Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana krokowca


winnetu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przeszperałem już trochę forum i zorientowałem się jak wymienić krokowca, ale nie znalazłem informacji czy wymiany nalezy dokonywać na zimnym czy też na rozgrzanym silniku. Proszę o pomoc.

Sprawa dotyczy Megane IphII 1,6 16V 2000r. + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hehehe :mrgreen: oki, oki, już rozumiem :mrgreen: Dzięki <_<

 

Dodano: 26 mar 2012 - 10:52

Nie wiem czy coś źle zrobiłem czy jak ale po kolei:

1. odłączyłem kleme ujemną akumulatora

2. wymontowałem stary krokowiec

3. przeczyściłem szmatką gniazdo w które wchodzi trzpieńkrokowca

4. założyłem nowy krokowiec

5. podłączyłem klemę

6. uruchomiłem silnik nie dotykając pedału gazu

 

no właśnie i tutaj jest kłopot, auto po podłączeniu nowego krokowca i uruchomieniu silnika wskakuje od razu na 5000 obrotów i ani myśli zejść niżej. Przetrzymałe mautko na tych 5000 obrotach jakieś dwie minuty w nadziei, że się krokowiec zaprogramuje i uspokoi silnik ale tak się nie stało. Chwilowo jeżdżę w dalszym ciągu ze starym krokowcem, ale dopóki autk osię mocno nie rozgrzeje to obroty są na poziomie 2000. Po rozgrzaniu obroty stopniowo schodzą coraz niżej aż w końcu będą na 750 i później już się tak utrzymują :/

Jakiś pomysł, rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy niby mechanik (pisze niby bo to taki znajomy, kolegi, brata, zięcia, siostry) mówił, że to trzeba podpiąć pod komputer i zaprogramować bo komputer samochodu może nie połączyć się z tym nowym krokowcem... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdoły opowiada, nie w tym silniku.

Przy montażu silniczka wysuń trzpień na mniej więcej grubość palca. Skręć ładnie, włącz zapłon i poczekaj z 10-15 sek. wyłącz, znowu poczekaj 10-15 sek. Możesz słyszeć brzęczenie byczenie, nie przejmuj się tym. Zapal silnik. Jak masz zimny obroty powinny wskoczyć na 1000-1200 rpm, mogą się trochę wahać. Przez pierwsze km może się zdarzyć, że przy dojazdach do skrzyżowania samochód Ci zgaśnie, ale nie przejmuj się. Silniczek się ładnie zaadaptuje. A z tymi obrotami to poruszaj wtyczką od potencjometru przepustnicy, masz ją obok silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!