Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co ile przegląd i standardowe wymiany (w praktyce)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Renault Megane II phI Grandtour, 2004r., 1.9dCi 120KM, przebieg 210tyś km

Moje pytanie odnosi się co do przebiegu/czasu pomiędyz kolejnymi standardowymi wymianami (filtry, olej, inne płyny eksploatacyjne, ewentualnie kompletny rozrząd, itp).

"Książka" mówi, że co 24mie./30tyś.km wymiana filtrów i oleju, a kompletny rozrząt co 5lat/90-120tyś.km. Jednak coraz częściej spotykam się z opiniami, że autko z większym przebiegiem (jak u mnie) powinno mieć wymieniane filtry i olej nawet co 12mies./10tyś.km., a rozrząt co 5lat/60-70tyś.km. Dla odmiany czytałem też kiedyś że np. w odniesieniu do rozrządu to obecnie produkowane paski są dużo lepiej wykonane/dopracowane i znoszą większe przebiegi.

I tu moje pytanie, jak to jest w praktyce? Lepiej częściej wymieniać czy niekoniecznie? Co ile Wy wymieniacie i czy macie jakieś problemy?

Edytowane przez pawel_megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak coraz częściej spotykam się z opiniami, że autko z większym przebiegiem (jak u mnie) powinno mieć wymieniane filtry i olej nawet co 12mies./10tyś.km.

Nie tylko z większym przebiegiem. Nawet te z mniejszym z powodu KZFR w benzyniakach, jak i obracających się panewek na wale w dieslach warto silnik wcześniej w nowy olej zaopatrzyć. Optymalnie jest pomiędzy 10 a 20 tys. km lub co rok. Nowsze sceniole nawet same terminu pilnują i przed upływem roku od ostatniej wymiany plują komunikatami, najpierw by zaplanować, a później wykonać przegląd. I to bez względu na jeszcze mały przebieg.

Z olejem wiadomo, wymieniamy również jego filtr. No to jeszcze tylko 2 pozostały, powietrza do silnika i p.pyłkowy do klimy. Rok dla nich, w niektórych rejonach to nawet za dużo. (w dieslach jeszcze paliwa, ale to warto przed zimą wymienić na nowy, co 2 lata wystarczy)

Co do rozrządu to 80 tys. km jest optymalnym dystansem lub 5 lat. Lepiej stracić te 10 tys. km z żywotności starego paska niż ciągnąć do 90tys. ale z duszą na ramieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powiem tak ja mam 174tys km 500km temu robiłem panewki w sumie całą naprawe pierścienie uszczelnienia rozrząd który miałem zrobić tego dnia co sie rozsypał silnik, jak ktoś wymieniał olej co 30 tys jak w przypadku mojego samochodu tak to wyglądało niestety tylko według ksiązki serwisowej silnik za wiele nie wytrzymał. A długie nie wymienianie oleju powoduje to że łańcuch od pompy oleju sie wyciąga u mnie jak się go ręką ścisneło między kołami stykał się co mogło powodować gorsze smarowanie. Moje zalecenia 10 tys wymiana oleju i filtrów, diesel lubi czystość dlatego wymiana wszystkich filtrów jest zalecana tylko kabinowy jak kto chce. Filtr paliwa proszę wymieniać na wysokiej klasy i nie oszczędzać ( będąc w serwisie dobrze by było być przy wymianie tego filtra bo jest on w takich miejscach że mówią mechanicy że wymiana się odbyła a wcale tak nie jest). Gdy się dowiadywałem zanim zacząłem naprawiać silnik w jednym z serwisów panewki były wymieniane zanim stało się nieszczęście przy 120 tys km ( przez te długie 30tys przeglądy) okazały się one zbyt mordercze dla tego układu. I jeszcze jedna taka moja uwaga nie żałować na olej to dość istotna sprawa przy takich panewkach.

Edytowane przez Spectrum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!