica. Czy to normalne? Na postoju silnik znowu się nagrzewa i zanowy wentylator się załącza. W czasie jazdy również ale rzadziej.

Czy nie powinno być tak, że chłodnica nagrzewa się od pierwszego uruchomienia silnika?

 

1) skoro piszesz o tym samym problemie to po co zakładasz nowy temat?

2) scaliłem oba

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku proponuję Ci sprawdzenie i wymianę termostatu. A ty dalej swoje.

Nie jest normalne, że zimny silnik nagrzewa się do momentu włączenia wentylatora.

To co opisujesz jednoznacznie wskazuje na zacinanie się termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, żeby było jasne.

Po załączeniu wentylatora temperatura spada poniżej połowy skali i w tym momencie zaczyna nagrzewać się chłodnica. Czy to normalne?

NIe jest to normalne.

W sprawnym układzie chłodzenia, sprawna pompa, termostat i czujnik temp. płynu. Wygląda to tak, zimny silnik nagrzewa się jednocześnie nagrzewając płyn chłodniczy w małym obiegu. W momencie gdy płyn osiągnie temp. otwarcia termostatu, zostaje otwarty duży obieg. W tej chwili płyn jest kierowany do chłodnicy, powoduje to wzrost jej temperatury oraz może być zauważony spadek na wskaźniku temp. na licznikach. Nienormalne jest również to że temp. znacznie waha się zależnie od obciążenia silnika, ale dopuszczalne są niewielkie wahnięcia wskaźnika temp.

Termostaty jakie można teraz kupić to jakaś porażka, nawet markowy termostat pracuje zero-jedynkowo, tzn że albo jest otwarty albo zamknięty i stąd te wahania na wskaźnikach. Termostat powinien pracować płynnie, ale o tym dowiemy się testując go w garze z gorącą wodą albo w samochodzie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_R_Z_E_M_O dzięki za wyczerpujące odpowiedzi i za zainteresowanie tematem. Jak widzisz nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tym kierunku. Podiosłem wczoraj maskę i obserwowałem chłodnicę. Zauważayłem, że węższe rurki które dochodzą do zbiorniczka płynu robią się ciepłe od momentu zapalenia silnika ale zbiornik nie był gorący, letni można powiedzieć. Czekałem dłużej włączył się wiatrak, wtedy te grubsze przy chłodnicy rozgrzały się. Chłodnica rózwnież. Czyli ten mały obieg działa? Duży załącza się po jakmś czasie. Nie chce robić sobie kosztów dodatkowych, nie mam zaufanego mechanika - stąd moja wolna reakcja.

Może pompa wody źle pracuje? Myślisz, że to termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!