Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika


darucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

mam pewien problem przy przyspieszeniu na 4 biegu do 140km/h nagle z rury zakopciło sie bardzo na biało.

Zgasiłem silnik, po chwili odpalił i było ok. Pojechałem do mechanika powiedział że puszcze turbina

ale znalazł jeszcze coś powiedział że mam silny podmuch odłączył górny przewód od odmy i z niego wydostawał się lekki dym i faktycznie dmuchało.

Powiedział mi że mam zajechany silnik i trzeba robić kapitalny remont(pierścienie itd.) lub kupić inny silnik.

Jak możecie to poradźcie co robić

Scenic II 1.9 DCI 2005r

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to ładnie poproś mechanika magika żeby wyjaśnił czy turbina się wściekła czy silnik ma przedmuch a może to i to?

Po prostu turbina do regeneracji chyba ze chcesz zaszaleć i kupisz nową a silnik do remontu.

Jeśli chcesz wymieniać silnik to musisz znać jego przeszłość i prawdziwy przebieg, bo normalne że sprzedawczyk chce się pozbyć zalegającego syfu i będzie kręcił.

A druga sprawa jest taka że jest multum tematów na temat wymiany silnika wystarczy :mrgreen:

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem ostatnio akcje z Scenic II 1.9dci 2005r 200000km

zakopciło mi się na biało z rury

mechanik sprawdził powiedział że turbina puszcza olej ale jeszcze można jeździć wyczyscił coś i już nie kopci

ale powiedział że mam przedmuch ocenił to po wydostającym się powietrzu po wyciągnięciu przewodu od domy

powiedział że silkik pada. czytałem o tych przedmuchach nowew auta też je mają.

jeżeli chodzi o autop to jeździ normalnie ma moc słychać tylko przy przyspieszaniu dziwny dźwięk jakby lekki huk przy dodawaniu gazu

ja myslę że to ta turbina

Proszę pomóżcie mi co robić szukać innego silnika czy remontować czy opłaca się zmieniać turbinę.

miałem takie przypadki że przewód od odmy wypadł mi dwa razy sam zeskoczył ten na górze zachlapało trochę silnik olejem założyłem opaskę i jest normalnie

co z tym przedmuchem to mnie zastanawia i proszę was o radę

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zakładasz 2 temat skoro już jeden masz?

 

Twój temat jest tu:

Już nie

 

Jeśli na przyszłość będziesz szukał swoich postów lub tematów to wystarczy że przejdziesz do swojego profilu:

Klikasz na twój nick w prawym górnym rogu wybierasz Profil a następnie klikasz na zakładki Tematy lub Posty.

Połączone oba tematy

Następnym razem proszę o zgłoszenie takiego przypadku do administracji.

Służy do tego kontrolka Raportuj

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego że jesteś taki czujny

zamiast się mondrować poradziłbyś coś ciekawego

czekam na innych użytkowników może ktoś

miał podobny przypadek, może poradzi coś ciekawego

mam problem nie znam się na tym za dobrze i zanim coś postanowię

zwróciłem się o pomoc i na nią czekam chyba po to też jest to formu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś choć u tego mechanika magika i powiedział ci co się naprawdę stało, bo snuć i domniemywać każdy może, jeśli ci nie powie to go zmień nawet jeśli to szwagier...

Czytałeś na temat przedmuchów o których dostałeś link w poprzednim temacie?

Napisałbyś nazwę kodową silnika i jego moc, czyli uzupełnij profil.

Tu możemy ci jedynie doradzić i nastawić na koszty a analitycznego myślenia już sam musisz się nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego że jesteś taki czujny

zamiast się mondrować poradziłbyś coś ciekawego

Następnym razem, jak nie będziesz stosował się do Regulaminu Forum oba tematy polecą do kosza.

I trochę pokory, oczekujesz diagnozy, a nikt Twojego auta nie widzi, nie spodziewaj się że ktoś wskaże 100% rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pojedź do kumatego mechanika i niech ci sprawdzi sprężanie na wszystkich cylindrach - to da ci jakiś obraz na temat stanu silnika.

Nadmierne przedmuchy w skrzyni korbowej mogą być też skutkiem uszkodzonej turbiny.

Na początek regeneracja/wymiana turbiny i sprawdzenie sprężania, aby ocenić stan silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki zahyrt

zrobię jak napisałeś udam się do mechanika celem sprawdzenia sprężania

a jak będę potrzebował zmienić silnik to będę szukał

porady na forum gdzie znaleźć najlepszy

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejny Scenic II cierpiący na przedmuchy z odmy i wycieki oleju z pokrywy zaworów.klasycznie mechanik powiedział ze to pierścienie. Nawet nie sprawdził cisnienia w cylindrach, ale na jego 'oko' to tak jest.Może coś w tym jest ale przed rozebraniem silnika wolałbym sie czegoś wiecej dowiedzieć.turbina zregenerowana na gwarancji wymienione doloty do turbiny i smarowania.po zainstalowaniu turbo i rrszty silnik niewiadomo z kad dostał super ciśnienia w komorze korbowej.czy ktoś z was słyszał może kiedyś o jakimś zaworze w odmie który miałby regulować ciśnienie???czy ktoś w 3miasto zna jakiegoś magika co rozbierał te silniki (1,9 dci)??? czy zasyfiony egr ma z tym coś wspólnego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda że nie sprawdzał cisnienia ja dzisiaj pojechałem do mechanika jednego drugiego i okazło isę że sprawdzenie ciśnienia to u mojej mieścinie

koszt jakieś 500zł lekko mnie to zbiło z tropu ale jeden z magików powiedział że gdyby ciśnienie było małem na cilindrach to byłby problem przy

zapalaniu silnika auto by zamulało nie miało by powera takie nowości się dowiedziałem

Jak u was wygląda koszt sprawdzewnie ciśnienia na tłokach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Merkaba i P_r_z_e_m_o trochę jesteście nieuprzejmi. Ja od tygodnia używam "szukaj" na forum aby znaleźć info gdzie kupić nowy lub używany silnik do scenic II F9Q 812. Problem w tym że tematów jest więcej niż gwiazd na niebie bo mądrale tacy jak wolą opieprzyć użytkownika niż przekierować na pożądany wątek.

Edytowane przez wojtas_kar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!